Trekhaak

Algemene discussie over de A2
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

11 mei 2012, 13:23 0 x

Sorry, ik zal voortaan mijn bril opzetten! :D

Er staat toch een type goedkeuring op! (dat dit niet voor het deel geldt dat eraan gebouwd is weet men toch niet)!
En laten we eerlijk zijn, hoe vaak wordt dit nu gecontroleerd? Ik heb zover ik mij kan herinneren onder al mijn auto's al een trekhaak gehad, nog nooit (m.u.v. APK dan maar die controleren alleen de kogeldiameter) een controle gehad.

En indien je naar de APK moet en je zou het niet vertrouwen dan gewoon even het zelfgemaakte deel met de kogel er vooraf afschroeven, hoeven ze de trekhaak ook niet te keuren.

Ik zou daar niet zo zwaar aan tillen.

Theo
msas

11 mei 2012, 14:36 0 x

Hmmm, de betekenis van 'chipsoer'...

Als Noord-Limburger weet ik natuurlijk wat dat betekent, maar ik laat de anderen graag raden.

Hint; het heeft iets met uitstekende delen te maken (waarmee deze opmerking zijdelings toch weer verband houdt met het onderwerp trekhaak).

Michel
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

06 jun 2012, 20:16 0 x

[quote="chipsoer"][quote="MN-NL"]Dat zijn gewoon standaard-delen, kan je in elke automaterialen zaak kopen of bestellen. En online natuurlijk, zoek eens op ebay of zo!

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... Categories

Groet Marc

(edit: groot plaatje weg, link in de plaats)[/quote]
als ik het zo zie gaat bijna niets van deze exemplaren op Ebay passen, je moet namelijk een stuk ruimte overbruggen, de trekhaak zit als het ware een stuk onder de bumper geduwd. Denk eraan, geen zware ahw achter deze fietsendrager(trekhaak) !!!! Bijlage mijn trekhaak
Sorry voor de roest, eigenlijk niet A2 waardig !!! :lol:
( Hij staat al 3 jaar in de planning om te laten poedercoaten )[/quote]
En nu is hij klaar, dankzij mijn buurman
Romulus

07 jun 2012, 10:37 0 x

[quote="chipsoer"][quote="chipsoer"]( Hij staat al 3 jaar in de planning om te laten poedercoaten )[/quote]
En nu is hij klaar, dankzij mijn buurman[/quote]Wat zo'n naderende meeting al niet vermag... :mrgreen:
falcon

07 jun 2012, 12:06 0 x

[quote="chipsoer"]En nu is hij klaar, dankzij mijn buurman[/quote]Helemaal A2-waardig > roestloos! Netjes!
Pet

04 aug 2012, 23:25 0 x

Wat een discussie over een trekhaak je kunt hem gewoon bestellen met type goedkeuring
Op het kenteken staat het trekgewicht dat door de fabriek is opgegeven staat er niets op dan kan en mag hij niets trekken bvb de 12 tdi die staat op 0kg
Alle trekgewichten staan ik de gebruikshandleiding van de A2

Met vriendelijke groet Peter
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

05 aug 2012, 01:50 0 x

Sorry Pet !! het betreft hier zelfgemaakte trekhaken i.p.v de gekke knobbel voor de fietsendragers. Dit is tevens het laatste wat ik over het onderwerp trekhaak en fietsdragertrekhaak meldt. Spit SVP dit forum eens door, dan weet je waarover gesproken wordt !!!
Plaats reactie