Vervanging koplamp units
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Als het het lampje zelf niet is, is het de bedrading (of stekkers in de bedrading) naar het lampje toe. En de bedrading zit zowel binnen als buiten de koplamp.
Dus ik zou eerst even kijken of de stekker goed pakt/contacten opschuren, en anders je oude koplamp even terugzetten om te kijken of dat het probleem oplost. Zo ja, dan zit het dus in de nieuwe lamp.
Dus ik zou eerst even kijken of de stekker goed pakt/contacten opschuren, en anders je oude koplamp even terugzetten om te kijken of dat het probleem oplost. Zo ja, dan zit het dus in de nieuwe lamp.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
En als je de oude koplamp weer aansluit? Mogelijk probleem in de centrale connector van de koplamp, connector knipperlicht of bedrading. Kwestie van doormeten en spanning meten bij inschakelen.
Edit: dubbele reactie
Edit: dubbele reactie

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- DMV
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Alles doorgemeten waaronder de hoofdstekker en alles gecontroleerd cf jullie reacties. Eindconclusie is dat het in de nieuwe koplampunit zit dus wat mij betreft gaat die retour. Rechter koplampunit is wel gelukt en wat een verschil!
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Als je de lampjes terug zet... weet je of het bolletje nog heel is.... na tik kan oude gloeidraad van richting breken... heb ik ook gehad.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
eekhoorntje schreef: ↑17 jan 2021, 18:12Als je de lampjes terug zet... weet je of het bolletje nog heel is.... na tik kan oude gloeidraad van richting breken... heb ik ook gehad.
Wel lezen he

-
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Stelmotoren kunnen worden overgezet.
Kabeltje er af
Stelmotor kwartslag linksom draaien ( bajonet systeem) en voorzichtig het kogelkopje aan het steeltje uit ket kommetje trekken
Montage in omgekeerde volgorde daarbij ervoor zorgen dat het kommetje zo dicht mogelijk naar het kopje wordt getrokken.
Kabeltje er af
Stelmotor kwartslag linksom draaien ( bajonet systeem) en voorzichtig het kogelkopje aan het steeltje uit ket kommetje trekken
Montage in omgekeerde volgorde daarbij ervoor zorgen dat het kommetje zo dicht mogelijk naar het kopje wordt getrokken.