Na gisteren de symphony eruit, vandaag verder met de rest. Asbak geheel verwijderd; achter de afdekstrip 2 parkers losgedraaid en ging er in zijn geheel uit. Mijn A2 heeft een dubbeldin, en de aircocontrol unit is aan de beurt om eruit gehaald te worden. Na het insteen van een schroevendraaier bij de metalen klipjes en en wat trekken aan de achterzijde van de unit, kwam het uiteindelijk eruit.
Helaas zit er tussen de plek waar de airco unit zat en de asbak een tussenplaat. Hierdoor zie ik het relais niet zitten :-( Ik zie wel het vierkante blok van de comfort blinker zitten, maar het defecte relais niet.
Vervangen knipperlichtrelais 8ZO 941 509 B (ervaring?)
Het is gelukt. Het relais zat in een houder verschroeft aan de dubbeldin aan de onderkant aan de achterzijde. Aan de bovenkant zat het vast met twee plastic clips.
Ik heb het relais uit de houder gehaald en vervangen door een nieuw exemplaar. Voor die 3 tientjes ga ik niet rommelen met het indrukken van het relais of schoonmaken met het risico dat je alles weer opnieuw kan losmaken en het feestje weer opnieuw kan beginnen.
Ik heb gelijk een dension gateway BT er ingebouwd, nu was alles toch eruit.
Ik heb het relais uit de houder gehaald en vervangen door een nieuw exemplaar. Voor die 3 tientjes ga ik niet rommelen met het indrukken van het relais of schoonmaken met het risico dat je alles weer opnieuw kan losmaken en het feestje weer opnieuw kan beginnen.
Ik heb gelijk een dension gateway BT er ingebouwd, nu was alles toch eruit.
" Alleen wrijving geeft glans"
Afgelopen zaterdag én vandaag met het relais aan de gang geweest.
Zaterdag heb ik het relais eruit gehaald en volgens de procedure elders hier op het forum gerepareerd.
D.w.z. plaatje van relais losboren, contacten opschuren, beetje contactspray en een beetje bijgebogen.
Daarna relais in de stekker gestoken getest en OK bevonden.
S' avonds moest ik nog weg met de A2, én ....... geen richtingaanwijzers :evil:
Gisteren nieuw relais besteld en zojuist ingebouwd.
Ik kreeg die rotstekker niet meer los, en heb de 2 plastic strookje waar het relais achterzit weggebroken.
Had ik veel eerder moeten doen. Zo kun je met 1 hand de stekker inknijpen en met de andere hand het relais eruit trekken.
Hij ligt nu gewoon los achter het bakje, zou hem eventueel met een ty-wrapje nog ergens vast kunnen zetten.
Klusje is op die manier wel een heeeeeeeeel stuk eenvoudiger geworden.
Zaterdag heb ik het relais eruit gehaald en volgens de procedure elders hier op het forum gerepareerd.
D.w.z. plaatje van relais losboren, contacten opschuren, beetje contactspray en een beetje bijgebogen.
Daarna relais in de stekker gestoken getest en OK bevonden.
S' avonds moest ik nog weg met de A2, én ....... geen richtingaanwijzers :evil:
Gisteren nieuw relais besteld en zojuist ingebouwd.
Ik kreeg die rotstekker niet meer los, en heb de 2 plastic strookje waar het relais achterzit weggebroken.
Had ik veel eerder moeten doen. Zo kun je met 1 hand de stekker inknijpen en met de andere hand het relais eruit trekken.
Hij ligt nu gewoon los achter het bakje, zou hem eventueel met een ty-wrapje nog ergens vast kunnen zetten.
Klusje is op die manier wel een heeeeeeeeel stuk eenvoudiger geworden.