Hoi,
Waar heb je de beurt laten uitvoeren dan?
Bij een Audi dealer of gewoon bij een onafhankelijke dealer.
Gr Arjan
45000 beurt
[quote="arjan"]Hoi,
Waar heb je de beurt laten uitvoeren dan?
Bij een Audi dealer of gewoon bij een onafhankelijke dealer.
Gr Arjan[/quote]
Ik heb deze beurt zoals altijd bij een garage bij ons in het dorp laten doen. Originele onderdelen gebruikt. Ik heb met de Audi dealer bij ons slechte ervaringen. Het begon al met de koop van een A2. Ik had interesse in een A2 bij de dealer. Het prijsverschil met waar ik hem gekocht heb
(een Honda dealer) incl. de inruil van mijn auto, een Renault Scenic was zo gigantisch groot dat ik het gevoel had dat de Audi dealer mij besodemieterde. Dit verschil was €4500,- dat ik bij de Audi dealer duurder uit was. De A2 die ik nu heb is van het zelfde jaar en had nog eens 25000 km minder gelopen. Daar komt bij dat wij absoluut niet te spreken zijn over deze dealer, wat betreft de service. Daar kan mijn zoon een boek over schrijven. Zij kwamen nooit hun afspraken na. Dus wij komen daar liever niet. Audi is een topmerk en daar moet men bij de dealer voor betalen.
Vindt jij dit te duur of wat!!
Sjors
Waar heb je de beurt laten uitvoeren dan?
Bij een Audi dealer of gewoon bij een onafhankelijke dealer.
Gr Arjan[/quote]
Ik heb deze beurt zoals altijd bij een garage bij ons in het dorp laten doen. Originele onderdelen gebruikt. Ik heb met de Audi dealer bij ons slechte ervaringen. Het begon al met de koop van een A2. Ik had interesse in een A2 bij de dealer. Het prijsverschil met waar ik hem gekocht heb
(een Honda dealer) incl. de inruil van mijn auto, een Renault Scenic was zo gigantisch groot dat ik het gevoel had dat de Audi dealer mij besodemieterde. Dit verschil was €4500,- dat ik bij de Audi dealer duurder uit was. De A2 die ik nu heb is van het zelfde jaar en had nog eens 25000 km minder gelopen. Daar komt bij dat wij absoluut niet te spreken zijn over deze dealer, wat betreft de service. Daar kan mijn zoon een boek over schrijven. Zij kwamen nooit hun afspraken na. Dus wij komen daar liever niet. Audi is een topmerk en daar moet men bij de dealer voor betalen.
Vindt jij dit te duur of wat!!
Sjors
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hallo,
Naar mijn mening is dit niet te duur. Het vervangen van de distributieriem(en) bij de A2 is niet echt moeilijk maar wel arbeidsintensief, daarbij in aanmerking genomen dat er ook een beurt is uitgevoerd vind ik het bedrag reëel.
V.w.b. de Audidealers, als verstokte Audirijder(vanaf de 1e Audi,was nog een DKW F102, voorloper van de Audi 60) kan ik hier over meepraten. Het merk is naar mijn mening perfect maar de dealers zijn (een paar goede uitgezonderd) over het algemeen geldkloppers! Komt ook door die grote panden die ze neerzetten met VW en Audi verplicht gescheiden showrooms! Iemand moet dat natuurlijk betalen!
Ook weet ik uit ervaring dat ze teveel voor bepaalde reparaties rekenen(en ook voor de onderdelen) b.v. voor het vervangen van de distributie van de A4 (type 2002 en later) moet volgens de Audi richtlijnen het voorfront worden verwijderd (motor ligt er in lengterichting in), maar ik weet (en de monteurs van Audi ook) dat het met enige handigheid ook kan zonder dat het front wordt gedemonteerd! Ik heb ze daar ooit eens op gewezen nadat ik de wagen kwam ophalen en middels merktekens(die ik vooraf had geplaatst) constateerde dat het front er niet af was geweest! Ik vroeg waarom de reparatie zo duur was (net of mijn neus bloedde) en kreeg inderdaad te horen dat het front er af moest, toen ik zij dat ik het dan kon begrijpen maar vroeg waarom bij mij het front er niet af was geweest moesten ze met de billen bloot, vonden ze niet leuk en dus een hoog oplopende ruzie ter plaatse gehad met de "service manager" (die niet eens wist wat dat woord betekende!!!).
