Van VW naar A2 + onderhoud na aanschaf
- Airspeed
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Nee, ik ben niet met de A2 op de Ring geweest: de auto heeft me erheen gebracht. Het was 'Rad am Ring": dat is een fiets (Rad) evenement. 1 dag per jaar mag je namelijk met de fiets op de Nurburgring en dat was afgelopen weekend! Het is een vrij groot fiets-evenement 

Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Airspeed"]Nee, ik ben niet met de A2 op de Ring geweest: de auto heeft me erheen gebracht. Het was 'Rad am Ring": dat is een fiets (Rad) evenement. 1 dag per jaar mag je namelijk met de fiets op de Nurburgring en dat was afgelopen weekend! Het is een vrij groot fiets-evenement
[/quote]
Oeps, foutje ... :oops:
Niet aan gedacht dat je ook kunt fietsen op de Ring ...
Er was dus geen gelegenheid om na het evenement nog even met de A2 op het circuit te gaan.

Oeps, foutje ... :oops:
Niet aan gedacht dat je ook kunt fietsen op de Ring ...
Er was dus geen gelegenheid om na het evenement nog even met de A2 op het circuit te gaan.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Airspeed
[quote="Peter_Audi_A2"]
Er was dus geen gelegenheid om na het evenement nog even met de A2 op het circuit te gaan.[/quote]
Het duurde tot 14:30uur zondag, misschien dat de Ring voor Touristenfahren daarna nog ff opengegaan is, maar ik ga zelf wegens diverse redenen niet (meer) met Touristenfahren de Ring op.
Maar we dwalen af
Er was dus geen gelegenheid om na het evenement nog even met de A2 op het circuit te gaan.[/quote]
Het duurde tot 14:30uur zondag, misschien dat de Ring voor Touristenfahren daarna nog ff opengegaan is, maar ik ga zelf wegens diverse redenen niet (meer) met Touristenfahren de Ring op.
Maar we dwalen af

Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Ontopic dan maar: heb je de nieuwe sleutel al weer tot leven laten wekken bij de dealer?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Airspeed
[quote="Peter_Audi_A2"]Ontopic dan maar: heb je de nieuwe sleutel al weer tot leven laten wekken bij de dealer?[/quote]
Nee, ik moet nog een afspraak maken...
Nee, ik moet nog een afspraak maken...
- Airspeed
Vandaag wel alvast de thermostaat vervangen want hij kwam maar moeilijk of gewoon niet op temperatuur (90 graden).
Isolatieplaat van het klepdeksel gehaald en voila, in het midden onderaan zie je de flens van de koelslang al het blok ingaan:

Close up met de enige ringsleutel 10mm die op de onderste bout past:

Flens los en omhoog gebogen:

Thermostaat in het blok vervangen en ook een nwe rubber O-ring (zit in de set) tussen thermostaat en flensdeksel aangebracht. Voor die 23,75 euro kun je geen risico nemen natuurlijk.
Ca. 2 liter koelvloeistof (totaal) moeten bijvullen en na warmdraaien moest er een laatste halve liter (totaal ca. 2,5 ltr) bij.
Bij de eerste proefrit kwam de temp meteen al snel op 90 graden en bleef daar ook! Helemaal goed en operatie geslaagd!
Isolatieplaat van het klepdeksel gehaald en voila, in het midden onderaan zie je de flens van de koelslang al het blok ingaan:

Close up met de enige ringsleutel 10mm die op de onderste bout past:

Flens los en omhoog gebogen:

Thermostaat in het blok vervangen en ook een nwe rubber O-ring (zit in de set) tussen thermostaat en flensdeksel aangebracht. Voor die 23,75 euro kun je geen risico nemen natuurlijk.
Ca. 2 liter koelvloeistof (totaal) moeten bijvullen en na warmdraaien moest er een laatste halve liter (totaal ca. 2,5 ltr) bij.
Bij de eerste proefrit kwam de temp meteen al snel op 90 graden en bleef daar ook! Helemaal goed en operatie geslaagd!

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Die reparatie kun je van je lijstje afhalen, de A2 zal waarschijnlijk ook wat zuiniger worden.
Duidelijke Howto voor de dieselaars onder ons.
Duidelijke Howto voor de dieselaars onder ons.

- Audi_gekkie
Mooi Airspeed van die duidelijke foto's!
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
kreeg helemaal een dejavu.......laat ik nou zaterdag ook de thermostaat v.v. hebben bij mijn dieseltje.
nu ook weer mooi op 90 en daarvoor steeds op 80-85.
een vrij simpel klusje dat goed door de hobbybob te doen is (dus het lukte mij ook!! :mrgreen: )
nu ook weer mooi op 90 en daarvoor steeds op 80-85.
een vrij simpel klusje dat goed door de hobbybob te doen is (dus het lukte mij ook!! :mrgreen: )