Achterportier gaat niet op slot [Opgelost - slot vervangen]

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
GrijzeA2
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 apr 2020, 15:26 1 x

Peter_Maathuis schreef:
02 apr 2020, 15:56
Graag gedaan - is naar je onderweg. Succes!
Ontvangen en gemonteerd; het werkt weer! :) :) :) :D :D :P :P :heart:
Iedereen bedankt voor de foto's, tips en trucks.
Peter bedankt voor het snel toesturen van het juiste onderdeel.
Peter_Maathuis
Moderator

03 apr 2020, 16:31 1 x

Goed te horen dat je probleem is opgelost!
Overigens is het vastzetten van het slot niet zo moeilijk, maar je moet wel een dopje spline M8 (ook wel veeltand genoemd) hebben.

Je stuurwiel zit ook vast met zo'n veeltand (M10 of M12) en ook je aandrijfassen zitten met spline (M8) aan de bak vast.

Een setje als https://www.datona.nl/veeltand-doppense ... tQQAvD_BwE is dus nooit weg (of een aardig verjaardagscadeautje :) )
GrijzeA2

03 apr 2020, 22:23 1 x

Peter_Maathuis schreef:
03 apr 2020, 16:31
Goed te horen dat je probleem is opgelost!
Overigens is het vastzetten van het slot niet zo moeilijk, maar je moet wel een dopje spline M8 (ook wel veeltand genoemd) hebben.

Je stuurwiel zit ook vast met zo'n veeltand (M10 of M12) en ook je aandrijfassen zitten met spline (M8) aan de bak vast.

Een setje als https://www.datona.nl/veeltand-doppense ... tQQAvD_BwE is dus nooit weg (of een aardig verjaardagscadeautje :) )
Goed gereedschap is het halve werk.
Mijn motto ; heb je hey één keer nodig, dan leen je. heb je het vaker nodig dan koop je.
Gelukkig zit de garage nog geen kilometer verderop.
Maar bedankt voor de tip
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

04 apr 2020, 09:37 1 x

Speciale schroeven?

Ooit kocht ik een Setje bij de Kn....Aldi, maar €9,95 en daar zaten ook vreemde tussen, een kruiskop met geen 4 maar 3 vleugels, met gaatje in midden en had toen geen idee waar dit voor was.

Nu ontdekte is dat die ook voor onze Audi passen, dus als je een complete set met gekke vormen ziet in deze Discount Super! Zelfs de Kruiskopjes die als molen wieken nu ontdekt, voor de vliegtuig industrie, nergens schroeven voor te krijgen maar nu 4 RVS schroefjes op Lucht & Ruimtevaart gekregen,
en ja hoor, niemand kan die schroefjes nu stelen!
Alleen 1 probleem, hoe krijg ik die verroeste zooi er nu uit!

Ja, er zijn vreemde schroeven in omloop en ik had alleen bit setje nodig... en begreep er 20 jaren terug niets van! Nu veel strijkijzers en zo gedaan....

Ik wil ze op de eerst volgende Meeting, (geen idee wanneer ) meenemen om te tonen wat er allemaal voor vreemde leverbaar zijn!
Blij dat dit Topic over een slot op slot kan!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie