ga misschien A2 slopen, kobalt blau (bijna zwart)

Aanbieden van onderdelen, altijd met prijsvermelding.
Forumregels
Dit is de plek om A2 onderdelen te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop!
Gesloten
Gebruikersavatar
CobaltBlue
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2022, 15:40
Locatie: Belgie
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 jul 2022, 21:14 1 x

Beste Mensen,

Misschien overweeg ik om A2 te slopen, lage kms 125k, kobalt blau,

Heeft electronisch probleem met ecu en ga mss niet meer moeite doen om hem te laten maken.Motorblok is ok 1400 BBY, front perfect met mistlichten, versnellingsbak perfect, 15 inch alu met afdekkapjes nog, licht stof interieur, achterkant volledig ok. deuren ok. Orginele trekhaak is gereserveerd.

Bij voorkeur iemand die bijvoorbeeld volledig front nodig heeft of achterkant of andere onderdelen..Bij voldoende interesse demonteer ik ze en lever dan die stukken in Nederland tegen kleine vergoeding want moet dan camionette huren etc en ben paar dagen kwijt.

Eventueel verkoop ik hele wagen met trekhaak aan 1400, vaste prijs
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

17 jul 2022, 07:51 0 x

Foto?
Ik vind €1400 voor sloopwrak vrij stevig aan de prijs.....
Of ontbreken al delen die je verkocht hebt?

Meerdere foto's want vele zoeken iets dat je nog niet noemde....
En iets huren... ik heb zelf voldoende voertuigen voor ophalen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
CobaltBlue
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2022, 15:40
Locatie: Belgie
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 jul 2022, 22:21 1 x

het is geen wrak, aan wat denk je een goed rijdende met apk met 120.000kms in NL kost 3000 a 4000 euro, dus een hele voorkant voor iemand die ongeval heeft gedaan of achterkant is volgens jou waard? En dat laatste was om leden een plezier te doen in groep die dan geen 200 of 300km moeten rijden, niet omdat jij enkel wel transport kan regelen voor enkel jou.
Als die in stukken gaat dan moet ik minimaal 3000 euro aan onderdelen kunnen verkopen op voorhand.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

31 jul 2022, 12:12 2 x

Het is nogal drastisch om een verder goede A2 te slopen omdat je problemen hebt met de ECU. Voor een paar honderd euro (maximaal) heb je die vervangen (en correct geprogrammeerd)... Als je auto dan € 3.000 waard is, zou ik hem lekker voor dat bedrag verkopen i.p.v. voor € 1.400.

Want € 1.400 is veel geld voor een te slopen auto, die koop je voor ruim onder de € 1.000, ook al levert ie in onderdelen vast wel € 2.000...€ 2.500 op. Ik spreek uit ervaring: ik haalde 3 jaar geleden een sloper uit België voor € 350 (ok, de distributieriem was gebroken dus de klepstelen krom)...

Het slopen zelf is nogal wat werk want de kopers komen niet tegelijk en evenmin in de goede volgorde, dus je moet van alles tijdelijk opslaan. Daar heb je gedurende een à twee jaar ruimte voor nodig.
Bij veel onderdelen zijn de verzendkosten hoger dan de marktwaarde, zeker als de onderdelen vanuit België moeten worden verzonden.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

31 jul 2022, 17:59 0 x

Ben het 100% met bovenstaande eens.

Maar een diesel die niemand wilde hebben was ik blok in 2 dagen kwijt.... en nog iemand die te laat kwam.
Ook is de staat van onderdelen belangrijk, een recent vervangen startmotor of dynamo is meer waard dat een originele gore uit 2000.

Een hele mooi gepoetste is plaatwerk + interieur ook verkoopbaar en de minimale waarde is mits compleet €350,-
Maar een mooie kan ook met Leder, OSS en 100% perfecte plaatwerk ook €700,- opbrengen.
Dit zijn op dit moment de normale A2 inkoop prijzen in NL, weet tekort hoeveel vraag er bij de Belgen is.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gesloten