Nieuwe distributieriem en een geluidje

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 apr 2013, 03:33 0 x

[quote="Audi-gekkie"][quote="wijnald"]Distributie riem vervangen kan schijnbaar elke garage op de juiste manier maar enkelen zie het vaak genoeg voorbij komen[/quote]

Ik snap je zin niet. :?: :?:[/quote]

Nu wel denk ik...............wat een paar leestekens maakt een wereld van verschil. ;)

Distributie riem vervangen kan schijnbaar elke garage, op de juiste manier maar enkelen.
Zie het vaak genoeg voorbij komen
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

13 apr 2013, 09:21 0 x

[quote="Audi-gekkie
Multiriem is niet vervangen, maar ik herken het verhaal van kogelman totaal niet.
Zoals ik al eerder vertelde het geluid is meer een blaffende hond, maar dan heel zachtjes.
Je moet goed luisteren om het te horen. Het geluid is er ca. iedere seconde.
Je hoort het voornamelijk tijdens het stationair draaien van de motor en gaat sneller als je het toerental verhoogt, maar al na ca. 300 toeren meer dan stationair toerental hoor je het niet meer.[/quote]

Is het geluid weg, als de multiriem er niet opzit? Oftewel heeft de garagehouder dit getest?

De overeenkomt tussen jouw geval en die van Kogelman, is dat in beide gevallen de multiriem los is geweest en
is hergebruikt.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Audi_gekkie

13 apr 2013, 12:30 0 x

[quote="rolf"][quote="Audi-gekkie"][quote="wijnald"]Distributie riem vervangen kan schijnbaar elke garage op de juiste manier maar enkelen zie het vaak genoeg voorbij komen[/quote]

Ik snap je zin niet. :?: :?:[/quote]

Nu wel denk ik...............wat een paar leestekens maakt een wereld van verschil. ;)

Distributie riem vervangen kan schijnbaar elke garage, op de juiste manier maar enkelen.
Zie het vaak genoeg voorbij komen
[/quote]

Haha dank je.
Ik had een aantal de zin gelezen en heb het toen opgegeven, omdat ik 'm niet snapte.
Gelukkig heb jij als halve Noor het wel begrepen. :lol:
Audi_gekkie

13 apr 2013, 12:34 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]
Is het geluid weg, als de multiriem er niet opzit? Oftewel heeft de garagehouder dit getest?

De overeenkomt tussen jouw geval en die van Kogelman, is dat in beide gevallen de multiriem los is geweest en
is hergebruikt.[/quote]

Geen idee.
De garagehouder heeft dit geconstateerd met een stethoscoop.
Is dat zo dat de mutiriem eraf moet bij het vervangen van de distributieriem?
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

13 apr 2013, 13:21 0 x

Lijkt me lastig, ik zoek even naar een plaatje van een 1.4 tdi motor ...

edit: hier een plaatje: http://www.illustratorworld.com/users/l ... /a6307.jpg
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Audi_gekkie

14 apr 2013, 03:20 0 x

Ja, zo te zien delen de distributieriem en de multiriem samen een poelie, waarbij de distributieriem achter de multiriem zit :?
Het kan dus kloppen dat mij dit geluid pas opviel na de distributieriem wissel, omdat de multieriem ook gedemonteerd moest worden.
Ik laat het geluidje voor wat het is en houd het wel in de gaten. De riem slipt niet, maar bijv. een geleiderol zal wel niet zo fris meer zijn.
Het klusje laat ik t.z.t. wel klaren.

Bedankt allen voor de info.
Plaats reactie