Audi a2 1.4 TDI, 2002, Ebonyschwarz

Je A2 verkopen ?
Forumregels
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
Gebruikersavatar
SaluG
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 aug 2021, 15:29
Locatie: Almelo
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

30 mei 2022, 23:52 0 x

Luc & Chris schreef:
28 mei 2022, 18:16
De mijne en anderen staan op autoscout. Geen idee wat je zoekt @SaluG?
De site heef top Trustpilot een zeer slechte reputatie. Bedoel je wat ik zoek als vervangede auto?
Gebruikersavatar
SaluG
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 aug 2021, 15:29
Locatie: Almelo
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

31 mei 2022, 00:14 0 x

eekhoorntje schreef:
28 mei 2022, 19:58
Ik had de Audi 80 Cabrio ook online gezet.... enkele sloperijen die voor elk wrak €350,- bieden kreeg ik ook.

Net als oplichters die vraagprijs bieden en ik moet alleen in haven aanbieden + papieren en later betalen ze ooit.... zeggen ze!

Ook dubieuze koopjesjagers en dat heb je altijd.

Nu voor flinke prijs verkocht en die mensen negeer ik gewoon.
Ik bood een voertuig aan met vele papieren en foto's en in goede staat.

Ook 1 persoon die overal keek maar ik zag zijn voertuig... en zocht gebreken die er niet zijn.
Zoals profiel banden dat maar 3 mm was na meten op dat bruggetje..... dus 5 mm profiel erop!
Pleur op riep Mark Rutte ooit en gaf even perfecte imitatie..

Net als de Keuring eisers... ik heb Oldtimer Taxatie, en alle onderhoud bekend in boek staan.
Die lastige mensen stuur ik gewoon van mijn erf af.... desnoods met geweld als ze weigeren...

Ik ga niet in op onzin vragen..... en een 1.4 Tdi kan nog best rendabel zijn als je veel rijd en deze in goede staat van onderhoud is.
Op audiscout 24 komen ook Duitsers die Diesel willen voor in de bergen, meer koppel.....
De Plaatselijke automaterialen handel kan niet alles op voorraad hebben en Hemelsvaartdag + vrijdag ontdekken dat de kabel.....

Mijn advies; doe de APK tenminste 1 maand voor afloop, dan kun je nog bestellen en zelf monteren... voordeliger en wel leverbaar... online bij autodoc.nl
Rendabel is ie zeker, omdat ik wekelijks 580+ km rijd.

Ik heb de auto inmiddels terug. Na montage nieuwe remkit, nieuwe handremkabel, remschakelaar en lampje, heeft ie een nieuwe APK keuring gekregen.
Wel met de opmerking dat de motor tikt door een verouderde multiriem. Deze zou samen met de distributieriem vervangen moeten worden. Ook de verstuivers en brandplaatjes zouden binnenkort vervangen moeten worden. Met bijna 300.000 op de km-teller zou het volgens hen verstandig zijn om voor mezelf af te wegen of ik de hoge reparatiekosten van laatsgenoemde zaken niet beter kan gebruiken voor de aankoop van een andere auto.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening. Is het het waard om er met een km-stand van 300.000 nog in te investeren of is het volgens A2 normen game-over? En welke occasion diesels zijn waardige vervangers voor de A2?
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 okt 2021, 19:20
Locatie: Hulst
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

31 mei 2022, 07:08 0 x

SaluG schreef:
30 mei 2022, 23:52
Luc & Chris schreef:
28 mei 2022, 18:16
De mijne en anderen staan op autoscout. Geen idee wat je zoekt @SaluG?
De site heef top Trustpilot een zeer slechte reputatie. Bedoel je wat ik zoek als vervangede auto?
[/@SaluG

Klopt, je zoekt terug een diesel, of?
Bij toeval bij een Audi A2 uit 2002 terecht gekomen.... :mrgreen:
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Gebruikersavatar
SaluG
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 aug 2021, 15:29
Locatie: Almelo
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

31 mei 2022, 07:26 0 x

Luc & Chris schreef:
31 mei 2022, 07:08
SaluG schreef:
30 mei 2022, 23:52
Luc & Chris schreef:
28 mei 2022, 18:16
De mijne en anderen staan op autoscout. Geen idee wat je zoekt @SaluG?
De site heef top Trustpilot een zeer slechte reputatie. Bedoel je wat ik zoek als vervangede auto?
[/@SaluG

Klopt, je zoekt terug een diesel, of?
Correct. Weer een diesel.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

31 mei 2022, 09:18 0 x

Spits bied zijn Diesel aan .

