Waar Lambda sensor bestellen?
- ArjenE
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Had inmiddels de voorste lambdasonde al besteld in duitsland, maar dat maakt me eigenlijk niet heel veel uit, bij elke A2 schijnt hij wel een keer vervangen te moeten worden. Mijn A2 staat nu op 170.000 km, dus maar gewoon vervangen, kan nooit kwaad.
Ook rijdt mijn A2 op LPG, en dan schijnt alles nog wat warmer te worden dan normaal. Met alle gevolgen van dien. :roll:
IK zal eens kijken welke software versie er nu op staat, anders zal ik bij de APK komende maand vragen of ze de laatste update erop willen zetten.
Ook rijdt mijn A2 op LPG, en dan schijnt alles nog wat warmer te worden dan normaal. Met alle gevolgen van dien. :roll:
IK zal eens kijken welke software versie er nu op staat, anders zal ik bij de APK komende maand vragen of ze de laatste update erop willen zetten.
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ben blij dat ik je aan het adres in Dl heb kunnen helpen, ik denk toch dat je zo,n €40,00 tot €50,00 gespaard hebt t.o.v hier in Nl
Voor die €113,00 incl. porto krijg je hem hier in Nl niet. Adres blijkt ook de goedkoopste te zijn in de Bilstein B4 schokbrekers die in Dl veel gebruikt worden ter vervanging van de originele, ik heb ze zelf ook eronder en bevallen mij goed. http://www.profiteile.de
Voor die €113,00 incl. porto krijg je hem hier in Nl niet. Adres blijkt ook de goedkoopste te zijn in de Bilstein B4 schokbrekers die in Dl veel gebruikt worden ter vervanging van de originele, ik heb ze zelf ook eronder en bevallen mij goed. http://www.profiteile.de
- ArjenE
Ik zal maar niet zeggen dat het lampje vanmiddag op de weg terug uit mn werk opeens weer uit was!
hock:
Maar ja, er zit dan toch iets niet helemaal goed daar, en vervangen kan nooit kwaad 8-)
Beter problemen in de toekomst vermijden en van de week hem gewoon lekker vervangen.

Maar ja, er zit dan toch iets niet helemaal goed daar, en vervangen kan nooit kwaad 8-)
Beter problemen in de toekomst vermijden en van de week hem gewoon lekker vervangen.
- Audi_gekkie
[quote="ArjenE"]Ik zal maar niet zeggen dat het lampje vanmiddag op de weg terug uit mn werk opeens weer uit was!
hock:
Beter problemen in de toekomst vermijden en van de week hem gewoon lekker vervangen.[/quote]
Is het lampje ook nog kapot :lol:

Beter problemen in de toekomst vermijden en van de week hem gewoon lekker vervangen.[/quote]
Is het lampje ook nog kapot :lol:
- ArjenE
Kreeg gisteren de lambdasonde binnen, trek het doosje open, kijk; en zie een verkeerde stekker eraan!
hock:
Ik kijk nog een keer op het doosje, en wat staat er? NGK 1852 ipv NGK 1825 :roll:
Natuurlijk had ik wel de 1825 besteld, dus gebeld met Duitsland en in mijn allerbeste Duits uitgelegd dat ze de verkeerde opgestuurd hadden.
Nu sturen ze vandaag de goede op, en ze hebben me een tientje terug gestort om de 1852 weer naar ze terug te sturen.
Wel erg jammer, aangezien ik vandaag vrij was, het zonnetje schijnt en dus lekker ff de lambda had kunnen vervangen

Ik kijk nog een keer op het doosje, en wat staat er? NGK 1852 ipv NGK 1825 :roll:
Natuurlijk had ik wel de 1825 besteld, dus gebeld met Duitsland en in mijn allerbeste Duits uitgelegd dat ze de verkeerde opgestuurd hadden.
Nu sturen ze vandaag de goede op, en ze hebben me een tientje terug gestort om de 1852 weer naar ze terug te sturen.
Wel erg jammer, aangezien ik vandaag vrij was, het zonnetje schijnt en dus lekker ff de lambda had kunnen vervangen
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
[quote="ArjenE"]Kreeg gisteren de lambdasonde binnen, trek het doosje open, kijk; en zie een verkeerde stekker eraan!
hock:
Wel erg jammer, aangezien ik vandaag vrij was, het zonnetje schijnt en dus lekker ff de lambda had kunnen vervangen[/quote]
Vervelend dat je de verkeerde hebt gekregen, ik vind wel dat het bedrijf er goed op heeft gereageerd door je in
de verzendkosten tegemoet te komen.
Hopelijk gaat het nu wel goed ...

Wel erg jammer, aangezien ik vandaag vrij was, het zonnetje schijnt en dus lekker ff de lambda had kunnen vervangen[/quote]
Vervelend dat je de verkeerde hebt gekregen, ik vind wel dat het bedrijf er goed op heeft gereageerd door je in
de verzendkosten tegemoet te komen.
Hopelijk gaat het nu wel goed ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- henkje
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
in eerder bericht inderdaad de verkeerde(achter kat).maar deze moet je hebben.
http://www.ebay.de/itm/NGK-Lambdasonde- ... 2a2fcb7cbf
http://www.ebay.de/itm/NGK-Lambdasonde- ... 2a2fcb7cbf
[quote="ArjenE"]Kreeg gisteren de lambdasonde binnen, trek het doosje open, kijk; en zie een verkeerde stekker eraan!
hock:
De voorste lamba-sonde vervangen is niet "lekker"
Je kunt er maar slecht bij. Ik heb het destijds ook zelf gedaan, de Vakgarage rekende 255,- ex montage. Ik heb de lamba-sonde via ebay.de gekocht en voor 115,- had ik'm in huis.

De voorste lamba-sonde vervangen is niet "lekker"

- ArjenE
Nou, zeker wel lekker :roll:
Het hitteschild heb je in 3 minuten los, en kan net genoeg opzij om met een sleutel bij de lambda sonde te komen, oude eruit, nieuwe erin, 3 minuten later zit het hitteschild weer vast en klaar.
Die paar krassen op je pols moet je dan maar ff voor lief nemen :lol:
Het hitteschild heb je in 3 minuten los, en kan net genoeg opzij om met een sleutel bij de lambda sonde te komen, oude eruit, nieuwe erin, 3 minuten later zit het hitteschild weer vast en klaar.
Die paar krassen op je pols moet je dan maar ff voor lief nemen :lol: