Achterportier gaat niet op slot [Opgelost - slot vervangen]

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
GrijzeA2
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 mar 2020, 11:35 0 x

Phlime schreef:
29 mar 2020, 18:48
Je zou de stekker in de b-stijl kunnen nakijken, of die nog goed in het vet zit en niet vochtig of gecorrodeerd. Daarvoor moet aan de buitenkant van de b-stijl het deksel eraf gewipt worden. Vervolgens kun je de stekker los halen. Helaas zit aan de linkerkant het ontgrendel-lipje aan de achterdeurzijde. Als de deur niet open gaat is dat gefriemel en voelen. Als je een foto wil ter verduidelijking moet je het even zeggen. Maak ik die even.
De stekkers zitten wel goed lijkt me, anders zou er bij het slot geen geluidje klinken toch als ik de centrale vergrendeling activeer?
De achterportier heb ik inmiddels handmatig weer open kunnen krijgen.
GrijzeA2

30 mar 2020, 11:37 1 x

eekhoorntje schreef:
29 mar 2020, 18:10
De openers willen wel eens los schieten, goed kijken en vast klikken zou de oplossing moeten zijn als deze nog wel werkte in de lucht.... Moeilijk klusje op gevoel dus helaas.
Kan alleen met dicht raam gedaan worden.

Als je voor los haalde is het beter zichtbaar hoe het zit, achter rot hoek!
Ik heb mijn kleinkinderen gevraagd en dat ging erg snel.

Ja, Opa doet aan Kinderarbeid!
:@@
Ik vermoed inmiddels ook dat het zo iets is. Ik kon alleen niets los zien zitten/hangen. Straks maar weer eens kijken of ik het verder los kan halen om te onderzoeken.
Helaas heb ik grote klauwen en geen kleinkinderen ;)
GrijzeA2

30 mar 2020, 16:05 1 x

Ik kan niets vinden wat los zit....
Helaas zit het slot vast met een speciale schroef waar imbus of torx niet op past. Zal wel speciaal gereedschap voor nodig zijn :|
Vermoed als ik het slotmeganisme eruit heb, veel makelijker kan vinden waaro het motortje het slot niet meeneemt.
Iemand nog een trucje?
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

30 mar 2020, 18:02 0 x

Tussen slot en draad zit de opener, en zit die goed vast...?
Een foto zocht ik maar computer stoorde met Elsawin helaas.

Als je deze hoorde zal dat apparaatje wel eens los geklikt kunnen zijn, helaas geen deur open om even te kijken, ik zoek nog maar vond geen enkele afbeelding helaas.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
GrijzeA2

30 mar 2020, 19:51 0 x

eekhoorntje schreef:
30 mar 2020, 18:02
Tussen slot en draad zit de opener, en zit die goed vast...?
Een foto zocht ik maar computer stoorde met Elsawin helaas.

Als je deze hoorde zal dat apparaatje wel eens los geklikt kunnen zijn, helaas geen deur open om even te kijken, ik zoek nog maar vond geen enkele afbeelding helaas.
Alles wat ik kan zien, lijkt vast te zitten, ik doe er een foto bij
DSC_0783.JPG
DSC_0783.JPG (792.66 KiB) 4723 keer bekeken
eekhoorntje

31 mar 2020, 08:10 0 x

De dikke draad met rode kapje is vermoedelijk van de opener aan binnenkant deur,
Het zwarte plastic moet je kunnen voelen bij openen en sluiten of het beweegt binnen in deze...
Een zachte tik.

Losmaken is Torq, vermoedelijk T15, T20 of zo... deze moet palletje in slot bedienen.
Wat ik eerst zou doen is in metalen deel WD 40 spuiten en laten weken, kan vervuiling zijn waardoor deze te zwaar gaat.
Naast slotkant zelf dus ook de binnenkant proberen, maar houd de opener met stroomdraad zo droog mogelijk...

Ik denk namelijk dat hij door vuil bleef plakken.
En een ritje na afspraak over de nu vrijwel lege A50 en A59 en je zit snel bij onze A2 Dokter in Waalwijk,
naast heel veel ervaring zal hij ook sloten van schade deuren in voorraad hebben, zowel metalen als de plastic vergrendeling..... vermoedelijk is rijden meer tijd dan reparatie......
Wel eerst afspraak maken, want vaak erg druk daar.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
GrijzeA2

01 apr 2020, 20:30 2 x

Update;
Het slot compleet uitgebouwd en op de werkbank open gemaakt.
Motertje van de CV werkt. Het leek erop dat er een palletje niet meegenomen werd door het motertje.
Alles weer juist in elkaar gezet en op de werkbank werkt het weer. :)
Hele spul weer in de portier gebouwd, en nu werkt het niet. :sleepy: Uit gebouwd, en het werkt weer, :innocent: in gebouwd en het werkt niet meer.... :@
Nu ben ik er klaar mee. grrrrrr :@@
Alles weer in elkaar gezet en handmatig de portier van op slot gedaan.
Conclusie; ik weet nu voor 95% hoe het achterportier werkt, de laatste 5% zorgt ervoor dat de CV werkt...
Iedereen bedankt voor de hulp en tips. :thumbmin:
Misschien als ik ooit nog eens goedkoop tegen een goed werkende slotunit aan loop dat ik die ga monteren,
Nu biertijd :P
Phlime
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 apr 2020, 20:36 0 x

Ik zou toch eens naar de connector in de b-stijl kijken. Als die contacten niet lekker contacten kan dit ook. Er gaat door de extra weerstand wel een stroompje lopen, maar niet genoeg om het motortje te bekrachtigen. Je hoort dan mogelijk wel een klikje.

Als je de achterdeur open krijgt heb je het snel gecheckt. Als het dat niet is kun je het in ieder geval wegstrepen.
eekhoorntje

01 apr 2020, 21:56 0 x

Goed vast zetten?

Ik weet dat als je een slot te vast zet deze kan vervormen dus beetje hand vast en niet hard aandraaien kan wel eens helpen, heb thuis kledingkast met zelfde probleem, dat slot vastzetten en probleem is terug.
Peter_Maathuis
Moderator

01 apr 2020, 22:05 0 x

GrijzeA2 schreef:
01 apr 2020, 20:30
Misschien als ik ooit nog eens goedkoop tegen een goed werkende slotunit aan loop dat ik die ga monteren,
Nu biertijd :P
Marktplaats advertentie m1504418564 :innocent:
Plaats reactie