dieselen bij een 1.6 FSI

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Romulus

05 jan 2012, 20:47 0 x

Het dieselen van een FSI dat ik op de meeting hoorde, klonk mij niet als klepstoters. Maar ik weet niet wat wel. Pyro_loe misschien? (je was erbij ;) )

Dat de motor na de start uitvalt, is definitief niet normaal. Als het niet beter wordt met langer wachten voor het starten, is er toch iets aan de hand.
Luc17

06 jan 2012, 23:47 0 x

Onze FSI maakt het ratelend geluid ook af en toe. Duurt ongeveer 1 a 2 sec direct na het starten, dan is het weg. Schijnt niet erg te zijn, als het maar snel weg is na de start. Hoort een beetje bij een FSI, lijkt me.

Uitvallen na het starten doet hij nooit, dus dat lijkt me in ieder geval niet goed.

Luc17
Sanderc

07 jan 2012, 16:27 0 x

Dit is normaal voor de fsi, je moet wachten tot je display OK aangeeft dan kan/mag je pas starten ivm met de controle-loop van de computer.

Het geluid is normaal, de kleppen staan droog, word meteen opgeslingerd na het starten.
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

07 jan 2012, 17:28 0 x

[quote="Sanderc"]Dit is normaal voor de fsi, je moet wachten tot je display OK aangeeft dan kan/mag je pas starten ivm met de controle-loop van de computer.

Het geluid is normaal, de kleppen staan droog, word meteen opgeslingerd na het starten.[/quote]

Nog een A2-rijder erbij! :D

Maar stel je ff voor! Is een apart topic voor in forum Leden.

Groet, Joris1980
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

11 jan 2012, 19:04 0 x

Er worden hier twee verschijnselen door elkaar gehaald. Het verschijnsel dat ontstaat indien de motor wordt gestart en er is nog niet voldoende oliedruk bij de hydraulische klepstoters opgebouwd waardoor er even een tikkend geluid hoorbaar is(afhankelijk van de conditie van de motor en de olie) en het geluid wat typisch is voor de 1,6 FSI motor n.l. het even tikken (soort pingelen) dat ontstaat direct na het starten. Dit heeft niets te maken met de hydraulische klepstoters maar heeft alles te maken met het feit dat de FSI een direct ingespoten benzinemotor is. Het gaat hier tever om uit te leggen waardoor dit komt (wordt te technisch) maar het is inderdaad een "normaal" verschijnsel gerelateerd aan de FSI motor.

Theo
petera2s-line

16 jan 2012, 12:53 0 x

En het af entoe uitvallen direct na het starten? hij houd het toeren tal niet vast en daarna valt hij direct uit en dit gebeurt maar heel af en toe en alleen bij een het starten.
Plaats reactie