A2 mist power, misfires en onregelmatig stationair
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dank voor de foto's
De aanslag aan de binnenzijde van de cilinderkop/kleppen vind ik nog wel meevallen.
De bovenzijde van de zuigers zijn wel flink vervuild. Blijkbaar veel korte ritjes gemaakt in het verleden ...
Gaat de kop nog verder uit elkaar, of laat je dit over aan degene die de kop reviseert?
Ben wel benieuwd hoe de inlaat/uitlaat kanalen er van binnen uitzien ...
De aanslag aan de binnenzijde van de cilinderkop/kleppen vind ik nog wel meevallen.
De bovenzijde van de zuigers zijn wel flink vervuild. Blijkbaar veel korte ritjes gemaakt in het verleden ...
Gaat de kop nog verder uit elkaar, of laat je dit over aan degene die de kop reviseert?
Ben wel benieuwd hoe de inlaat/uitlaat kanalen er van binnen uitzien ...
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
- Locatie: Almere
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De dokter heeft een kop die hij had liggen weggebracht om tijd te besparen en is volledig gereviseerd.Peter_Audi_A2 schreef: ↑15 jun 2020, 22:55Gaat de kop nog verder uit elkaar, of laat je dit over aan degene die de kop reviseert?
Dit zei de dokter;Peter_Audi_A2 schreef: ↑15 jun 2020, 22:55Ben wel benieuwd hoe de inlaat/uitlaat kanalen er van binnen uitzien ...
Had jij inlaattraject laten reinigen met zon bardahl achtig systeem?
Antwoord, nee.
Of hij daarmee bedoelde dat die vrij schoon waren weet ik niet.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Als Lukas dat vraagt, dan is vorige eigenaar of garage al bezig geweest.
Na demonteren kleppen is er een kans dat er rommel op klep of klep zitting zit en die niet meer goed afdicht, vooral de uitlaat kleppen vaak.
En de bagger op de zuigers, HansJan had ook een WD 40 behandeling voor Zuigers en veren en dat
had ik eerst willen doen, maar de Kop stond al in en de kop al gereviseerd klaar liggen...
ik wil geen Ruzie met Lukas die met Kop bleef zitten.
Na stethoscoop zag ik nog veel vuilere zuigers in de Eekhoorn die bij Huisarts plaatselijk in de Ardennen vooral korte stukjes had gereden. De WD 40 en na 3x waren de zuigers schoon en ook betere compressie omdat ik inlaat kanaal ook 2x WD 40 kuurtje had gegeven.
4x spuitbus Action was voldoende.
Wel is het flinke klus om de 2x inlaat kanaal los halen, en je kunt niet rijden tijdens sleutelen.
Maar met mijn Reuma en beperkte gereedschap en nog uitleen Mandel Beige? geen 75pk AMF maar 90pk ATL en die blijkt een foute chip ooit gekregen te hebben... mijn uitleen Diesel is iets minder zeldzaam en opvallende... rijden er nu 2 van in Nederland!
Nee, ik ga dit niet doen, belastingdienst kan hier meelezen en een forum lid werkte daar!
Verder loop ik met mijn WD 40 methode dat er vuil op klepzitting achter is gebleven!
Dat is kop eraf, kleppen loshalen en 16x schuren, of enkele nieuwe monteren.
vlakken €100 + pakking = €200,- voor dat klusje bij alleen schuren en €0,00 per uur!
Ik kan nog van verbrande kop 12 kleppen hergebruiken maar slijpen = uurloon en revisie bedrijven monteren meestal 16 nieuwe + zittingen machinaal polijsten.
Met een gereviseerde kop is duurder maar ook meer zekerheid.
Mijn dochter Isabel die nu ruim 300.000 km op BBZ blok met 100 pk heeft afgelegd maand terug gekeken via bougie gat en die was mooi schoon.
Deze motor heeft ooit in Skoda gezeten en nu totaal 400.000km erop zitten en die A2 zal vermoedelijk de eerste Miljonair hier over enkele maanden worden.
Alleen de vraag; gaat deze naar 1.000.000 km of 000.000 km?
De Renault Master met na 22 jaren 124.000 km , dat gelooft toch niemand en die was dus al rond!
Na demonteren kleppen is er een kans dat er rommel op klep of klep zitting zit en die niet meer goed afdicht, vooral de uitlaat kleppen vaak.
En de bagger op de zuigers, HansJan had ook een WD 40 behandeling voor Zuigers en veren en dat
had ik eerst willen doen, maar de Kop stond al in en de kop al gereviseerd klaar liggen...
ik wil geen Ruzie met Lukas die met Kop bleef zitten.
Na stethoscoop zag ik nog veel vuilere zuigers in de Eekhoorn die bij Huisarts plaatselijk in de Ardennen vooral korte stukjes had gereden. De WD 40 en na 3x waren de zuigers schoon en ook betere compressie omdat ik inlaat kanaal ook 2x WD 40 kuurtje had gegeven.
4x spuitbus Action was voldoende.
Wel is het flinke klus om de 2x inlaat kanaal los halen, en je kunt niet rijden tijdens sleutelen.
Maar met mijn Reuma en beperkte gereedschap en nog uitleen Mandel Beige? geen 75pk AMF maar 90pk ATL en die blijkt een foute chip ooit gekregen te hebben... mijn uitleen Diesel is iets minder zeldzaam en opvallende... rijden er nu 2 van in Nederland!
Nee, ik ga dit niet doen, belastingdienst kan hier meelezen en een forum lid werkte daar!
Verder loop ik met mijn WD 40 methode dat er vuil op klepzitting achter is gebleven!
Dat is kop eraf, kleppen loshalen en 16x schuren, of enkele nieuwe monteren.
vlakken €100 + pakking = €200,- voor dat klusje bij alleen schuren en €0,00 per uur!
Ik kan nog van verbrande kop 12 kleppen hergebruiken maar slijpen = uurloon en revisie bedrijven monteren meestal 16 nieuwe + zittingen machinaal polijsten.
Met een gereviseerde kop is duurder maar ook meer zekerheid.
Mijn dochter Isabel die nu ruim 300.000 km op BBZ blok met 100 pk heeft afgelegd maand terug gekeken via bougie gat en die was mooi schoon.
Deze motor heeft ooit in Skoda gezeten en nu totaal 400.000km erop zitten en die A2 zal vermoedelijk de eerste Miljonair hier over enkele maanden worden.
Alleen de vraag; gaat deze naar 1.000.000 km of 000.000 km?
De Renault Master met na 22 jaren 124.000 km , dat gelooft toch niemand en die was dus al rond!