Ik ben in ieder geval heel kritisch als ik er niet onderuit kan om bij de dealer aan te kloppen (wat zeer zelden nodig is) en geef dan ook heel expliciet aan wat er wel en vooral niet gebeuren mag!!
Theo
Naar mijn mening is dit niet te duur. Het vervangen van de distributieriem(en) bij de A2 is niet echt moeilijk maar wel arbeidsintensief, daarbij in aanmerking genomen dat er ook een beurt is uitgevoerd vind ik het bedrag reëel.
V.w.b. de Audidealers, als verstokte Audirijder(vanaf de 1e Audi,was nog een DKW F102, voorloper van de Audi 60) kan ik hier over meepraten. Het merk is naar mijn mening perfect maar de dealers zijn (een paar goede uitgezonderd) over het algemeen geldkloppers! Komt ook door die grote panden die ze neerzetten met VW en Audi verplicht gescheiden showrooms! Iemand moet dat natuurlijk betalen!
Ook weet ik uit ervaring dat ze teveel voor bepaalde reparaties rekenen(en ook voor de onderdelen) b.v. voor het vervangen van de distributie van de A4 (type 2002 en later) moet volgens de Audi richtlijnen het voorfront worden verwijderd (motor ligt er in lengterichting in), maar ik weet (en de monteurs van Audi ook) dat het met enige handigheid ook kan zonder dat het front wordt gedemonteerd! Ik heb ze daar ooit eens op gewezen nadat ik de wagen kwam ophalen en middels merktekens(die ik vooraf had geplaatst) constateerde dat het front er niet af was geweest! Ik vroeg waarom de reparatie zo duur was (net of mijn neus bloedde) en kreeg inderdaad te horen dat het front er af moest, toen ik zij dat ik het dan kon begrijpen maar vroeg waarom bij mij het front er niet af was geweest moesten ze met de billen bloot, vonden ze niet leuk en dus een hoog oplopende ruzie ter plaatse gehad met de "service manager" (die niet eens wist wat dat woord betekende!!!).
Ik ben in ieder geval heel kritisch als ik er niet onderuit kan om bij de dealer aan te kloppen (wat zeer zelden nodig is) en geef dan ook heel expliciet aan wat er wel en vooral niet gebeuren mag!!
Theo
Dat is een redelijke prijs Sjors.
Het verschil tussen een niet dealer en een dealer (als je in beide gevallen tussen de piraterij een goede gevonden hebt) is de aandacht.
Vaak is een niet dealer een eenmanszaak of een eigenaar met hooguit een paar man personeel. De betrokkenheid en daarmee de service is vaak goed. Ook kan je vaak na 17.00 ook nog even terrecht met een probleem. Die van mij is zelfs s'avonds voor mij beschikbaar.
Een dealer bestaat uit een Chef monteur (in loondienst), een aantal monteurs en zeker zoveel leerlingen. Driemaal raden wie er aan de auto sleutelt. Daar komt ook bij dat bij een dealer een lijst wordt afgewerkt en absoluut niets meer. Op een of andere mirakuleuze wijze zijn de onderdelen ook altijd behoorlijk duurder (terwijl het gewoon bijvoorbeeld een Bosch onderdeel is, maar dan in een VAG doosje).
Daarbij komen de kosten die gedekt moeten worden, wat je dus weer terug ziet in de rekening.
Conclusie: Meer waar voor je geld bij de dealer? Ik dacht het niet!
Het verschil tussen een niet dealer en een dealer (als je in beide gevallen tussen de piraterij een goede gevonden hebt) is de aandacht.
Vaak is een niet dealer een eenmanszaak of een eigenaar met hooguit een paar man personeel. De betrokkenheid en daarmee de service is vaak goed. Ook kan je vaak na 17.00 ook nog even terrecht met een probleem. Die van mij is zelfs s'avonds voor mij beschikbaar.
Een dealer bestaat uit een Chef monteur (in loondienst), een aantal monteurs en zeker zoveel leerlingen. Driemaal raden wie er aan de auto sleutelt. Daar komt ook bij dat bij een dealer een lijst wordt afgewerkt en absoluut niets meer. Op een of andere mirakuleuze wijze zijn de onderdelen ook altijd behoorlijk duurder (terwijl het gewoon bijvoorbeeld een Bosch onderdeel is, maar dan in een VAG doosje).
