Foutcode P0191 + afslaan.
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1162
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
De doorzetter wint!
Zo is het en je bent al aardig aan de winnende hand. Nog wat fijn tuning?
Ik denk dat de sleutel van het probleem te vinden is bij het wisselen van de hoge druk pompen. Je schreef dat de pomp gewisseld was met een van luukske, en dat het toen slechter was met starten. Dat betekent dat jouw pomp de druk beter vasthoud bij warm stationair draaien. Of dat pomp en ecu op elkaar afgstemd zijn, Kan je niet met luukske nog eens alle stappen doorlopen die jullie gezet hebben tijdens het vervangen van onderdelen
Een keer injector reiniger toevoegen aan de brandstof is voor de injectors wel prima , of het warm starten er door beinvloed wordt merk je vanzelf
Voor led lampen zou ik Hans-Jan even vragen die weet daar alles van,
Schijnt nog veel verschil in te zitten mbt de lichtbundel met dimlicht.
Succes!
Zo is het en je bent al aardig aan de winnende hand. Nog wat fijn tuning?
Ik denk dat de sleutel van het probleem te vinden is bij het wisselen van de hoge druk pompen. Je schreef dat de pomp gewisseld was met een van luukske, en dat het toen slechter was met starten. Dat betekent dat jouw pomp de druk beter vasthoud bij warm stationair draaien. Of dat pomp en ecu op elkaar afgstemd zijn, Kan je niet met luukske nog eens alle stappen doorlopen die jullie gezet hebben tijdens het vervangen van onderdelen
Een keer injector reiniger toevoegen aan de brandstof is voor de injectors wel prima , of het warm starten er door beinvloed wordt merk je vanzelf
Voor led lampen zou ik Hans-Jan even vragen die weet daar alles van,
Schijnt nog veel verschil in te zitten mbt de lichtbundel met dimlicht.
Succes!
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1162
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Hoi JJR,
Gaat alles goed?
Kwam dit nog tegen , iets voor onderdelen? Is wel engelse uitvoering geen idee of een ecu dan over te zetten is.https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ousPage=lr
Groeten
Jaapje
Gaat alles goed?
Kwam dit nog tegen , iets voor onderdelen? Is wel engelse uitvoering geen idee of een ecu dan over te zetten is.https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ousPage=lr
Groeten
Jaapje
- JJR
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 08 jun 2017, 22:38
- Locatie: Haarlem
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
He Jaapje,
Dank! had hem al wel gezien. Gelukkig heeft luukske ook wat onderdelen liggen dus nee hier ga ik niks van gebruiken.
ECU swap is nog een idee die Lukas en ik achter de hand houden... er valt nu wel gewoon goed mee te rijden....
Dank! had hem al wel gezien. Gelukkig heeft luukske ook wat onderdelen liggen dus nee hier ga ik niks van gebruiken.
ECU swap is nog een idee die Lukas en ik achter de hand houden... er valt nu wel gewoon goed mee te rijden....
- bart.de-waard
- Audi A2 clublid
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 17 nov 2017, 21:17
- Locatie: Wormerland
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Hallo Jaapje,
Leuk deze auto weer te zien.
De FSI motor daarvan draait sinds 2 maanden in mijn A2 foutloos z'n rondjes.
De oliedruk van de oude motor was te laag, en er was een tik in de motor.
Omdat het een schade auto was en ik een maand garantie op het motorblok kreeg had ik er wel vertrouwen in.
Leuk deze auto weer te zien.
De FSI motor daarvan draait sinds 2 maanden in mijn A2 foutloos z'n rondjes.
De oliedruk van de oude motor was te laag, en er was een tik in de motor.
Omdat het een schade auto was en ik een maand garantie op het motorblok kreeg had ik er wel vertrouwen in.
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1162
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Leuk om dat te horen Bart,
Zo blijven de A2tjes toch op de weg.
Ik vondt het al wat vreemd dat de nadruk in de advertentie op de bak lag,
maar nu weet ik waarom!
Heb je je eigen motorecu gehouden? En wie heeft de inbouw gedaan?