2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Airspeed
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
- Locatie: Veenendaal
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ik was er gister toevallig en heb die kop ff mogen aanschouwen: is echt als nieuw, dus incl. alle nieuwe klepgeleiders en kleppen! Beter kun je het m.i. ook niet aanpakken.

Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
- Locatie: Almere
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dat wist ik, had de dokter vertelt. Was het je eerste bezoek?
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Is uit de onderhoudsgeschiedenis niet op te maken of er een dergelijke schoonmaakactie in het verleden is geweest?kobus1978 schreef: ↑15 jun 2020, 23:03Dit zei de dokter;Peter_Audi_A2 schreef: ↑15 jun 2020, 22:55Ben wel benieuwd hoe de inlaat/uitlaat kanalen er van binnen uitzien ...
Had jij inlaattraject laten reinigen met zon bardahl achtig systeem?
Antwoord, nee.
Of hij daarmee bedoelde dat die vrij schoon waren weet ik niet.
Vraag me ook af wat de kenmerken zijn van een Bardahl-achtige schoonmaak actie.
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
- Locatie: Almere
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Antwoord van de dokter,Peter_Audi_A2 schreef: ↑17 jun 2020, 06:57
Is uit de onderhoudsgeschiedenis niet op te maken of er een dergelijke schoonmaakactie in het verleden is geweest?
Vraag me ook af wat de kenmerken zijn van een Bardahl-achtige schoonmaak actie.
Dat het inlaat kanaal gedeeltelijk schoon was. Ik heb wel eens kwartier om te proberen aan zo'n apparatuur gehangen en zag toen hetzelfde. Na uur of meer dan is al het zwart in dat aanzuig stuk weg. Maar kan ook door het lopen op gas zijn geweest. Ik heb nog nooit een gaskop gedemonteerd zelf dus kweet niet zeker.
Zou bv zomaar kunnen doordat je 3000 km zonder egr hebt gereden dat ze daarom zo schoon zijn. (Dit had ik gedaan om dat motormanagement lampje steeds ging branden en de storing "system to lean" kreeg wanneer ik op LPG rij. Blijkt dat als je de stekker van de egr los trekt de storing "system to lean" niet meer terug komt)
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- RobinCS
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 12 apr 2018, 20:30
- Locatie: Westland
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Dat zijn geen halve maatregelen Koos!
Wel goed dat de kop eraf is gegaan. Anders had je volgens mij nooit zo goed kunnen reinigen. Je maakt letterlijk een frisse start.
Zijn er ivm LPG nog aanpaste kleppen in gegaan, of gewoon de originele?
En heb je de auto alweer terug? Ben benieuwd hoe dat nu rijdt..

Wel goed dat de kop eraf is gegaan. Anders had je volgens mij nooit zo goed kunnen reinigen. Je maakt letterlijk een frisse start.
Zijn er ivm LPG nog aanpaste kleppen in gegaan, of gewoon de originele?
En heb je de auto alweer terug? Ben benieuwd hoe dat nu rijdt..
audi en speciale kleppen je bedoelt zittingen.
Deze motor werd standaardal voorzien van een lpg instalatie af fabriek , lijkt me niet erg handig om hier een gaskop van te maken terwijl deze probleem loos op gas kan lopen. het is geen ford
Ik had de foto'wel gezien maar toen niet goed bekeken.
Heb jij nog een advies terug gekregen, als je goed kijkt valt me op dat bij sommige de kleppen behoorlijk diep liggen, bij andere cylinder liggen de kleppen nog op de zitting.
Ook lijkt het op de foto dat bij 1cylinder 1 uitlaatklep diep ligt en de andere niet.
Het is zeer belangrijk om na te vragen of dit ook werkelijk het geval was.
Dit kan duiden op een te arm mengsel bij een bepaalde cylinder of meerdere dan is de kop niet hoofd oorzaak maar een gevolg ................................
Deze motor werd standaardal voorzien van een lpg instalatie af fabriek , lijkt me niet erg handig om hier een gaskop van te maken terwijl deze probleem loos op gas kan lopen. het is geen ford
Ik had de foto'wel gezien maar toen niet goed bekeken.
Heb jij nog een advies terug gekregen, als je goed kijkt valt me op dat bij sommige de kleppen behoorlijk diep liggen, bij andere cylinder liggen de kleppen nog op de zitting.
Ook lijkt het op de foto dat bij 1cylinder 1 uitlaatklep diep ligt en de andere niet.
Het is zeer belangrijk om na te vragen of dit ook werkelijk het geval was.
Dit kan duiden op een te arm mengsel bij een bepaalde cylinder of meerdere dan is de kop niet hoofd oorzaak maar een gevolg ................................