Daarbij komen de kosten die gedekt moeten worden, wat je dus weer terug ziet in de rekening.
Conclusie: Meer waar voor je geld bij de dealer? Ik dacht het niet!
[quote="Johan"]Dat is een redelijke prijs Sjors.
Het verschil tussen een niet dealer en een dealer (als je in beide gevallen tussen de piraterij een goede gevonden hebt) is de aandacht.
Vaak is een niet dealer een eenmanszaak of een eigenaar met hooguit een paar man personeel. De betrokkenheid en daarmee de service is vaak goed. Ook kan je vaak na 17.00 ook nog even terrecht met een probleem. Die van mij is zelfs s'avonds voor mij beschikbaar.
Een dealer bestaat uit een Chef monteur (in loondienst), een aantal monteurs en zeker zoveel leerlingen. Driemaal raden wie er aan de auto sleutelt. Daar komt ook bij dat bij een dealer een lijst wordt afgewerkt en absoluut niets meer. Op een of andere mirakuleuze wijze zijn de onderdelen ook altijd behoorlijk duurder (terwijl het gewoon bijvoorbeeld een Bosch onderdeel is, maar dan in een VAG doosje).
Daarbij komen de kosten die gedekt moeten worden, wat je dus weer terug ziet in de rekening.
Conclusie: Meer waar voor je geld bij de dealer? Ik dacht het niet![/quote]
Dat is ook mijn mening Johan.
Ik zal eens een voorbeeld noemen. Mijn zoon die een eigen bedrijfje heeft en een paar jaar terug een nieuwe VW Transporter had gekocht constateerde bij het afhalen van de nieuwe wagen een lak fout aan een deur. De man die daar over ging was op die dag niet aanwezig en men vroeg die maandag daarop terug te komen. Mijn zoon baalde omdat hij de wagen hard nodig had. Hij moest vanaf Weert vroeg op een klus zijn in Arnhem. Door wat te schuiven met een collega stond hij s'morgens om 8.00uur in de garage. De desbetreffende man constateerde die fout ook en zou in de loop van de week terugbellen voor een afspraak te maken om de deur op nieuw te spuiten. 2 dagen later wordt mijn zoon gebeld dat ze van de inporteur kwamen kijken. Dus iemand van Pon kwam even kijken of het wel allemaal klopte en of hij een week later de wagen weer kon komen laten inspecteren, tijd om 11.30 uur, waar mijn zoon van baalde omdat hij die dag de wagen niet kon gebruiken, anders ging dat volgens de garage niet. Dus op de afgesproken dag weer terug en ook die man van Pon constateerde de fout en we zouden bericht krijgen wanneer het opgeknapt zou worden. Een paar weken later moest mijn zoon zelf bellen hoe het er voor stond. Er werd een afspraak gemaakt voor de reparatie. Een paar dagen later kreeg hij een steentje op de vooruit met een flinke barst er in. Dus de garage gebeld of men dan ook meteen een nieuwe voorruit kon plaatsen. Dat was geen probleem maar hij moest wel even met de wagen komen wat voor raam erin zat. In onze ogen was het voor de garage een klein kunstje om na te gaan welke raam er in zat omdat het een jubileum uitvoering was. Maar nee hij moest komen, dus weer eerder van een klus terug gekomen. De afspraak werd gemaakt voor beide reparaties. Maandagmorgen voor 8 uur brengen, dinsdagavond om 5 uur klaar, zo was afgesproken. Dus niet, dinsdag avond om 17.00 uur gebeld hoe het ervoor stond. De wagen was nog niet klaar. Wat denk je, zaterdag s'morgen om 10.00 uur kon hij hem ophalen. De wagen was een week weg geweest voor een klus die op twee dagen klaar zou zijn. De problemen in die garage zijn dat het over veel te veel mensen gaat voordat de klus werkelijk is geklaard. Wij komen er dus niet meer.
De garage waar wij al sinds jaar en dag kom is een dorps garage die gerund word door 2 eigenaren en 2 knechten. Wij kunnen er altijd terecht tot s'avonds 20.00 uur en zaterdags tot 15.00 uur. Ook de twee eigenaren werken volop mee. Ze gebruiken op ons verzoek originele onderdelen en zijn tot nu toe altijd hun afspraken na gekomen. Wij zijn dik tevreden.
