Mededeling 79-LHD-1 !!

Helaas begeven zich in de autohandel ook oplichters.
Drenthe

03 aug 2012, 11:25 0 x

Goedenmorgen,

Het gaat om de zogenaamde "Autohaus Willibald Franke in Leipzig". Het was uit pure nieuwsgierigheid dat ik in het verleden ging spitten en er zodoende achterkwam.

Mvgr
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

03 aug 2012, 12:24 0 x

Veel (80%) van de uit Duitsland geïmporteerde A2 1.2 TDI's en Lupo's 3L zijn teruggedraaid.
Ergste geval heb ik gezien van een A2 1.2 TDI met 1 ton op de teller en 4 ton in de boordcomputer. De eigenaar had er de hoofdprijs voor betaald - ik meen iets van all-in 12.000 euro - en kan nu extra geld gaan reserveren voor een bakrevisie, nw koppeling, wiellagers etc. etc. Maar ook kleiner leed; van de week een Lupo 3L met 186.000 km op de teller en 221.000 in de computer. Eigenaar had 'm gekocht met 178.000 op de teller. Dus net boven de 2 ton draaien ze 'm 35.000 km terug. Is de auto gemakkelijker te verkopen. Ik verdenk de Duitse handelaren die dit soort wagentjes bij de dealers opkopen en aan ons NL-ers doorverkopen. Ik blijf het misdadigers vinden... :?
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Romulus

03 aug 2012, 12:31 0 x

Laten we niet strijden of een hoge of juist een lage km-stand beter is. Het aanbod waartegen je als consument ja zegt, moet kloppen. Al het andere is (poging tot) oplichting.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 aug 2012, 12:38 0 x

[quote="Romulus"]Laten we niet strijden of een hoge of juist een lage km-stand beter is. Het aanbod waartegen je als consument ja zegt, moet kloppen. Al het andere is (poging tot) oplichting.[/quote]

Helemaal mee eens.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 aug 2012, 14:05 0 x

[quote="j.hoeben1"][quote="Rinus"]
Een lage km stand is geen garantie of dat deze echt zo laag is (blijkt maar weer) en is ook geen garantie dat je een goede auto koopt. Ik heb liever een auto met anderhalve tot 2 ton op de klok, die alleen maar lange afstanden heeft gereden dan eentje met 30.000 op de teller, en die heeft alleen maar stadsritjes getuft. De slijtage zal bij de laatste wel eens groter kunnen zijn dan bij de eerste.[/quote]

Daar gaan we weer. Rinus wat jij zegt is in mijn ogen kolder 8-). Fijn dat er natuurlijk mensen zijn die liever een auto hebben van 2 jaar oud met 2 ton op de teller dan iemand die een auto koop van 5 jaar met 30.000 op de teller. Die karren moeten ze in de handel ook kwijt. Maar van jouw gedachte is maar een klein beetje waar. Ik kijk maar heel beperkt naar de leeftijd ( niet ouder dan 5 jaar) maar wel naar de km.ters. Als je een auto koopt met gegarandeerd een lage stand en fatsoenlijk onderhouden ben je beter af wat de kwaliteit van de auto betreft. Is mijn ervaring en ik tuf al 40 jaren rond en ik moet zeggen naar volle tevredenheid. Ik heb maar een keer in mijn leven een nieuwe gekocht. Deze was pas op de markt en daar heb ik veel problemen mee gehad. De andere auto's waren allemaal niet ouder dan 5 jaar maar wel met hele lage km standen en wel al een paar jaren op de markt. Is altijd goed gegaan. Waar jij die gedachte vandaan haalt weet ik niet maar is in mijn ogen een theoretische die ik wel meer hoor maar nergens op gebaseerd zijn!

Sjors[/quote]

Niet om de strijd aan te gaan :D :D :D Maar mijn ervaring is opgedaan uit al de autoaankopen, die ik ooit gedaan heb en mijn ervaring met auto's in het algemeen. Ik heb nog nooit een auto aangekocht, die jonger was dan 10 jaar (!!!) en dan wordt km stand niet zo interessant meer, maar de algehele conditie van de auto wordt dat dan wel. Een relatief lage km stand is dan alleen mooi meegenomen. De A2 is de jongste auto (ook al weer 12 jaar), die wij ooit aangekocht hebben. Wij rijden / en hebben gereden, altijd young-timers, en dan kijk je naar andere zaken veel meer, dan waar je bij een recentere autio naar kijkt. Vaak is dan onderhoudshistorie, enz, niet meer aanwezig c.q. traceerbaar. Documentatie is er vaak dan niet meer, of je moet per ongeluk een vorige eignaar / eigenaren hebben gehad, die daar zeer secuur mee waren. Dus bij youngtimers is een gegarandeerde km stand vaak / haast nooit te geven.

Maar hoe dan ook...terug draaien van km standen is oplichting (ik dacht in Duitsland zelfs strafbaar).
Audi_gekkie

03 aug 2012, 15:29 0 x

Je hebt wel gelijk Rinus, maar het blijft oplichting.
Oplichting is in Nederland ook strafbaar. ;)
Zelfs wanneer ze de kilometerstand opschroeven. :roll: :lol:
j.hoeben1

03 aug 2012, 16:14 0 x

Ander punt!! Ik dacht hier ergens ooit gelezen te hebben dat de km stand via bijv. vag.com uit te lezen is ;) of vergis ik mij :? Als dit zo is kan men toch altijd zo'n uitdraai eisen waar je zelf bij bent of zit ik er naast!!

Sjors
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 aug 2012, 16:59 0 x

[quote="j.hoeben1"]Ander punt!! Ik dacht hier ergens ooit gelezen te hebben dat de km stand via bijv. vag.com uit te lezen is ;) of vergis ik mij :? Als dit zo is kan men toch altijd zo'n uitdraai eisen waar je zelf bij bent of zit ik er naast!!

Sjors[/quote]

Heb ik inderdaad ook wel eens gelezen. En bij een Audi dealer mag je toch verwachten, dat ze zo'n uitleesapparaat in huis hebben.
okuki

04 aug 2012, 00:20 0 x

[quote="j.hoeben1"]Ander punt!! Ik dacht hier ergens ooit gelezen te hebben dat de km stand via bijv. vag.com uit te lezen is ;) of vergis ik mij :? Als dit zo is kan men toch altijd zo'n uitdraai eisen waar je zelf bij bent of zit ik er naast!!

Sjors[/quote]
Klopt, kan met vcds uitgelezen worden.
j.hoeben1

04 aug 2012, 11:53 0 x

[quote="okuki"][quote="j.hoeben1"]Ander punt!! Ik dacht hier ergens ooit gelezen te hebben dat de km stand via bijv. vag.com uit te lezen is ;) of vergis ik mij :? Als dit zo is kan men toch altijd zo'n uitdraai eisen waar je zelf bij bent of zit ik er naast!!

Sjors[/quote]
Klopt, kan met vcds uitgelezen worden.[/quote]

Je moet je dan afvragen of die dealer ook tot het oplichters gilde behoord :cry:

Sjors
Plaats reactie