Leuk, al die oude foto's met de verhalen erbij ...
Heb nog een paar oude foto's van mijn auto's opgeduikeld:
Golf 1.5 diesel, bouwjaar 1978.
Was mijn tweede auto, liep ongeveer 1 : 18 op diesel. Ideale auto voor de student.
Was niet echt snel te noemen, maar je kon in het toenmalige verkeer (halverwege jaren 80)
redelijk meekomen.
Deze auto is maar een jaar in bezit geweest, hij begon vervelende roestplekken te krijgen en zou
de volgende APK niet meer halen ...
Met het motortje was nog niets aan de hand, zoals bij zoveel auto's in die dagen.
De mistlampen onder de bumper liggen volgens mij nog ergens op zolder, zou ik gebruiken
bij een volgende auto, is nooit van gekomen.
Dit was mijn derde auto, een Jetta 1.5 op benzine/LPG. De auto was wat sneller, maar gelukkig ook goedkoop in gebruik (ca. 1: 9), dankzij de LPG-installatie. Ik heb met deze auto 3 jaar en 80.000 km gereden zonder echt grote problemen. Het starten was altijd wel een beetje tricky bij LPG.
Als je de procedure niet goed volgde, verzoop de motor en kreeg je hem alleen op benzine aan de praat. Op benzine reed de auto echter niet fijn, waarschijnlijk doordat de pakkingen in de carburateur verdroogd waren.
Was een mooie auto, donkergroen met een bruin interieur. Ik had er speciaal stoelhoezen in dezelfde kleur erbij gekocht, om de auto netjes te houden. Verder de auto nog opgeleukt met een zonneband in de voorruit, verstralers onder de koplampen en een subtiel rood streepje in de grille en op de zijstrippen van de auto.
Als klap op de vuurpijl een setje mooie gepolijste Exip wielen onder de auto.
Na drie jaar is deze auto ingeruild voor een Golf 2 met 1.8 injectiemotor.