Dus van oud sloophout…

…maar een accuopzijnplekhouder gemaakt:

Een officiële vasthouder of spanband en nette plastic kapjes over de polen zou mooier zijn, maar dit werkt ook redelijk.
Vandaag eindelijk gemeten wat het verbruik is van de auto.
Ik vertrouwde het niet dat de piekstroom bij het aansluiten van de accu onder de 10A zou blijven, dus ik heb een shunt gemaakt van een oude lichtschakelaar.

De zwarte startkabel zit op de minpool van de accu aangesloten, de rode startkabel op de negatieve accuklem en bij het aansluiten stond de lichtschakelaar op "aan" waardoor de amperemeter in feite buiten het stroomcirquit stond. Na een seconde of 10 (de CD-wisselaar was klaar) heb ik de auto op slot gedaan (achterklep was nog wel open) en de lichtschakelaar op uit. Daardoor mat de amperemeter ongeveer 3.2A. Na een minuut werd dat .8A, en steeds in stapjes lager tot het na een minuut of 8 het kofferbaklampje uit ging en het verbuik nog 50mA was, terwijl ik de USB-lader er nog in had zitten, en deze trekt (als er niets aan het laden is) ongeveer 35mA, dus het restverbruik zal ongeveer 25mA zijn.

Dat is niet iets dat in 3 dagen een accu leeg kan trekken. Ik hou het er dus op dat ik óf een grote verbruiker aan heb gehad (bijv per ongeluk radio weer aangetikt, al vraag ik me af of dat de accu tot 1.7V leeg trekt) óf dat de accu door een koude nacht overleden is.
In ieder geval bedankt voor alle hulp.