Met open ramen rijden

Discussie over het exterieur van de A2
mauritsvs

26 mei 2012, 14:04 0 x

Heb ik ook uiteraard last van.
Het is mij wel opgevallen dat het gedreun op je oren kan verminderen als je het raampje iets verder op of juist dicht doet.
Soms word het ook meer/minder als je op de snelweg na een bocht een koersverandering van een graad of 30 hebt gedaan.
En tot slot als je je hoofd naar voren doet, desnoods de hele stoel, is het gedender ook al minder.
Eekastar

29 sep 2014, 22:04 0 x

Gewoon t diagonaal tegenover liggende raam op n kiertje en weg is de dreun!
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 sep 2014, 22:32 0 x

[quote="Eekastar"]Gewoon t diagonaal tegenover liggende raam op n kiertje en weg is de dreun![/quote]
Klopt, maar dan moet je die wel open kunnen doen. En laten de meeste A2's nu zijn geleverd met zwengels op de achterportieren ;) Wij ervaren het ook en een OSS of elektrische ramen achter was in dat opzicht fijn geweest.

Vroeger (en soms nog steeds) monteerde men windschermen op de portieren, kan me herinneren dat mijn pa van die enorme joekels op zijn Nissan Stanza (wie kent hem nog..) had. Oerlelijk, maar het werkte wel :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Eekastar

29 sep 2014, 23:02 0 x

[quote="HansJan"]
Klopt, maar dan moet je die wel open kunnen doen. En laten de meeste A2's nu zijn geleverd met zwengels op de achterportieren ;) Wij ervaren het ook en een OSS of elektrische ramen achter was in dat opzicht fijn geweest.
:mrgreen:[/quote]

Ja, die beperkte oplage met viervoudige electrische raambediening zit me ook al n tijdje dwars bij mn speurtocht.
Heb ik iets moois gevonden, zit dát er weer niet bij....
Audi_gekkie

30 sep 2014, 00:33 0 x

[quote="HansJan"]...Vroeger (en soms nog steeds) monteerde men windschermen op de portieren, kan me herinneren dat mijn pa van die enorme joekels op zijn Nissan Stanza (wie kent hem nog..) had. Oerlelijk, maar het werkte wel :mrgreen:[/quote]

Deze bedoel je ;)
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... GkLWc9bwP4

Ja de Stanza ken ik wel. Lekker hoekig! :lol:
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 sep 2014, 01:04 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Deze bedoel je ;)
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... tinte.html

Ja de Stanza ken ik wel. Lekker hoekig! :lol:[/quote]
Inderdaad, deze zijn niet eens zo gek alhoewel ik ze niet zou willen. En achteraf inbouwen van elektrische ramen achter is vooralsnog (...) geen optie.

Na de Stanza kwam de Bluebird, maar wat we ervoor hadden was pas een statement: Rover 3500 Vandenplas. Zie ze nog wel eens rijden. Blijf ze gaaf vinden.

On-topic maar weer?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie