Aangeraden door Audi-A2.nl

Algemene discussie over de A2
Johan 3L

19 sep 2016, 20:08 0 x

Omdat dit topic toch niet op slot is gedaan, maak ik gelijk gebruik van het volgende op te merken.
Gisteren zocht ik op Google naar een tuinhuisje en kwam op een site met metalen tuinhuisjes terecht. Op zich heel normaal.
Maar wat schetst mijn verbazing zojuist? In de "door audi-a2.nl aangeraden advertenties" zit nu een advertentie van..... metalen tuinhuisjes.
Vraag ik mij af. Wie van het audi-a2 forum zit er met mij mee te kijken wat ik allemaal op internet opzoek?
Audi_gekkie

19 sep 2016, 23:26 0 x

Dat heet cookies ;)

Ik heb reclame met blauwe snoepjes.
Audi_gekkie

20 sep 2016, 07:47 0 x

Als je je zo ergert aan al die reclame kun je 3 dingen doen:
  1. wordt premiumlid
  2. ophouden met zeuren
  3. dit forum vermijden
Eekastar

20 sep 2016, 10:30 0 x

Johan 3L schreef:
....
Vraag ik mij af. Wie van het audi-a2 forum zit er met mij mee te kijken wat ik allemaal op internet opzoek?
Maak je geen zorgen (of toch juist weer wel..) er zit niemand van t forum mee te kijken. 
<div>Google wel, 24/7. En zeker wanneer je op een van hun vele diensten/producten per ongeluk n account hebt,</div>audi-a2 forum verhuurt advertentieruimte aan Google. Via de door Audi_gekkie aangegeven cookies herkent Google je aanwezigheid hier, bekijkt bliksemssnel wat je zoal hebt uitgespookt de laatste tijd (ja, dat registreren ze allemaal..) en bakken daar n toepasselijke commerciële advertentie van. Individueel, op jou gericht en kwa inhoud alleen voor jou zichtbaar.
Peter

20 sep 2016, 13:15 0 x

Dat zijn "tracking-cookies" @"Johan 3L" , en worden door google en anderen cookies gezet op je computer zodat ze weten dat jij geïnteresseerd bent in tuinhuisjes, zodoende kunnen google en anderen gericht adverteren zodat jij advertenties van tuinhuisjes te zien krijgt en ik advertenties met snelle auto's en blonde vrouwen :-)
Johan 3L

20 sep 2016, 21:18 0 x

Grappig is nu wel, dat ik zojuist heb gekeken op Kapaza en renovatie keukenkastjdeurtjes, en beide staan nu als advertentie in mijn overzicht. Begint het nog leuk te worden op deze manier.
Weet ik in ieder geval, waar ik eerder deze avond ook alweer heb gedaan.
Best handig zo'n A2 forum.

Nou weet ik eigenlijk niet wie Audi Gekkie is, maar hou jij voortaan je opmerkingen richting mij voor je svp. Zeker als je niet begrijpt wat ik bedoel. Zo mijd ik jou en jij mij.
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

20 sep 2016, 21:32 0 x

Ik moet wel toegeven dat ik ook vind als je niks van internet en websites begrijpt dat je dat ook kunt opzoeken of op daarvoor bestemde fora kunt vragen johan dit is toch een a2 forum en jij zeurt dan over allerlei dingen die met je eigen instellingen en zoekgeschiedenis te maken hebben.  nothing personal verder  :#
Audi_gekkie

20 sep 2016, 22:26 0 x

@JohanL

Klopt ik begrijp jou niet.
Laten we het hier bij houden.

Er kan een slotje op. B)
Auzz

20 sep 2016, 23:12 0 x

[quote="Johan 3L;57070"]Grappig is nu wel, dat ik zojuist heb gekeken op Kapaza en renovatie keukenkastjdeurtjes, en beide staan nu als advertentie in mijn overzicht. Begint het nog leuk te worden op deze manier.
Weet ik in ieder geval, waar ik eerder deze avond ook alweer heb gedaan.
Best handig zo'n A2 forum.

Nou weet ik eigenlijk niet wie Audi Gekkie is, maar hou jij voortaan je opmerkingen richting mij voor je svp. Zeker als je niet begrijpt wat ik bedoel. Zo mijd ik jou en jij mij.
[/quote]

Beste Johan,

Om een site zoals deze in de lucht te houden is geld nodig. Bij deze site is er gekozen voor het premium lidmaatschap (=advertentie vrij) of gratis, maar dan krijg je de advertenties voor je kiezen. Advertenties die dankzij Google worden gegeneerd op basis cookies en je zoekgeschiedenis.

Is dit deze site aan te rekenen? Natuurlijk niet. Talloze sites, ook professionele, maken hier gebruik van om inkomsten te genereren. Het probleem is, is dat veel mensen denken dat alles op internet gratis is, of gratis moet zijn. Zo steekt het eenvoudigweg niet in elkaar.
Johan 3L

21 sep 2016, 19:58 0 x

Laat ik het dan voor iedereen nu even duidelijk uitleggen.
Ik ben stadium van ergeren allang gepasseerd en zie er nu eerder de humor van in.
Dus mensen, zet je even over mijn oudere mening, over dit onderwerp heen, ik heb dat al eerder gedaan en pretendeer nu niet meer te zeuren, maar vond het gewoon opmerkelijk.
Met de uitleg die ik van Peter en anderen heb gehad, ben ik nu bijgepraat over hoe het kan en komt.
Zie dan ook mijn opmerkingen niet meer in dezelfde context als mijn eerste opmerkingen hierover.
Een mens kan toch van mening veranderen of erop terugkomen? 'Onbekend maakt onbemind".
Ik hoop dan ook hiermee de stemming te hebben omgeslagen naar het positieve en mij zul je dan ook niet meer horen over de reclames tussen de regels door.
En voor mijn en anders geruststelling: ik kom ook op fora die nog veel meer reclames hebben.

Tot slot wil ik nog afsluiten met mijn excuses aan te bieden aan eenieder die zich, in het heetst van deze discussie, door mij onheus is bejegend. 
Plaats reactie