Zo blijven de A2tjes toch op de weg.
Ik vondt het al wat vreemd dat de nadruk in de advertentie op de bak lag,
maar nu weet ik waarom!
Heb je je eigen motorecu gehouden? En wie heeft de inbouw gedaan?
- bart.de-waard
- Audi A2 clublid
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 17 nov 2017, 21:17
- Locatie: Wormerland
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
De motor ECU is niet aangepast. De garage is er wel even mee bezig geweest.
Meteen de distributieriem en waterpomp vervangen en ook een andere katalysator.
Loopt weer als nieuw en met Ron 98 lekker vlot.
Meteen de distributieriem en waterpomp vervangen en ook een andere katalysator.
Loopt weer als nieuw en met Ron 98 lekker vlot.
- JJR
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 08 jun 2017, 22:38
- Locatie: Haarlem
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
na enkele weken geleden bij @luukske de bougies en de lage brandstofdruk sensor te hebben vervangen heb ik er veel voor terug gekregen! De auto is zuiniger, behoeft geen gas meer bij het starten en doet het nu altijd. problemen dus opgelost!!
Ik heb er nu weer 3000 km zonder problemen of trucjes mee rond gereden en gisteren de 600+ kilometer aangetikt op 1 tank zonder dat de auto zeurde om brandstof. Dit zonder mijn best te doen overigens. Gewoon vlot optrekken en net 5 kmh harder rijden dan toegestaan. vanochtend getankt en er paste echt niet meer dan 36.5 liter in... een mooi verbruik van 1 op 16.6 voor de a2! ( en dit met de 17' s line velgen eronder....) Ik ben meer dan tevreden!
Echter heb ik al wel een nieuwe koppeling slaaf cilinder besteld en binnen gekregen. Deze morgen maar even vervangen want ik zie hem lekken nadat ik de koppelingsdruk weg voelde vallen de laatste week. Ach dat is weer 30 euro maar nu de auto het weer geweldig doet kan dat er wel weer van af
over 1,5 weken ook de automatische lichtschakelaar installeren en LED lampjes in de DRL/mistlampen zetten....
Zie onderstaande foto!
Ik heb er nu weer 3000 km zonder problemen of trucjes mee rond gereden en gisteren de 600+ kilometer aangetikt op 1 tank zonder dat de auto zeurde om brandstof. Dit zonder mijn best te doen overigens. Gewoon vlot optrekken en net 5 kmh harder rijden dan toegestaan. vanochtend getankt en er paste echt niet meer dan 36.5 liter in... een mooi verbruik van 1 op 16.6 voor de a2! ( en dit met de 17' s line velgen eronder....) Ik ben meer dan tevreden!
Echter heb ik al wel een nieuwe koppeling slaaf cilinder besteld en binnen gekregen. Deze morgen maar even vervangen want ik zie hem lekken nadat ik de koppelingsdruk weg voelde vallen de laatste week. Ach dat is weer 30 euro maar nu de auto het weer geweldig doet kan dat er wel weer van af

over 1,5 weken ook de automatische lichtschakelaar installeren en LED lampjes in de DRL/mistlampen zetten....
Zie onderstaande foto!
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1162
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)


Ik durfde er niet meer naar te vragen maar ik had wel verwacht dat je nog een keer naar @luukske zou gaan,
Kan je ook even een foto sturen van die lagedruk- brandstof- sensor?
Want de P0191 foutcode zal in de toekomst nog wel eens bij een fsi verschijnen.
Wat deed die sensor nu eigenlijk niet ,wat hij wel moest doen? De druk zakte te veel....sensor reageerde niet? Zoiets?
Mooi dat het probleem nu opgelost is.
- JJR
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 08 jun 2017, 22:38
- Locatie: Haarlem
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ik weet dus niet of het daadwerkelijk door die lage brandstofdruk regelaar kwam of omdat ik de massa kabels even los heb gehad en de auto daar even van flipte toen ik er probeerde mee te rijden.
Ik zal er morgenavond even een foto van maken!
Ik zal er morgenavond even een foto van maken!