Wiellagers vervangen
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Weet je wat opvalt de hele database van autodoc die ook gebruikt wordt door andere auto onderdelen bedrijven webshops daardoor niet helemaal klopt.
door referentie audi /vag oemnummer de verkeerde Artikel van skf nr met die verkeerde lengte maat 500 mm ook het audi oemnummer in staat , zodat die of met een zoekactie in de lijst terecht komt met de juiste lengte linker aandrijfassen met maat 127 of 128 mm voor de audi A2 .....BBY en AUA .
let op:
Dus in mijn eerdere post de eerdere link op zoekactie bij autodoc met oemnr 8z0407271aQ staat als eerste merk Triscan 8540 29653 dus weer een verkeerde artikel ( door 8z0407271aQ vermelding als tekst bij dit produkt ) dus met die verkeerde lengte van 501 mm ertussen die aandrijfassen met 527/528 mm maar niet meer die foute SKF nr....
Dus forum leden bij bestellen van artikelen is dit maar belangrijk goed te checken dit wel een juiste selectie is weergegeven of maten en uitvoering wel klopt voor je wagen.
succes
door referentie audi /vag oemnummer de verkeerde Artikel van skf nr met die verkeerde lengte maat 500 mm ook het audi oemnummer in staat , zodat die of met een zoekactie in de lijst terecht komt met de juiste lengte linker aandrijfassen met maat 127 of 128 mm voor de audi A2 .....BBY en AUA .
let op:
Dus in mijn eerdere post de eerdere link op zoekactie bij autodoc met oemnr 8z0407271aQ staat als eerste merk Triscan 8540 29653 dus weer een verkeerde artikel ( door 8z0407271aQ vermelding als tekst bij dit produkt ) dus met die verkeerde lengte van 501 mm ertussen die aandrijfassen met 527/528 mm maar niet meer die foute SKF nr....

Dus forum leden bij bestellen van artikelen is dit maar belangrijk goed te checken dit wel een juiste selectie is weergegeven of maten en uitvoering wel klopt voor je wagen.
succes
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
De RIDEX 5J0012 nu voor €10,30 is binnen gekomen.
Deze past vermoedelijk perfect.
Deze losse homokineet heeft ook nieuw schroefdraad die bij mijn stuk gedraaid is.
Ook de losse moer erbij besteld en ik heb weer een goede reserve op juiste lengte!
Omdat deze zowel links als rechts passen, iets meer werk maar als ik @rolf lees...?
Wel moet je voor bestellen vaak tot maandag wachten omdat je dan de meeste korting kreeg...
tussen de 8 en 22%.
Wel moet je flink naar onderl scrollen waar de foute SKF staan en losse Homokineten!
€12,46 - 22% = €10,40
De SKF VKJA 5264 van €38,80 kost na aanklikken vandaag minus 22% maar €32,07 dus @rolf, 2x deze?
Deze past vermoedelijk perfect.
Deze losse homokineet heeft ook nieuw schroefdraad die bij mijn stuk gedraaid is.
Ook de losse moer erbij besteld en ik heb weer een goede reserve op juiste lengte!
Omdat deze zowel links als rechts passen, iets meer werk maar als ik @rolf lees...?

Wel moet je voor bestellen vaak tot maandag wachten omdat je dan de meeste korting kreeg...
tussen de 8 en 22%.
Wel moet je flink naar onderl scrollen waar de foute SKF staan en losse Homokineten!
€12,46 - 22% = €10,40
De SKF VKJA 5264 van €38,80 kost na aanklikken vandaag minus 22% maar €32,07 dus @rolf, 2x deze?

2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Afmetingen & uitvoering is heel lastig van tevoren te controleren, hiervoor moet je precies weten welke maten relevant zijn. Pas als je de 2 onderdelen naast elkaar legt, zijn de verschillen duidelijk, zoals @rolf heeft mogen ondervinden ...AudiFanSedert1971 schreef: ↑03 okt 2018, 07:51Dus forum leden bij bestellen van artikelen is dit maar belangrijk goed te checken dit wel een juiste selectie is weergegeven of maten en uitvoering wel klopt voor je wagen.
succes