Groetjes Sjors.
Het verschil tussen een niet dealer en een dealer (als je in beide gevallen tussen de piraterij een goede gevonden hebt) is de aandacht.
Vaak is een niet dealer een eenmanszaak of een eigenaar met hooguit een paar man personeel. De betrokkenheid en daarmee de service is vaak goed. Ook kan je vaak na 17.00 ook nog even terrecht met een probleem. Die van mij is zelfs s'avonds voor mij beschikbaar.
Een dealer bestaat uit een Chef monteur (in loondienst), een aantal monteurs en zeker zoveel leerlingen. Driemaal raden wie er aan de auto sleutelt. Daar komt ook bij dat bij een dealer een lijst wordt afgewerkt en absoluut niets meer. Op een of andere mirakuleuze wijze zijn de onderdelen ook altijd behoorlijk duurder (terwijl het gewoon bijvoorbeeld een Bosch onderdeel is, maar dan in een VAG doosje).
Daarbij komen de kosten die gedekt moeten worden, wat je dus weer terug ziet in de rekening.
Conclusie: Meer waar voor je geld bij de dealer? Ik dacht het niet![/quote]
Dat is ook mijn mening Johan.
Ik zal eens een voorbeeld noemen. Mijn zoon die een eigen bedrijfje heeft en een paar jaar terug een nieuwe VW Transporter had gekocht constateerde bij het afhalen van de nieuwe wagen een lak fout aan een deur. De man die daar over ging was op die dag niet aanwezig en men vroeg die maandag daarop terug te komen. Mijn zoon baalde omdat hij de wagen hard nodig had. Hij moest vanaf Weert vroeg op een klus zijn in Arnhem. Door wat te schuiven met een collega stond hij s'morgens om 8.00uur in de garage. De desbetreffende man constateerde die fout ook en zou in de loop van de week terugbellen voor een afspraak te maken om de deur op nieuw te spuiten. 2 dagen later wordt mijn zoon gebeld dat ze van de inporteur kwamen kijken. Dus iemand van Pon kwam even kijken of het wel allemaal klopte en of hij een week later de wagen weer kon komen laten inspecteren, tijd om 11.30 uur, waar mijn zoon van baalde omdat hij die dag de wagen niet kon gebruiken, anders ging dat volgens de garage niet. Dus op de afgesproken dag weer terug en ook die man van Pon constateerde de fout en we zouden bericht krijgen wanneer het opgeknapt zou worden. Een paar weken later moest mijn zoon zelf bellen hoe het er voor stond. Er werd een afspraak gemaakt voor de reparatie. Een paar dagen later kreeg hij een steentje op de vooruit met een flinke barst er in. Dus de garage gebeld of men dan ook meteen een nieuwe voorruit kon plaatsen. Dat was geen probleem maar hij moest wel even met de wagen komen wat voor raam erin zat. In onze ogen was het voor de garage een klein kunstje om na te gaan welke raam er in zat omdat het een jubileum uitvoering was. Maar nee hij moest komen, dus weer eerder van een klus terug gekomen. De afspraak werd gemaakt voor beide reparaties. Maandagmorgen voor 8 uur brengen, dinsdagavond om 5 uur klaar, zo was afgesproken. Dus niet, dinsdag avond om 17.00 uur gebeld hoe het ervoor stond. De wagen was nog niet klaar. Wat denk je, zaterdag s'morgen om 10.00 uur kon hij hem ophalen. De wagen was een week weg geweest voor een klus die op twee dagen klaar zou zijn. De problemen in die garage zijn dat het over veel te veel mensen gaat voordat de klus werkelijk is geklaard. Wij komen er dus niet meer.
De garage waar wij al sinds jaar en dag kom is een dorps garage die gerund word door 2 eigenaren en 2 knechten. Wij kunnen er altijd terecht tot s'avonds 20.00 uur en zaterdags tot 15.00 uur. Ook de twee eigenaren werken volop mee. Ze gebruiken op ons verzoek originele onderdelen en zijn tot nu toe altijd hun afspraken na gekomen. Wij zijn dik tevreden.
Groetjes Sjors.