Vraag: Hoe accu vervangen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
Gompie
Berichten: 389
Lid geworden op: 14 mar 2010, 19:47

21 nov 2010, 00:39 0 x

Hoi Teet,

Hier een link: http://www.a2-freun.de/forum/showthread ... ische+Heck
Sommige A2 rijders merken pas laat een lekkage en vinden dan 10 cm water
in de accubak. Door het vocht gaat de antenneversterker kaduuk (€150 of zo)
en schimmel is je deel. Soms lekken de achterlichten, soms de achterdeuren en
soms via de spoiler. In dat laatste geval gaat de achterklepvergrendeling kaduuk.
Vaak merk je het eerst nattigheid onder de achterbank en wielkastbekleding.
De eerder genoemde ventilatiekleppen zijn niet duur, echter de achterbumper
af en opbouwen is een aardige klus, dus als je het zelf kunt doen spaar je werkloon
uit. Veel succes en droge kilometers met je A2. ( Die A staat dus niet voor aquarium! :D )
Groeten, Gompie
Gebruikersavatar
Teet
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2010, 22:23

21 nov 2010, 23:45 0 x

Goeie. Ik heb overigens bij de accu-'kuip' gekeken: Gortdroog. Mazzel, dus!
Gebruikersavatar
VerA2
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 sep 2010, 22:19
Locatie: Gemert-Bakel
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 jan 2011, 02:08 0 x

[quote="j.hoeben1"]Hoi,
Ik ben een tijdje terug met mijn karretje naar de dealer geweest omdat ik problemen had met het wegrijden met volle bepakking. De motor sloeg dan regelmatig af wat irritant was. Ze hebben hem toen uitgelezen en opnieuw geprogrammeerd. Werkte weer perfect! Volgens de dealer kwam dat omdat in het verleden de accu afgekoppeld is geweest. Moet je bij vervanging van de accu altijd het spul weer opnieuw programmeren!! Ik vind dat vreemd. Weet iemand hier iets van. Sjors.[/quote]

Het komt, bij sommige Vag-groep auto's, vaker voor dat als de accu langere tijd los is geweest, de gasklep opnieuw moet worden ingeleerd.
Fluitje van een cent als je een VagCom o.i.d. hebt, duurt nog geen 5 minuten.
Als je het idee hebt dat je motor ineens een "turbo gat" heeft, zelfs als je geen turbo hebt, dan is het opnieuw inleren van het elektronisch gaspedaal de remedie.

(Niet echt Off Topic, maar wel een laat antwoord.)

MvG, VerA2.
Gebruikersavatar
Willie60
Berichten: 261
Lid geworden op: 22 sep 2013, 22:15

01 apr 2014, 23:41 0 x

Waar zijn die twee messing schoefgaten voor die , als je op de foto met de accu kijkt, aan de bovenzijde zitten ?
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5879
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

02 apr 2014, 00:24 0 x

[quote="Willie60"]Waar zijn die twee messing schoefgaten voor die , als je op de foto met de accu kijkt, aan de bovenzijde zitten ?[/quote]

Als ik de laatste foto goed Interpreteer om het schot voor de accubak vast te zetten.
Gebruikersavatar
Willie60
Berichten: 261
Lid geworden op: 22 sep 2013, 22:15

02 apr 2014, 00:43 0 x

Dat zijn die 2 aan de voorzijde onder, idd die zijn om het samen met de accu vast te zetten,
nee ik bedoel de andere 2 , zeg maar richting achterbank gezien, die zitten bovenaan aan de rand van de bak
Gebruikersavatar
chipsoer
Audi A2 clublid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Roermond
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 apr 2014, 01:51 0 x

Die 2 messing schroefgaten worden gebruikt om een beugel te bevestigen, deze beugel dient voor het vastzetten van het originele opblaasbare "notrad"
Gebruikersavatar
Willie60
Berichten: 261
Lid geworden op: 22 sep 2013, 22:15

02 apr 2014, 14:28 0 x

Oke duidelijk ,

bedankt
Gebruikersavatar
Willie60
Berichten: 261
Lid geworden op: 22 sep 2013, 22:15

02 apr 2014, 14:52 0 x

Is de normale 380A 80ah accu de juiste voor een 1.2 tdi ?
Of moet het de speciale start-stop accu zijn ?
Plaats reactie