Ik denk eerder dat het in een printplaatje zit.
Inmiddels heb ik het topic gevonden via de zoekfunctie binnen dit forum.

http://www.audi-a2.nl/discussion/commen ... ment_43058
Ik lees hier niets van de gasklep met bijbehorende flens schoonmaken ??? Dit onderwerp is hier al heel vaak besproken en ook vaak de boosdoener, de EGR klep wordt vaak in verband gebracht maar is het bijna nooit.Hallo allemaal,
Kort geleden heb ik mij voorgesteld omdat ook ik over ben gestapt op een Audi A2. Vanaf de aankoop werd ik geconfronteerd met het onregelmatig draaien van de ventilatie wanneer de climatcontrol is geactiveerd en onlangs brandt het motormanagementlampje i.v.m de EGR klep welke tweeling terugstroom realiseerde. Nadat ik het forum heb geraadpleegd ben ik eerst aan de slag gegaan met de EGR klep. Klep zelf is gemakkelijk te demonteren maar het pijpje wat eraan zit gemonteerd is een lastiger verhaal. Aangezien ik jaren heb gevaren op Onderzeeboten en tevens daar gesleuteld te hebben aan complexe systemen welke op de meest vreselijke plaatsten zitten gemonteerd was dit goed te doen. Na het verwijderen van de roetaanslag op de EGR klep en het controleren op dichtslibben van het pijpje heb ik de boel weer gemonteerd. Vervolgens de storing uitgelezen en gereset. Na 10 minuten proefrijden licht het irritante gele lampje weer op. Storing wederom uitgelezen en weer problemen met de terugstroom uitlaatgassen (EGR klep) met deze wetenschap ben ik op zoek gegaan naar een andere EGR klep. In tussentijd heb ik de regeleenheid(Kachelweerstand) besteld en ben vervolgens met frisse moed begonnen met het demonteren van het dashboardkastje. Nadat ik de ventilatormotor heb gescheiden kon ik bij de weerstand welke in het ventilatiekanaal zit bevestigd. Met enig kunst en vliegwerk deze vervangen, getest en wederom ingeklaard gezet. Nadat alles weer op z'n plaats zat heb ik de motor gestart en de climatcontrol op diverse temperaturen gecontroleerd en de blower blaast nu normaal lijdt nu geen eigen leven meer. Nadat ik even op mijn dashboard had gekeken blijkt het irritante gele lampje uit te zijn. Ook nadat ik de motor had uitgezet en weer had aangezet en even een proefrit had gemaakt. Het blijkt dat de storing nu verdwenen is. Op zich ben ik daar heel happy mee maar kan de link tussen deze 2 storingen niet leggen. Nu zag ik op dit forum dat er meer storingen gerelateerd zijn aan de EGR klep waarbij men snel overweegt om deze kostbare klep te vervangen terwijl er misschien iets anders aan de hand is. Misschien is er iemand die dit kan toelichten. Verder kan ik jullie melden dat ik een zeer tevreden Audi A2 rijder ben. Ik zal binnenkort even wat foto's uploaden om mijn aankoop met jullie te delen.