Slecht warm worden motor.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2710
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Je kunt de fluctuaties in de motortemperatuur prima volgen via de G62-ECU-sensor die met de G2-instrumentepaneel-sensor in één behuizing zit. Heel simpel met smartphone en Torque app en ELM327 dongle maar met VCDS kan natuurlijk ook.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Ik heb eens goed onder het motorkap je gekeken opzoek naar die temperatuurschakelaar waar Rolf het over hadden. Niks gevonden.
Tussendoor nog een werkbankhamertje gepakt en een paar tikken op de behuizing van de thermostaat gegeven.
Gisteren naar familie gereden en een log gemaakt van de motor met de vagcom.
Tijdens het rijden viel mij op dat de meter na een paar kilometer van zijn plek kwam en na zo'n 10km stond deze op bedrijfstemperatuur! Het logbestand gaf dit achteraf ook netjes aan. De temperatuur kwam snel op 90°C en bleef daar tijdens de rit strak op staan.
Voor alsnog is het probleem opgelost. Tussentijds heb ik wel een nieuwe thermostaat besteld, maar die blijft voorlopig in mijn magazijn liggen.
Voor zover bedankt voor alle hulp.
Tussendoor nog een werkbankhamertje gepakt en een paar tikken op de behuizing van de thermostaat gegeven.
Gisteren naar familie gereden en een log gemaakt van de motor met de vagcom.
Tijdens het rijden viel mij op dat de meter na een paar kilometer van zijn plek kwam en na zo'n 10km stond deze op bedrijfstemperatuur! Het logbestand gaf dit achteraf ook netjes aan. De temperatuur kwam snel op 90°C en bleef daar tijdens de rit strak op staan.
Voor alsnog is het probleem opgelost. Tussentijds heb ik wel een nieuwe thermostaat besteld, maar die blijft voorlopig in mijn magazijn liggen.

Voor zover bedankt voor alle hulp.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Audi Gekkie en forumleden ,
Het is vervelend dat info die ik hier meerdere soortgelijke incidenten hier publiceer van van Engelese Audi A2 forum niet te vinden zijn bij Audi A2's van onze forumleden en dit alleen hier doorgeef.
Er zelfs afbeeldingen dit ook bekrachtigd bij het engelse forum maakt het verwarrend en een raadsel.
Dus blijken wij hier andere A2 's rondrijden of zo,net als het dan verkregen info van overige landen blijkbaar niet bruikbaar ?
Net als over wel of niet brandstoftank pomp uit info VAG info documenten in de tank zit bij een diesel is net zo vreemd en verwarrend.
Het is vervelend dat info die ik hier meerdere soortgelijke incidenten hier publiceer van van Engelese Audi A2 forum niet te vinden zijn bij Audi A2's van onze forumleden en dit alleen hier doorgeef.
Er zelfs afbeeldingen dit ook bekrachtigd bij het engelse forum maakt het verwarrend en een raadsel.
Dus blijken wij hier andere A2 's rondrijden of zo,net als het dan verkregen info van overige landen blijkbaar niet bruikbaar ?
Net als over wel of niet brandstoftank pomp uit info VAG info documenten in de tank zit bij een diesel is net zo vreemd en verwarrend.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Als je de waterpomp toch gaat vervangen gelijk met de distributieriemwissel, zou ik de thermostaat gelijk meepakken. De kosten zijn het niet, en later (alsnog) vervangen levert extra werk op.Audi_gekkie schreef:
Ik heb eens goed onder het motorkap je gekeken opzoek naar die temperatuurschakelaar waar Rolf het over hadden. Niks gevonden.
Tussendoor nog een werkbankhamertje gepakt en een paar tikken op de behuizing van de thermostaat gegeven.
Gisteren naar familie gereden en een log gemaakt van de motor met de vagcom.
Tijdens het rijden viel mij op dat de meter na een paar kilometer van zijn plek kwam en na zo'n 10km stond deze op bedrijfstemperatuur! Het logbestand gaf dit achteraf ook netjes aan. De temperatuur kwam snel op 90°C en bleef daar tijdens de rit strak op staan.
Voor alsnog is het probleem opgelost. Tussentijds heb ik wel een nieuwe thermostaat besteld, maar die blijft voorlopig in mijn magazijn liggen.![]()
Voor zover bedankt voor alle hulp.
Blijkbaar is de huidige thermostaat al niet helemaal fris meer, gezien de klap met de hamer die je hebt moeten geven ...

Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Rolf ik vind het top van je dat je op andere A2 fora informatie haalt doorspeelt. Jij kunt niet helpen dat deze informatie niet altijd klopt. Blijf hiermee doorgaan. Ik en ook andere forumleden waarderen dit zeer! =)
@Peter_Audi_A2 Dat ga ik doen.
@Peter_Audi_A2 Dat ga ik doen.
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Ik heb de winterbanden er na 2 à 3 jaar eindelijk weer om en nu laat ik ze ook opzitten tot april. :p
- Walter
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 07 apr 2015, 17:23
- Locatie: Zwolle
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
warmer? vond het vanmorgen toch aardig koud op de fiets. Johan zit veel oostelijker, daar zal het dus nog wel ff oud blijven.
nu een CS blauwe 1,4tdi met een beetje extra om over de 100pk te komen
Kwam dit vandaag tegen op een Facebook pagina , zelfde probleem. A2 1.4TDI
<div>So it wouldn't reach the right temperature, changed the thermostat, still no avail.
Had it hooked up today and the reading showed that cylinder 2 had really strange readings. But I don't even know what this implies, anybody shed some light on this?
My theory is that when one cylinder isn't combusting well, it wouldn't create much heat.
...<div> Is this something that can be regulated or am I looking at a new injector unit (€500)? It's a 1.4 TDI
<b></b><i></i>
</div></div>
<div>So it wouldn't reach the right temperature, changed the thermostat, still no avail.
Had it hooked up today and the reading showed that cylinder 2 had really strange readings. But I don't even know what this implies, anybody shed some light on this?
My theory is that when one cylinder isn't combusting well, it wouldn't create much heat.
...<div> Is this something that can be regulated or am I looking at a new injector unit (€500)? It's a 1.4 TDI
<b></b><i></i>

</div></div>
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Bedankt George. Ik krijg geen foutcodes, maar zal bovenstaande even bekijken.