auto uitgelezen wat scheelt er allemaal aan
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb de sensor een jaar geleden ook vervangen. Zorg voor een heel goede verlichting onderin bij de voeten, bekijk de foto,s heel goed, want je zult een heel klein beetje op de tast moeten doen. Je ziet de sensor zitten, maar gelijktijdig kijken wat je aan het doen bent tijdens het de/monteren gaat niet. Succes
- bikemaster
bedankt voor de tips we zullen het wel zien het zal idd wel weer een priegel werkje zijn, maar het gaat vast wel lukken, ik zal proberen alles op foto vast te leggen
groeten Roel

groeten Roel
- bikemaster
Vandaag eindelijk de G263 vervangen, iedere keer als ik hem wou vervangen regende het, of geen tijd, er was altijd wel weer iets wat er tussen kwam.
Vanochtend was het dan eindelijk zover, ik had tijd en was droog
eigenlijk is het een klusje van niks, zodra je de kap boven de pedalen verwijdert en je kijkt naar boven dan zie je de G263 al zitten.
Het is een gepruts om de stekker los te krijgen, zeker als die weerstand bied, de 2 lipjes kun je zo indrukken dan was heen en weer bewegen, ik had het bovenste lipje ingedrukt met mijn vinger en de onderste met een schroevendraaier.
Je kan met de schroevendraaier net wat meer druk zetten om de stekker los te trekken, als dat eenmaal is gelukt, dan trek je de sensor met een beetje beleid er zo uit.
Vervolgens de nieuwe sensor plaatsen, stekker er weer op, ook weer op de tast maar het is allemaal prima te doen, ik ben hooguit een uurtje bezig geweest
De sensor kost bij de Dealer 27,80 dus dat was het geld ook niet
groeten Roel
Vanochtend was het dan eindelijk zover, ik had tijd en was droog

Het is een gepruts om de stekker los te krijgen, zeker als die weerstand bied, de 2 lipjes kun je zo indrukken dan was heen en weer bewegen, ik had het bovenste lipje ingedrukt met mijn vinger en de onderste met een schroevendraaier.
Je kan met de schroevendraaier net wat meer druk zetten om de stekker los te trekken, als dat eenmaal is gelukt, dan trek je de sensor met een beetje beleid er zo uit.
Vervolgens de nieuwe sensor plaatsen, stekker er weer op, ook weer op de tast maar het is allemaal prima te doen, ik ben hooguit een uurtje bezig geweest

De sensor kost bij de Dealer 27,80 dus dat was het geld ook niet
groeten Roel
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hopelijk is hiermee de storing weer verholpen. Heb je de auto inmiddels al weer uitgelezen?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

[quote="advanced"]Als ik dat zo lees, is het toch meegevallen. Hopelijk functioneert het weer en is het een foutmelding minder.
... ben benieuwd wat de Audi stealer hiervoor zou rekenen.......[/quote]
Die beginnen eerst met het dashboard uitbouwen zoals audi het ook voorschrijft (dat wilden ze bij mij ook doen maar daar ben ik dus niet an begonnen)
... ben benieuwd wat de Audi stealer hiervoor zou rekenen.......[/quote]
Die beginnen eerst met het dashboard uitbouwen zoals audi het ook voorschrijft (dat wilden ze bij mij ook doen maar daar ben ik dus niet an begonnen)
- bikemaster
Het dashboard demonteren ?? ik kan me dat bijna niet voorstellen, ze zullen gerust overdrijven en de kap boven je pedalen het halve dashboard noemen, de prijs zal gerust op een complete dashboard in en uitbouw neerkomen :lol:
Maar alle gekheid op een stokje, de sensor vervangen het is echt een klusje van niks, werkelijk het stelt niks voor
De auto is nog niet weer uitgelezen, dat moet nog gebeuren, ook de foutcodes moeten nog gewist worden, dat zal ik komende week laten doen, zelf kan ik het (nog) niet.
Ik heb er wel aan gedacht om een kabel aan te schaffen voor een paar tientjes, van de andere kant kan ik hem ook voor noppes bij de garage laten uitlezen, tot nu toe dan, maar om het zelf te kunnen lijkt me ook wel handig.
Wat de werking betreft voor mijn gevoel is de temperatuur binnen in de auto constanter, als de standkachel nu wel 100% functioneert weet ik nog niet, maar theoretisch gezien zou het nu goed zijn, werkt hij nog niet dan haal ik de webasto uit elkaar.
Want die geeft geen storing met uitlezen, dus zal of de gloei plug wel kapot zijn of de brandkamer vervuilt, op het forum heb ik een prachtige how to gespot
groeten Roel
Maar alle gekheid op een stokje, de sensor vervangen het is echt een klusje van niks, werkelijk het stelt niks voor
De auto is nog niet weer uitgelezen, dat moet nog gebeuren, ook de foutcodes moeten nog gewist worden, dat zal ik komende week laten doen, zelf kan ik het (nog) niet.
Ik heb er wel aan gedacht om een kabel aan te schaffen voor een paar tientjes, van de andere kant kan ik hem ook voor noppes bij de garage laten uitlezen, tot nu toe dan, maar om het zelf te kunnen lijkt me ook wel handig.
Wat de werking betreft voor mijn gevoel is de temperatuur binnen in de auto constanter, als de standkachel nu wel 100% functioneert weet ik nog niet, maar theoretisch gezien zou het nu goed zijn, werkt hij nog niet dan haal ik de webasto uit elkaar.
Want die geeft geen storing met uitlezen, dus zal of de gloei plug wel kapot zijn of de brandkamer vervuilt, op het forum heb ik een prachtige how to gespot

groeten Roel
- Audi_gekkie
Mooi Roel dat je het alleen hebt kunnen doen.
Nou inderdaad hopen dat de foutcodes verdwenen zijn.
Heb je nog foto's kunnen maken.
Nou inderdaad hopen dat de foutcodes verdwenen zijn.
Heb je nog foto's kunnen maken.
- bikemaster
Ik heb er geen foto's van gemaakt, als je de foto's in dit topic bekijkt weet je meteen waar de sensor zich bevind, wel heb ik geprobeerd foto's te maken maar dat lukt haast niet omdat het een kleine donkere ruimte is.
groeten Roel
groeten Roel