Je zou ervan uit mogen gaan dat als het OEM-nummer in het lijstje vermeld wordt,
dat het betreffende onderdeel dan ook past.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat een aandrijfas die blijkbaar in meerdere gelijkwaardige modellen van hetzelfde concern gebruikt wordt zulke problemen oplevert voor de leverancier.
- eekhoorntje
Verse As?
Nee, ik zal je niet naar Crematorium of open haard sturen maar als je dat stuk staal in midden demonteerde en beide kanten door SKF delen vervangt heb je het Audi logo in midden en beide kanten de SKF lagers/homokineten nieuw!
Deze 4x monteren en je komt voor beide zijden op minder dan €150,- op bijna 2 nieuwe assen.
Als de bak zijde nog goed is kun je ook die ontvetten en nieuwe vet en rubbers monteren.
Mijn dochter zal in haar nu BBZ 1.4 met 72 kw motor en 6 bak terug keren met echte Skoda assen.
Wel met 4nieuwe rubbers.
De ruim 530.000 km oude Audi assen zullen de Ridex Homokineten krijgen, en nieuwe rubbers en vet aan bakzijde en op voorraad gaan.
Ik zie geen noodzaak voor stalen tussen deel, die stalen as kan niets fout aan gaan!
Ook heb ik geen maat probleem, en is het dus zo beter opgelost.
Wel bij bestellen kijken of de Inbus bouten ook moeten en de moer.
Die ontbreken bij de complete as, en de losse bak zijde bleken die bouten er wel bij te zitten!
Nee, ik zal je niet naar Crematorium of open haard sturen maar als je dat stuk staal in midden demonteerde en beide kanten door SKF delen vervangt heb je het Audi logo in midden en beide kanten de SKF lagers/homokineten nieuw!
Deze 4x monteren en je komt voor beide zijden op minder dan €150,- op bijna 2 nieuwe assen.
Als de bak zijde nog goed is kun je ook die ontvetten en nieuwe vet en rubbers monteren.
Mijn dochter zal in haar nu BBZ 1.4 met 72 kw motor en 6 bak terug keren met echte Skoda assen.
Wel met 4nieuwe rubbers.
De ruim 530.000 km oude Audi assen zullen de Ridex Homokineten krijgen, en nieuwe rubbers en vet aan bakzijde en op voorraad gaan.
Ik zie geen noodzaak voor stalen tussen deel, die stalen as kan niets fout aan gaan!
Ook heb ik geen maat probleem, en is het dus zo beter opgelost.
Wel bij bestellen kijken of de Inbus bouten ook moeten en de moer.
Die ontbreken bij de complete as, en de losse bak zijde bleken die bouten er wel bij te zitten!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Waarom een verse (aandrijf)as? Werkt sneller en minder kans op (montage)fouten.
https://www.mijngrossier.nl/alleen-homo ... jfas.html/
https://youtu.be/p6iBvO3yzA0
Moet je natuurlijk wel de juiste as worden geleverd ...
https://www.mijngrossier.nl/alleen-homo ... jfas.html/
https://youtu.be/p6iBvO3yzA0
Moet je natuurlijk wel de juiste as worden geleverd ...
- eekhoorntje
Fillm 1, bij de tarieven van de Audi Dealer is dit goedkoper, maar ik noem het hobby....
Film 2, gebruikte assen en controleren.
Ja, ik doe Film 2 zelf wel, en eerst controleren en de bak kant was nieuwe schone vet en rubber voldoende.... de wiel kant, als je in revisie bedrijf productie moet maken is werkdruk vaak een risico!
Milieu, ik verspil geen as en bak kant die nog goed waren!
Ook de pakket bezorger is blij met losse delen.
@rolf als ik flimpjp mag geloven rijd hij vele snelle bochten????
De bospaden ontbreken in het verhaal.
Bedankt voor de info, en nu weet ik dat ze gereviseerde uit link 2 in 1e als complete nieuwe verkopen die eigenlijk alleen maar.......
Film 2, gebruikte assen en controleren.
Ja, ik doe Film 2 zelf wel, en eerst controleren en de bak kant was nieuwe schone vet en rubber voldoende.... de wiel kant, als je in revisie bedrijf productie moet maken is werkdruk vaak een risico!
Milieu, ik verspil geen as en bak kant die nog goed waren!
Ook de pakket bezorger is blij met losse delen.
@rolf als ik flimpjp mag geloven rijd hij vele snelle bochten????
De bospaden ontbreken in het verhaal.
Bedankt voor de info, en nu weet ik dat ze gereviseerde uit link 2 in 1e als complete nieuwe verkopen die eigenlijk alleen maar.......

- rolf
SKF komt uiteindelijk ook met een antwoord:
I am sorry, but I didn't find the driveshaft VKJC 5582 XN, that my colleague Seyrer told you.
Actually, we don't sell any driveshaft for the front axle left of your car. Unfortunately, Tecdoc didn't actualize the datas.
I found another driveshaft for the front axle left of your car, but it doesn't belong to SKF, it belongs to CIFAM. The product number is " 655-902 " and this driveshaft has the right size for your car (528 mm).
You can also find and order this product on Autotecdoc and check the datas.
Kind regards,
Helpline SKF
I am sorry, but I didn't find the driveshaft VKJC 5582 XN, that my colleague Seyrer told you.
Actually, we don't sell any driveshaft for the front axle left of your car. Unfortunately, Tecdoc didn't actualize the datas.
I found another driveshaft for the front axle left of your car, but it doesn't belong to SKF, it belongs to CIFAM. The product number is " 655-902 " and this driveshaft has the right size for your car (528 mm).
You can also find and order this product on Autotecdoc and check the datas.
Kind regards,
Helpline SKF
- rolf
Ben eens door een aantal onderdelen sites gegaan, er is er werkelijk geen enkele die de juiste linker aandrijfas heeft, allemaal 500mm.
Echt verbijsterend................hoe is dit in vredesnaam mogelijk?
Mister auto wel, maar ze hebben er geen.
Je zou er toch depressief van worden!
Heb nu zin om die oude er weer onder te knallen en een bord "Te Koop" er op, of ruil hem in voor wat anders.
Raak er een beetje klaar mee.
Autodoc is ook een drama, wat een k@t service daar, duurt allemaal vreeeeeselijk lang en ze komen met de meest onzinnige vragen.
Laatste keer dat ik daar ook maar een schroef bestel.
hehe, dat lucht op!

Echt verbijsterend................hoe is dit in vredesnaam mogelijk?
Mister auto wel, maar ze hebben er geen.
Je zou er toch depressief van worden!

Heb nu zin om die oude er weer onder te knallen en een bord "Te Koop" er op, of ruil hem in voor wat anders.
Raak er een beetje klaar mee.
Autodoc is ook een drama, wat een k@t service daar, duurt allemaal vreeeeeselijk lang en ze komen met de meest onzinnige vragen.
Laatste keer dat ik daar ook maar een schroef bestel.

hehe, dat lucht op!

Laatst gewijzigd door rolf op 04 okt 2018, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.