En ik kocht een sloper met slechts 650.000 km totaal na controle van de terug gedraaide teller!
Deze ATL was in slechte staat maar slechts 300.000 km is niets voor een diesel....mits goed onderhouden.

Verder is genoemde onderhoud bij ; http://www.jbautoservice.nl/
Heeft veel Diesel & A2 ervaring en redelijk in de buurt....

Weet niet of hij een uitleenauto heeft staan maar vermoedelijk wel...
Jos had in 2015 tijdens de Meeting een erg volle werkplaats en parkeer probleem toen....
Voor hem is deze klus geen probleem en hij zal gelijk de rest even nalopen als je dat vraag.

Als je andere koopt is ook loterij.. de nieuwe diesels als de A1 Tdi lijkt een leuke maar ik hoef die nieuwere niet meer na veel gelezen te hebben op Problemcar!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
SaluG
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 aug 2021, 15:29
Locatie: Almelo
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

31 mei 2022, 10:01 1 x

Dank voor de tip. Ik heb Jos meteen een mailtje gedaan.
Gevraagd of hij het, als expert, ook verstandig vindt om de auto te houden/laten repareren en zo ja; wat de kosten ervan zullen zijn. Als het bedrag meevalt, laat ik de reparaties uitvoeren.

Ik dacht toevallig aan een A1 of A3 diesel.. maar dan zou ik eerst deze auto moeten zien te verkopen en dan geld erboven op leggen om een een van die auto's aan te schaffen als occasion... met potentiële (hoge) reparatiekosten voor de boeg. Je weet 't nooit zeker. Ik heb nu ook niet het geld liggen om een diesel occasion met minder dan 100.000 op de teller van rond de 10.000 aan te schaffen. In de tussentijd moet ik nog wel dagelijks heen en weer rijden. Om dat nou te doen met een multi- en distributieriem die elk moment kunnen knappen, vind ik ook geen prettig idee.

Afijn, ben benieuwd naar Jos z'n reactie.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

31 mei 2022, 16:58 1 x

Riemen alleen rond de €420 tot €600 gehooord, maar wat de rest koste....

Maar even verder kijken of de rest van de auto geen grote problemen aankomen en hij weet meer dan gewone VAG garage....
Ik denk tussen de €900 en €1200,- als je dit alles laat doen, maar weet niet of hij nog genoeg personeel heeft,
vele garage's moeten nu meer loon betalen omdat ze anders weg lopen....
Alles word duurder.....

En gezien wat je nu schreef, moet riem ook nog doen... krijg je weinig voor je A2 als ze het weten en andere kopen is duur en bij welke handelaar?
Dit is ook de reden dat ik nu 7e A2 op LPG heb gezet in familie.

Geen Milieu Zonde met boetes in vele europese steden en bleef voordeliger in belasting + brandstof kosten... inbouw €1500,- komt er dan wel bij....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

31 mei 2022, 20:16 1 x

eekhoorntje schreef:
31 mei 2022, 16:58
Riemen alleen rond de €420 tot €600 gehooord, maar wat de rest koste....


En gezien wat je nu schreef, moet riem ook nog doen... krijg je weinig voor je A2 als ze het weten en andere kopen is duur en bij welke handelaar?
Dit is ook de reden dat ik nu 7e A2 op LPG heb gezet in familie.
Misschien is het verband tussen 'een riem vernieuwen' en 'op LPG zetten' niet erg duidelijk, graag wat meer uitleg. :flushed:
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

31 mei 2022, 20:40 1 x

Naast de riem had hij ook iets met klepjes.....

Maar een andere diesel zoeken, lastig als je voor huidige niets kreeg.

Ik had LPG verhaal los moeten zetten, bewust voor gekozen omdat Diesels in steeds minder steden welkom zijn... en oudere zelfs nog erger... Milieu zone straks in nog meer steden.../binnenstad.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
SaluG
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 aug 2021, 15:29
Locatie: Almelo
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

21 jun 2022, 21:48 0 x

Uiteindelijk toch maar gehouden.

Vorige week nieuwe riemen en waterpomp laten monteren bij een kleine garage. Die monteur is van mening dat de auto in relatief goede staat is en snapt niks van de beredenering van KwikFit.

Wel is de bodemplaat er laatst op de snelweg half afgevallen. Was de originele bodemplaat met isolatiemateriaal. ANWB monteur heeft 'm er helemaal afgehaald, omdat meerdere bevestigingspunten wegversleten waren. Volgens de monteur die de riemen vervangen heeft, kan ik gerust met de bodemplaat doorrijden. Dat heb ik nu een paar dagen gedaan, zonder problemen.

Dus voorlopig niks mis met de auto. Dit topic mag op slot.
Gesloten