Als je geen olie in het motorcompartiment vind kijk dan even in het expansievat.
En altijd maar het olie niveau vullen tot de max is ook niet goed dan gaat de motor olie verbruiken.
Je kunt alijd nog even bij de koppeling checken naar een lekke krukaskering ofzo.
Gewoon om eventjes wat dingen uit te sluiten.
Olieniveau te laag
[quote="mister"]Ik heb auto pas 6 maanden. Wat ik toen van garage had begrepen was dat ze ook 5w40 in hadden gegooid. Ik had toen metteen na aanschaf een beurt gegeven. En dat is zo´n 7000 km geleden.[/quote]Ik meende me te herinneren dat je eerder helemaal niet zo'n hoog verbruik had. Daarom dacht ik dat je bij deze beurt (een maand geleden?) misschien een ander soort olie gebruikt had.[quote="mister"]Hij is wel zuinig 1 op 17/18, wat neerkomt op olieverbruik. Klopt dit??? Dit zei mijn buurman...[/quote]Wat bedoel je? Dat een motor die zuinig is met benzine, olie moet verbruiken? Dat lijkt me niet van deze tijd.
[quote="mister"]P.S. Ik kan geen blauwe walm zien. Waar blijft de olie dan?[/quote]Die wordt waarschijnlijk mee verbrand, maar niet in die mate dat het walmt.
[quote="mister"]P.S. Ik kan geen blauwe walm zien. Waar blijft de olie dan?[/quote]Die wordt waarschijnlijk mee verbrand, maar niet in die mate dat het walmt.
Ja dat ie zuinig is omdat ie olieverbruikt verbaasde mij ook! Dit zei mijn buurman.
Zojuist vandaag weer olie gepeilt voor de zekerheid. En nu geeft ie keurig aan tot max.
Ik vind die peilstok maar vreemd. Je gaat op deze manier eigenlijk of met te weinig of met teveel olie rijden.
Ik zie wel wanneer lampje weer brandt. Over 8000 km moet olie toch ververst worden.
Toch bedankt voor het meedenken...
Zojuist vandaag weer olie gepeilt voor de zekerheid. En nu geeft ie keurig aan tot max.
Ik vind die peilstok maar vreemd. Je gaat op deze manier eigenlijk of met te weinig of met teveel olie rijden.
Ik zie wel wanneer lampje weer brandt. Over 8000 km moet olie toch ververst worden.
Toch bedankt voor het meedenken...