Orignele accu?
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
De accu nummers zijn een aantal jaren veranderd, inderdaad heeft de originele A2 accu een 8Z0 nummer en de nwe begint met 000.
Bij de nieuwe staat op 1 van de accupolen in het lood de productiedatum geslagen in maand en jaartal.
De originele accu´s zijn duur maar zeer goed en behoeven geen onderhoud anders dan onder lading zetten na / tijdens lang stilstaan.
Wij als dealer v.v. slechts zelden een accu waar ik vroeger in de jaren 80 als het vroor de 1 na de andere accu stond te v.v.....
Let op dat je altijd het ontluchtings slangetje op de accu aansluit zoals op de foto´s te zien is van Mike en Laudeamus, als je een nwe koopt zitten er aan de zijkanten 2 dopjes in en er moet er 1 uit waar het slangetje in komt om het gas te laten ontsnappen.
Dit is altijd aanwezig waar de accu in de auto staat en niet in de motorruimte hoewel je ze daar ook wel eens aantreft.
Bij de nieuwe staat op 1 van de accupolen in het lood de productiedatum geslagen in maand en jaartal.
De originele accu´s zijn duur maar zeer goed en behoeven geen onderhoud anders dan onder lading zetten na / tijdens lang stilstaan.
Wij als dealer v.v. slechts zelden een accu waar ik vroeger in de jaren 80 als het vroor de 1 na de andere accu stond te v.v.....
Let op dat je altijd het ontluchtings slangetje op de accu aansluit zoals op de foto´s te zien is van Mike en Laudeamus, als je een nwe koopt zitten er aan de zijkanten 2 dopjes in en er moet er 1 uit waar het slangetje in komt om het gas te laten ontsnappen.
Dit is altijd aanwezig waar de accu in de auto staat en niet in de motorruimte hoewel je ze daar ook wel eens aantreft.
Ik heb wel reactie gekregen van varta. ze vertelden me a.d.h.v. het nummmer dat ik nog de originele accu heb !
hoe dat te ontcijferen wilden ze niet vertellen (voor intern gebruik).
Koop bedankt voor de tips Ik zal de slangaansluiting controleren en kijken of ik een nummer in één van de accupolen zie staan.
hoe dat te ontcijferen wilden ze niet vertellen (voor intern gebruik).
Koop bedankt voor de tips Ik zal de slangaansluiting controleren en kijken of ik een nummer in één van de accupolen zie staan.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het is gewoon mogelijk hoor als je netjes veel blijft rijden met lange rit.
Met een diesel (vooral door de gloeipluggen extra belastend in de winter) gaat hij iets korter mee dan een benzine versie.
Als hij niet start bij de koude niet te lang doorstarten en tussen volgende start even wachten...kan hij bijkomen...
Hebben wel eens met Astra F een GM accu gezien van 15 jaar oud en werkte te goed.
De Audi met vanaf een fabrieks nieuwe Varta accu is een dure accu geweest .
Dus voorzien van goede loodplaten niet gerecycled lood .
Varta heeft net als vele A merken verschillende klassen type accu's met een prijskaartje dat in de papieren kan lopen.
Die van mij is volgens mij origineel ik zal eens vanavond eens kijken ja met een kijkglaasje, mijn auto is van aug 2002.
update
De accu is van week 28 2002
dus ook de originele Varta accu 12v 380A 80AH DIN 640 En/Sae type 8Z0 915 105 D .
Mijn checkoogje Accu is nog helder groen.

Met een diesel (vooral door de gloeipluggen extra belastend in de winter) gaat hij iets korter mee dan een benzine versie.
Als hij niet start bij de koude niet te lang doorstarten en tussen volgende start even wachten...kan hij bijkomen...
Hebben wel eens met Astra F een GM accu gezien van 15 jaar oud en werkte te goed.
De Audi met vanaf een fabrieks nieuwe Varta accu is een dure accu geweest .
Dus voorzien van goede loodplaten niet gerecycled lood .
Varta heeft net als vele A merken verschillende klassen type accu's met een prijskaartje dat in de papieren kan lopen.
Die van mij is volgens mij origineel ik zal eens vanavond eens kijken ja met een kijkglaasje, mijn auto is van aug 2002.
update
De accu is van week 28 2002
dus ook de originele Varta accu 12v 380A 80AH DIN 640 En/Sae type 8Z0 915 105 D .
Mijn checkoogje Accu is nog helder groen.

"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.785.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.600.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.790km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.600.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.790km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- joris1980
- Berichten: 458
- Lid geworden op: 26 sep 2009, 23:10
- Locatie: Gouda
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Hier nog n A2 die meer dan 10jaar met de originele accu heeft gedaan! ^
^ Vorig jaar vervangen, op de accu zat de wagensticker met codes geplakt :-O
Dus de plaats van onze accu's is denk ik erg gunstig voor de levensduur, accu staat immers beschermd en relatief warm ivt onder de kap (al wordt ie daar verwarmt door de motor tijdens rijden).

Dus de plaats van onze accu's is denk ik erg gunstig voor de levensduur, accu staat immers beschermd en relatief warm ivt onder de kap (al wordt ie daar verwarmt door de motor tijdens rijden).
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
En juist dat laatste is nou net niet goed voor een accu @Joris
Daardoor (in de motorruimte) word een accu te warm en kan het zuur verdampen.
Dit is de reden waarom er bij veel Audi / Vw modellen een hoes of kunststof kap om de accu zit, vele denken voor de kou maar niets is minder waar.
Daardoor (in de motorruimte) word een accu te warm en kan het zuur verdampen.
Dit is de reden waarom er bij veel Audi / Vw modellen een hoes of kunststof kap om de accu zit, vele denken voor de kou maar niets is minder waar.
- joris1980
- Berichten: 458
- Lid geworden op: 26 sep 2009, 23:10
- Locatie: Gouda
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Aha, weer wat geleerd! =D> Dus kunstof bescherming rond de accu onder een motorkap is juist tegen de motorwarmte? Dacht idd tegen de kou
Zag bij mn nieuwe accu (een grijs/witte bosch) dat t ontluchtingsslangetje los lag. Weet niet of ie bij de originele accu wel vast zat. Had geen zin om in de kou te staan prutsen (kreeg t gaatje waar ie volgensmij in moet niet zo 123 vrij), ga nog n keer proberen alst warmer is!

Zag bij mn nieuwe accu (een grijs/witte bosch) dat t ontluchtingsslangetje los lag. Weet niet of ie bij de originele accu wel vast zat. Had geen zin om in de kou te staan prutsen (kreeg t gaatje waar ie volgensmij in moet niet zo 123 vrij), ga nog n keer proberen alst warmer is!
Ook de mijne is nog de eerste: bijna 15 jaar oud en 162 dkm. lang and still going strong. Auto staat altijd buiten en ook bij de huidige temp. onder nul geen centje pijn bij starten tijdens vorst.Enige onderhoud is ooit een keer gestileerd water bijgevuld.
Auto wordt vrijwel dagelijks gebruikt. Audi heeft destijds een , in verhouding, overbemeten accu bedacht voor de A2, die alle stroomverbruikers makkelijk aan moet kunnen die in zo'n klein autootje zitten zolang de rest van de techniek zijn werk goed blijft doen.
Auto wordt vrijwel dagelijks gebruikt. Audi heeft destijds een , in verhouding, overbemeten accu bedacht voor de A2, die alle stroomverbruikers makkelijk aan moet kunnen die in zo'n klein autootje zitten zolang de rest van de techniek zijn werk goed blijft doen.