Ik lees na 24uren 12,24 volt....
Is die meter wel betrouwbaar, ervaring van Action meter die verkeerde waarde aangaf...
En een 2e test mogelijkheid na weinig Km maar vele jaren ;
Doe de spotjes aan en start, als deze spotjes van mooi wit naar geel licht gaan weet ik genoeg.
Dat de auto goed start, maar als ik lees nieuwe dynamo, dat word vaak veroorzaakt door oude Accu en doorrijden en bij garage vers gestart en dus geladen zal de accu boven de 12.5 volt komen...
Maar op de juiste manier meten en met goede accu tester.....
Vooral nu de winter eraan komt zou ik op die laatste €100,- niet bezuinigen als er geen datum op de accu staat en deze nog origineel is.
A2 met vage klachten.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Ik ben nu ook wel heel benieuwd naar de afloop. Mijn accu gaf in rust betere meetresultaten met een multimeter, maar was wel gaar. Dit in combi met een ietwat losse hoofdzekering op de plus naast de accu.
Zelf ben ik nog aan het testen of dit definitief de fix is geweest waar ieder op hoopt.
Succes!
Note. Betreft een 1.4 motor en geen 1.6.
Zelf ben ik nog aan het testen of dit definitief de fix is geweest waar ieder op hoopt.
Succes!
Note. Betreft een 1.4 motor en geen 1.6.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Je kunt de conditie van een accu niet vaststellen met een universeelmeter. Je kunt wel enig idee krijgen op basis van
- de boordspanning na uitschakelen van de motor na een langere rit (dan zou je 12,7..13 Volt moeten zien)
- hoe snel de spanning daalt als je de auto niet gebruikt (bijv. in een week van 12,7 naar 12,5 Volt, dat is uiteraard afhankelijk van je ruststroom)
- de boordspanning bij draaiende motor (zou 14..14,5 Volt moeten zijn)
De accu-conditie stel je vast door de interne weerstand te meten, daar zijn speciale testers voor die iedere garage wel heeft: een oude / slechte accu heeft een hoge interne weerstand en daarbij zie je niets aan de spanning, maar als hij flink stroom moet leveren, zakt de spanning snel en ver.
- de boordspanning na uitschakelen van de motor na een langere rit (dan zou je 12,7..13 Volt moeten zien)
- hoe snel de spanning daalt als je de auto niet gebruikt (bijv. in een week van 12,7 naar 12,5 Volt, dat is uiteraard afhankelijk van je ruststroom)
- de boordspanning bij draaiende motor (zou 14..14,5 Volt moeten zijn)
De accu-conditie stel je vast door de interne weerstand te meten, daar zijn speciale testers voor die iedere garage wel heeft: een oude / slechte accu heeft een hoge interne weerstand en daarbij zie je niets aan de spanning, maar als hij flink stroom moet leveren, zakt de spanning snel en ver.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Omdat niet elke garage een goede Accu tester heeft, er is ook goedkope zooi die lichte belasting doet...
Een start met interieur verlichting aan die van Wit naar Geel gaat, je weet niet de waarde maar hoe meer geel deze word ..... als we op de Herfst Meeting dit gaan doen, een stuk of 15 voertuigen en dan zie je van verse nieuwe accu tot schemerlamp en als je weet hoe onze redelijk witte pitten naar geel kunnen gaan....
Deze oude truck is van sloperij geleerd en ik heb geen accu tester mee maar blijkbaar kan het dus ook gratis getest, mits je sloop ervaring en verkoop van gebruikte accu's voor armoedzaaiers rendabel wilt houden..... kost bijna niets en tot volgende jaar...Uh, zal ik hier maar niet adviseren!
Een start met interieur verlichting aan die van Wit naar Geel gaat, je weet niet de waarde maar hoe meer geel deze word ..... als we op de Herfst Meeting dit gaan doen, een stuk of 15 voertuigen en dan zie je van verse nieuwe accu tot schemerlamp en als je weet hoe onze redelijk witte pitten naar geel kunnen gaan....
Deze oude truck is van sloperij geleerd en ik heb geen accu tester mee maar blijkbaar kan het dus ook gratis getest, mits je sloop ervaring en verkoop van gebruikte accu's voor armoedzaaiers rendabel wilt houden..... kost bijna niets en tot volgende jaar...Uh, zal ik hier maar niet adviseren!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- Harm
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Dat klopt.
De problemen zijn verdwenen. Hij start prima en stationair loopt hij mooi rustig.
Brandstof zou het probleem kunnen zijn voor mijn gevoel, Xmile is geen 98.
De beurt zal hem ook geen kwaad hebben gedaan natuurlijk.
"Een start met interieur verlichting aan die van Wit naar Geel gaat, je weet niet de waarde maar hoe meer geel deze word ..... als we op de Herfst Meeting dit gaan doen, een stuk of 15 voertuigen en dan zie je van verse nieuwe accu tot schemerlamp en als je weet hoe onze redelijk witte pitten naar geel kunnen gaan...."
Deze tip net nog even uitgevoerd en de interieurverlichting blijft gewoon wit.

Jammer genoeg kan ik nergens de leeftijd ontdekken van de accu. Hij is niet afgekruist.
"Je kunt de conditie van een accu niet vaststellen met een universeelmeter."
Heb ik dus wel gedaan en ik zal de accu nog eens laten testen bij de accuboer voor de zekerheid.