A2 gekocht

Stel hier jezelf en je A2 voor.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

12 mei 2019, 19:03 0 x

Er zijn hier vele Ex Volvo rijders maar die begrepen hier niets van!

Welkom en plaats vooral zonder kenteken, maar vele weten wat de voorraad is bij.... die snoepwinkel.

Dit is dus de 3e A2 die verkocht word door deze persoon aan een Ex Volvo 480 liefhebber!
:mrgreen:
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Johan 3L

12 mei 2019, 19:50 0 x

Vind dit een vreemde manier van schrijven.
Doet liha en reha dit noteren.
Heeft niets met materieel goed

Toy
A1A2
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 mei 2019, 20:12 0 x

Johan 3L schreef:
12 mei 2019, 19:50
Vind dit een vreemde manier van schrijven.
Doet liha en reha dit noteren.
Heeft niets met materieel goed

Toy
Hè wat vervelend nou. Bedankt voor je warme welkom.
Johan 3L

12 mei 2019, 20:21 1 x

Oh graag gedaan hoor.
Voel je welkom!
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

13 mei 2019, 21:21 1 x

Een hele leuke intro, dus zeer zekers een warm :heart: WELKOM!

Laten we wel wezen; Hoe meer mensen er nu nog in een A2 stappen en alhier zich aanmelden, hoe langer dit forum kan blijven bestaan!
Want er komt een dag dat alleen nog een paar man/vrouw en een halve paardekop zo'n ding rijd, en dan wordt het hier STIL.............

Volvo, Check.....
KTM, Check.....
A2, Check.........

Alle 3 GOED, :thumbmin: :cool:
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
A1A2
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

16 mei 2019, 21:47 3 x

Bedankt voor het welkom allemaal!

Gisteren was het zover, een dag eerder dan gepland: de A2 was klaar en kon opgehaald worden. Direct een lange rit naar huis over verschillende type wegen, dus ik heb goed kunnen wennen. Door drukte, bijbehorend tijdgebrek en regen hier in het noorden, ben ik nog niet aan foto’s maken toegekomen, dus dit houden jullie te goed.

Mijn bevindingen tot nu toe:
- wat zitten die sportstoelen lekker;
- wat zit die koppeling hoog;
- wat is hij stil;
- wat mis ik de “comfortblinker” en de richtingaanwijzers in de spiegel (dat eerste ga ik mij in verdiepen);
- wat zit er toch een bak ruimte in (de winterbanden konden er met gemak in met de achterbank een standje naar voren);
- wat leuk dat A2 rijders elkaar onderweg groeten (oude 480-tijden herleven);
- wat is die snelheidsmeter optimistisch;
- wat stuurt dat leuk en verbazingwekkend strak;
- wat is de ontvangst van de radio slecht (en waar zit in vredesnaam die antenne?!?!);
- wat leuk dat mijn A2 meer been- en kofferbak-ruimte heeft dan de Golf7 van mijn collega, en dat collega’s daar dan stomverbaasd over zijn;
- wat is dat zoemende geluid bij het naar links sturen?

Al met al heel blij mee, wat een goed ontworpen auto is het toch.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

17 mei 2019, 07:12 0 x

Radio slecht?

Wat zit erin... een originele heeft iets andere dan universele, en een matige antenne kabel al
meegemaakt.

Verder de teller optimistisch... als je de huidige banden maat hier noemde kan ik omrekenen welke
maat dit kan verminderen zonder dat je te lage aanwijzing kreeg.
Wel ontdekte ik dat de 185/65/15 banden bij 100 km of meer perfect aangaf.
Maar bij 80 Km of minder iets te laag. dus voor die snelheden is 185/60/15 banden beter.
Verder kan het ook per teller een afwijking in zitten, en de beste manier om dat te controleren is bij 80 &100 even navigatie gebruiken, en dan zie je de echte afwijking precies.

Verder nog de zoekfunctie, als je rechts boven iets in tikte vind je vaak de oude reeds bekende problemen en oplossingen, spiegels met lampje, dat is veel werk en ik vind die erop zitten lelijk.
De erin monteren moet de kap eraf en dan loop je kans op schade bij inklappen spiegels.
Een richting aanwijzer doortrekken, dat kan maar gebruik wel goede draden en doorvoer, want bij kortsluiting, dat zie ik vaker bij sloperij en dat is niet leuk.

Veel plezier van je A2 en we wachten wel het weekend af voor een foto, of heeft de verkoper nog die online staan... dan is doorsturen ook mogelijk.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 mei 2019, 22:31 0 x

Beter laat dan nooit alsnog van harte welkom geheten!
Originele intro, iedere bezoeker kan en mag zichzelf hier manifesteren zoals dat prettig voelt. De avatar geeft ook al wat prijs 😉

Klinkt als een mooie en complete A2. We wachten het beeldmateriaal geduldig af! Geloof dat velen zich kunnen vinden in jouw eerste ervaringen met de A2, de onvolkomenheden lossen zich vast op. Was het zoemen tijdens de proefrit niet waargenomen? Dan had de monteur van Jan er nog een blik op kunnen werpen.

Raadpleeg ook zeker de Aankooptips, en de informatie in "Wist je dat" geeft nog veel meer prijs over de A2. Een nieuwe comfortblinker heb ik nog liggen, graag een PB als je interesse hebt.

Deel je mening dat de Concert 2 als originele radio niet misstaat in het dashboard en je kunt deze op diverse manieren uitbreiden met modules om toch via BT muziek te kunnen streamen. De antenne bevindt zich in de achterklep; mocht de ontvangst slecht zijn dan bestaat de kans dat de versterker defect is.

Veel plezier van jouw / jullie kogel, wellicht ooit tot ziens op een meeting en veilige kilometers gewenst!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie