Welke ruitensproeier vloeistof gebruiken

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
mauritsvs

29 okt 2011, 19:46 0 x

[quote="j.hoeben1"][quote="mauritsvs"]okee :P
nouja, zo ging het ook prima :lol:
en waar staat dat op het forum dat je lampje kan vervangen zonder de hele koplamp eruit te moeten halen?
heb ik nergens kunnen vinden.. :( [/quote]

http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/Scheinwerfer

Was toch niet moeilijk te vinden dacht ik zo :oops:
Groet,
Sjors[/quote]

Hmm, het kan aan mij liggen, maar ik zie toch echt op de foto's dat de koplamp eruit gaat..
ik had een ander linkje, ook naar het duitse forum, maar nog wat duidelijker :P
Johan

29 okt 2011, 22:49 0 x

Hele discussie is hier ook al gevoerd;

HIER

En je hebt inderdaad een Torx T30 nodig, GEEN TANG !
j.hoeben1

30 okt 2011, 00:29 0 x

[quote="Johan"]Hele discussie is hier ook al gevoerd;

HIER

En je hebt inderdaad een Torx T30 nodig, GEEN TANG ![/quote]

Jongens noch een keer, je hebt geen gereedschap nodig. Ik heb er laatst zelf bij gestaan binnen 5 min. was ik weer weg. Men hoeft niets los te schroeven. Nadat men die klem los maakt kan men de plaat er af schuiven zonder de hele koplamp er uit te schroeven.

Sjors
falcon

30 okt 2011, 12:01 0 x

[quote="j.hoeben1"]Jongens noch een keer, je hebt geen gereedschap nodig. Ik heb er laatst zelf bij gestaan binnen 5 min. was ik weer weg. Men hoeft niets los te schroeven. Nadat men die klem los maakt kan men de plaat er af schuiven zonder de hele koplamp er uit te schroeven. Sjors[/quote]
Dat klopt, maar dan is het wel handig als je het vaker gedaan hebt. Het is namelijk nogal een priegelwerk om 't clipje waarmee de lamp aangedrukt zit los te maken en de stekker er af te prutsen, laat staan de omgekeerde volgorde uitvoeren. Het voordeel van de koplamp eruit schroeven is dat je precies ziet wat je doet, en het kost maar een paar minuten extra...
j.hoeben1

30 okt 2011, 16:57 0 x

[quote="falcon"][quote="j.hoeben1"]Jongens noch een keer, je hebt geen gereedschap nodig. Ik heb er laatst zelf bij gestaan binnen 5 min. was ik weer weg. Men hoeft niets los te schroeven. Nadat men die klem los maakt kan men de plaat er af schuiven zonder de hele koplamp er uit te schroeven. Sjors[/quote]
Dat klopt, maar dan is het wel handig als je het vaker gedaan hebt. Het is namelijk nogal een priegelwerk om 't clipje waarmee de lamp aangedrukt zit los te maken en de stekker er af te prutsen, laat staan de omgekeerde volgorde uitvoeren. Het voordeel van de koplamp eruit schroeven is dat je precies ziet wat je doet, en het kost maar een paar minuten extra...[/quote]

Oké, een monteur zal daar misschien handiger in zijn, zonder twijfel maar in mijn geval was deze blij dat ik een kopie van het voorbeeld hier op het forum gemaakt had want anders had het misschien wel lang geduurd. Hij had er nog nooit geen van een A2 vervangen. Maar dat die gasten handiger zijn is ongetwijfeld waar.

Sjors.
Johan

31 okt 2011, 09:19 0 x

Het klopt inderdaad. Je kan het doen zonder de koplamp eruit te halen, alleen je ziet dan niets en moet het op gevoel doen. Als je dit regelmatig doet; eitje. Ik ben op safe gegaan (heb het gereedschap toch liggen) en heb de koplamp losgehaald. Kleine moeite en je kan de vrouw lekker laten schrikken (er moet toch alleen maar een lampje gewisseld worden????). :lol:
Plaats reactie