EGR ABS storing
- Audi_gekkie
Ik denk dat je een melding misfire na het uitlezen krijgt.
Kan een bougiekabel zijn. Trek deze er stuk voor stuk uit en herplaatst ze weer. Kan ook een bougie zijn die niet goed is of een verstuiver.
Dat stotteren heeft niks met abs melding te maken.
Kan een bougiekabel zijn. Trek deze er stuk voor stuk uit en herplaatst ze weer. Kan ook een bougie zijn die niet goed is of een verstuiver.
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Misfire's....................slechte ervaringen mee.Audi_gekkie schreef:
Ik denk dat je een melding misfire na het uitlezen krijgt.
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Bougiekabels vernieuwen na 16 jaar, is nooit geen overbodige luxe.Enieuwen schreef:
Bougie(kabel) of verstuiver klinkt heel aannemelijk, zo voelt het wel tijdens het rijden. Denk ook niet dat het accu of dynamo is of ABS.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Olie kan ook naar de bougies lekken via de kleppendekselpakking - ik zou dus die bougie af en toe even controleren of ie nog droog staat.
Bij mijn vorige A2 had ik ook wel eens wat olie rond een bougie staan, zonder enig effect op het functioneren van de motor overigens.
Maar als de olie zo hoog staat dat de olie de bougiekabel bereikt en die kabel is niet zo fris meer, dan kan ik me voorstellen dat je vonk eronder gaat lijden...
Bij mijn vorige A2 had ik ook wel eens wat olie rond een bougie staan, zonder enig effect op het functioneren van de motor overigens.
Maar als de olie zo hoog staat dat de olie de bougiekabel bereikt en die kabel is niet zo fris meer, dan kan ik me voorstellen dat je vonk eronder gaat lijden...
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
- Audi_gekkie
Is het oliepeil daarom wel correct? Vacuümslang niet verstopt?
De auto rijdt een tijdje goed en daarna begint het haperen tijdens het rijden. Meestal staat ie in de noodloop als ik wil starten. De garage meet tijdens de noodloop soms helemaal geen storing en soms een storing van de erg klep en gashuisklep. Maar die zijn net vervangen en schoongemaakt. Ik denk er aan om de ECU te vervangen. Heeft iemand ervaring met deze klachten en of het de ECU kan zijn.
In eerste instantie niet. Toen heeft de garage (een neef) het ingeleerd en 3 proefritten gemaakt. Geen probleem. Toen toch weer haperen en de volgende dag in de noodloop bij de start. Moet het speciaal vagcom zijn. Ik weet niet of hij dit gebruikt.