spontaan afgaan alarm verlichting

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 nov 2017, 21:45 0 x

Wat bedoel je met "het lampje van de achterklep"?
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
Johan 3L

12 nov 2017, 21:05 0 x

Ik denk dat ie het lampje op het dashboard wat aangeeft dat de achterklep niet op slot zit
MeneerJansen

13 nov 2017, 21:27 0 x

@Jaspersen Ja en Nee. ik zal proberen uit te leggen wat ik daarmee bedoel.

Ja; Ik heb zoals je vast gelezen hebt het knipperlicht relais los gehad om te kijken welke type relais het was (serie nummers etc) Toen heb ik het relais ingespoten met WD40. Hierna weer aangesloten om wel te kunnen blijven rijden. Daarna is niet meer voorgekomen dat rijdend, dan wel stilstaand, de alarmverlichting is aangegaan. Ook maakt het knipperlicht relais geen sponaan geluid meer. 

Nee; Ik heb nog niets vervangen of daadwerkelijk gerepareerd. Middels een forum lid heb ik een relais gevonden en die is naar me onderweg. Ik ga dat relais wel vervangen voor de zekerheid. En hopelijk blijft het dan rustig. Maar of dit daadwerkelijk het probleem was durf ik niet met zekerheid te zeggen. 

Betreffende jou probleem kan het misschien helpen de onderdelen achter de klimaatregelaar en alarmlicht etc los te halen en even na te lopen of in te sprayen. Misschien helpt het en anders kun je direct foto´s nemen ivm serienummers etc als je wel wat gaat vervangen. De comfort regelaar wordt ook vaak als probleem genoemd maar ik heb nog geen ervaring met dat onderdeel. 
MeneerJansen

20 nov 2017, 22:39 0 x

Update 20 november: Sinds ik het relais heb ingespoten met WD40 maakt het geen spontane klik geluiden meer en belangrijker mijn alarmlichten zijn niet meer spontaan afgegaan. Het is nu een week goed gebleven en heb na overleg met een monteur besloten toch het relais niet preventief te vervangen. Onder het motto van: "Als het goed is dan moet kun je beter zo laten." 

Ik heb alles weer ingebouwd en aangesloten. Wat nog wel pruts werk was omdat er een plastic randje van de alarm knop half afgebroken was. Maar het lijkt nu allemaal weer goed te zitten en hopelijk blijft de storing ook weg. 

Misschien was het toch vocht in het relais? Het loshalen en inspuiten met WD40 van het knipperlicht en relais lijkt voorlopig wel geholpen te hebben... Mocht er iets veranderen dan bericht ik hier weer. Vinger gekruist. 
BasTDI

18 dec 2017, 09:57 0 x

@MeneerJansen 
Het kan nog steeds de ComfortModule (CM) zijn. Er werd eerder gezegd dat de CM niets te maken heeft met de knipperlichten. Dit is niet helemaal waar. De CM stuurt voor de centrale deurvergrendeling stuurt het knipperlicht relais aan. Zelf een poosje terug gehad dat de hele kerstboom tijdens het rijden ging knipperen. Ondertussen hoorde ik in de verte ook de CM tikken, bijna ratelen. Helaas was bij mij de enige oplossing om de accu los te halen en daardoor de CM te resetten. Een nieuwe CM heeft het probleem opgelost. Nu heb ik wel het probleem dat mijn sleutels de centrale deurvergrendeling niet meer kunnen bedienen, ook de dealer kon de sleutels niet inleren, Nu via ebay.de een nieuwe CM gekocht. Dus ik heb nog een in de aanbieding.
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

18 dec 2017, 19:44 0 x

Waarom kon de dealer de sleutels niet aanleren als ik vragen mag? Omdat het niet via hen is gekocht? Ik ben gewoon nieuwsgierig . Bedankt voor je reactie. Mvg
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Plaats reactie