Weet iemand wat dit is?

Algemene discussie over de A2
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 jan 2015, 22:19 0 x

Ik ga mee met @pocoloco: mijn eerste gedachte was ook wisselaar. Kan je de kabels niet wegwerken onder de bekleding? Zou het niet afknippen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Jeroen1.2

28 jan 2015, 22:46 0 x

Het ziet er uit als een antennestekker. Prcs dezelfde als achter mn radio.
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

04 feb 2015, 04:35 0 x

Ziet eruit als CD wisselaar kabel, en dat zou betekenen dat er een ander merk radio in heeft gezeten en grote kans dat er aan de bedrading is geknutseld achter de radio en dat daardoor de speakers het niet meer allemaal doen nadat er weer een audi radio in is gezet want die werkt anders qua aansturing van de achter speakers.
Ergo; radio eruit, bedrading controleren en evt achterhalen wat er af fabriek in heeft gezeten (geen radio, radio voorbereiding of een audi radio) kijk ook even zoals al gemeld onder de rechter voor vloermat, daar tref je een aluminium deksel dat er uit kan en of daar dan die versterker zit, deze heb je nodig wil je met een audi radio alle speakers werkend krijgen....
De mijne had radio voorbereiding en dan heb je bedrading met speakers maar geen versterker, hier kun je andere merken radio op zetten maar niet de audi radio want dan werken allen de voor speakers, ik heb de versterker uit Duitsland vandaan en zelf een kabelboompje gemaakt om het ¨origineel¨ te maken en de audi radio op alle speakers werkend te krijgen.

Of je hebt echt pech en de andere speakers zijn defect maar dat lijkt me sterk..... maar het kan....
IbisA2
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 feb 2015, 15:32 0 x

Ziet eruit als CD wisselaar kabel, en dat zou betekenen dat er een ander merk radio in heeft gezeten en grote kans dat er aan de bedrading is geknutseld achter de radio en dat daardoor de speakers het niet meer allemaal doen nadat er weer een audi radio in is gezet want die werkt anders qua aansturing van de achter speakers.
Ergo; radio eruit, bedrading controleren en evt achterhalen wat er af fabriek in heeft gezeten (geen radio, radio voorbereiding of een audi radio) kijk ook even zoals al gemeld onder de rechter voor vloermat, daar tref je een aluminium deksel dat er uit kan en of daar dan die versterker zit, deze heb je nodig wil je met een audi radio alle speakers werkend krijgen....
De mijne had radio voorbereiding en dan heb je bedrading met speakers maar geen versterker, hier kun je andere merken radio op zetten maar niet de audi radio want dan werken allen de voor speakers, ik heb de versterker uit Duitsland vandaan en zelf een kabelboompje gemaakt om het ¨origineel¨ te maken en de audi radio op alle speakers werkend te krijgen.

Of je hebt echt pech en de andere speakers zijn defect maar dat lijkt me sterk..... maar het kan....
Dank koop9. Ik ga eens rondkijken wat ik allemaal kan vinden over de concert I radio en bedrading. Onder het aluminium plaatje zit inderdaad een versterkertje (blaupunkt). Waarschijnlijk stuurt deze nu de twee woofers/tweeters in de achterdeuren aan (die doen het prima). Afbeelding
Afbeelding
IbisA2
Audi A2 clublid

04 feb 2015, 15:34 0 x

Opmerkelijk trouwend dat er in het compartiment zoveel (ongebruikte) ruimt is. Kan bijna een reservewiel in.
IbisA2
Audi A2 clublid

04 feb 2015, 15:36 0 x

Had je ook een persoonlijk bericht gestuurd, hoop dat het is aangekomen.
IbisA2
Audi A2 clublid

04 feb 2015, 15:41 0 x

Vond ergens anders op het forum:

Onderdeelnummer versterker:
8Z0 035 223 A (de A is belangrijk. Zonder A is namelijk de 2 kanaals Blaupunkt versterker voor alleen de achterspeakers)

Volgens mij verklaart dit waarom ik alleen achterin geluid heb.
koop9

04 feb 2015, 18:20 0 x

De versterker is altijd alleen voor de achterspeakers, voor zitten direct op de speaker uitgangen op de radio.
er zit bij jou dus iets niet goed aangesloten.
Haal eerst even de radio los om naar de bedrading te kijken.
Maak evt foto dan kunnen we meekijken.
koop9

22 mar 2015, 09:22 0 x

Gister IbisA2 even geholpen met zijn radio probleem.
Het probleem van de niet werkende voorspeakers kwam doordat er ooit een andere radio in had gezeten en ze daar andere bedrading voor hadden getrokken.
Er lag dus een andere voeding en massa en de speakerdraden waren opnieuw aangelegd echter deze waren gewoon parallel over de orginele speakers gezet.(dit om de achter speakers werkend te krijgen omdat die normaal via de versterker gaan die door de audi radio word aangestuurd wat dus niet lukt met een universele radio)
Bij het terug monteren van de audi concert is echter de bedrading van de universele radio gebruikt en niet de originele bedrading waardoor er ook maar 2 speakers werden bediend van geluid omdat de audi radio maar 2 directe speaker uitgangen heeft, in dit geval de achterste omdat de draden voor en achter verkeerd om in de stekkers zaten.
De originele stekkers waren gelukkig onaangeroerd, vaak word daar direct de kniptang in gezet...., en het er in drukken van de originele stekkers was genoeg om uit alle deuren geluid te krijgen.
IbisA2
Audi A2 clublid

22 mar 2015, 11:02 0 x

Het was dan ook een feest om naar huis te rijden met geluid door nu acht i.p.v. vier speakers. My pleasure!
Plaats reactie