ASR uitschakelen & brandlucht

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

28 dec 2014, 23:12 0 x

Ik stond vandaag met de 3L ook vast op een recht stukje weg met al die ijshobbels.Wel handig dat je hem in versnelling kunt zetten en dan uitstappen en gasgeven, moest alleeen heeeeel snel instappen toen ik ineens grip kreeg om niet de tuin van de buren in te vliegen in achteruit :) Ik ben altijd tegen winterbanden omdat ik er veel harder mee ga rijden, maar dat is natuurlijk mijn eigen stommiteit.
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 dec 2014, 00:54 0 x

<i>Q luukske; Ik ben altijd tegen winterbanden omdat ik er veel harder mee ga rijden, maar dat is natuurlijk mijn eigen stommiteit.</i>
Blij dat je je eigen tekortkomingen onderkent maar ik blijf het een vreemde benadering van je vinden.Denk dat je met een setje winterbanden toch veiliger af bent.
@Peter_etc etc; Tja, om de ongelovigen te bekeren zouden ze die ervaring ook eens moeten onder vinden.Wel hun gordel omdoen, maar andere passieve veiligheidsvoorzieningen die mischien nog veel belangrijker is dan een gordel laten ze achterwege..........vreemde beredenering is dat toch.
(wordt er gestoord van die ontbrekende (multi) quote mogelijkheid! )
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

29 dec 2014, 08:38 0 x

@Ger264,

bij mijn oldtimer Golf GTI16v hoef ik niets uit te schakelen. Er zit geen ABS/ESP/stuurbekrachtiging, wel een motor met bijna 2x zoveel vermogen als die van mijn A2.
25 jaar geleden werd er iets anders gedacht over veiligheid dan nu. Er werd toen meer aan (het verstand van) de chauffeur overgelaten. Gevolg is dat van de GTI'tjes van toen maar weinig zijn overgebleven ...

Betuttelend?
Ja, voor de coureur op het circuit die precies weet wat hij doet en waar de grenzen van zijn kunnen liggen.
Nee, niet voor de gemiddelde automobilist die maar zelden met met sneeuw/ijs en andere ongemakken moet omgaan. Het zijn wel hulpmiddelen. Wanneer je (moedwillig) over de grens heen gaat, kan het alsnog fout gaan.

Hier een voorbeeldje van een chauffeur op een circuit uit de oude doos:

http://youtu.be/E1l0jBI9vAc
Don't try this at home ... ;)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
foppe

29 dec 2014, 08:53 0 x

Geweldig stukje haha. <i>En dan gaan we nu naar de binnenkant. Zie je dat? de bocht is nog niet eens begonnen, maar ik stuur nu al in. Neus naar de binnenkant, de  auto gaat overdwars en we glijden zo de bocht in. </i><i>En de verslaggever  ehhh.....ja.......ja.....</i><i>
</i>
> :)
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

29 dec 2014, 10:24 0 x

op 3:13
Verslaggever: "Wat is onze snelheid ongeveer?"
Rob Slotemaker: "140 km. En dan onmiddelijk weer naar de volgende ..."  (onderwijl druk gebarend met de rechterhand)
Verslaggever:  "proest"
En Rob ratelt maar door, terwijl hij de ene naar de ander bocht overdwars neemt ...

Onbetaalbaar ... :-j
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
HansJan
Moderator

29 dec 2014, 12:55 0 x

Wat briljant, dit is pas autobeheersing!
En die laatste reactie "<i>Voelt u zich hier nou lekker bij? Ja heur, dit is het mooiste wat er is. Net als schaatsen!</i>" :-))
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

30 dec 2014, 20:42 0 x

Apollo Henkie is dat mannen!!! (die verslaggever)
En ja Rob was een kunstenaar met de auto in en ook zonder de sneeuw.
Heel erg van hem genoten toen ik als kleine jongen elke race langs de baan stond in de panoramabocht, mijn vader,oom en opa hadden daar stuk land om groenten en aardappels te verbouwen en zodoende hadden we altijd gratis jaarkaarten. (ook voor de F1 !!)
Kwam vroeger erg vaak bij de slipschool kijken, is 5 minuten fietsen van mijn ouderlijk huis. De auto´s die Rob op de school gebruikte waren in onderhoud bij de garage recht tegenover mijn huis alwaar ik altijd rond hing...en Jan Lammers woonde 100 meter verder op en die werd altijd door Rob opgehaald omdat Jan toen geen rijbewijs had toen hij op de slipschool werkte.
Was dus ook aanwezig bij de race waarbij hij in sept 1979 overleed. Kon het net zoals iedereen daar ter plekke niet geloven.
Later toen we (div vriendjes die ook altijd op en om het circuit rond hingen) ons rijbewijs hadden gingen we ook net zoals Rob over het circuit bij sneeuw, althans... we deden ons best...want zoals hij kon het er geen 1 !

Afbeelding
HansJan
Moderator

30 dec 2014, 21:16 0 x

We gaan een beetje off-topic, maar @Peter_Audi_A2 heeft wel wat losgemaakt met zijn filmpje. Prachtige anekdote en een vreselijke einde van Rob. Ik heb als kleine jongen bijv. ook vol ongeloof naar de crash van Senna gekeken. Fantastische sporthelden die letterlijk in het harnas gestorven zijn.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

31 dec 2014, 09:04 0 x

Waar een filmpje al niet toe kan leiden ...
Ik heb de autosport nooit zo gevolgd. Ik kwam op dit filmpje terecht via mij vorige hobby-auto, een oude BMW van hetzelfde model die werd gebruikt op Zandvoort als auto voor de hulpdiensten.
Waarschijnlijk herkent @Koop9 deze auto's wel ... ;)
Afbeelding 
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

31 dec 2014, 18:40 0 x

Jazeker!!  Deze zijn hun jarenlang trouwe dienst als collector items verkocht en vonden zeer snel een nw baasje.
Nu hobbelen ze met een Nissan kingcab rond, hebben 4x4 en dat was toch wel handig in de grindbakken.....
Plaats reactie