De dagrijverlichting (drl)

Projecten, modificaties en accessoires.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 okt 2013, 13:59 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Ik zet er voor de zekerheid toch een zekering tussen van 15A.
Dit geeft de pdf ook in jou link ook aan.[/quote]
Zou jij die PDF beschikbaar kunnen stellen in dit topic? Ik heb zelf (nog) geen account bij a2-freun.de.
En een zekering kan uiteraard nooit kwaad!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Audi_gekkie

29 okt 2013, 14:57 0 x

Drie manieren om drl te creëren.
Pocoloco

29 okt 2013, 21:00 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Drie manieren om drl te creëren.[/quote]

Ik heb even de duitse beschrijving bekeken , en zie ik afbeelding 2 dat rode verbindings klemmetje!
Jullie gaan mijn toch niet vertellen dat je dat gebruikt :?: :?: :?:
HansJan
Moderator

29 okt 2013, 21:10 0 x

[quote="pocoloco"]Ik heb even de duitse beschrijving bekeken , en zie ik afbeelding 2 dat rode verbindings klemmetje!
Jullie gaan mijn toch niet vertellen dat je dat gebruikt :?: :?: :?:[/quote]
Ja, een doodordinaire kabelklem. Is er iets mis met die constructie? Als je zorgt dat het goed zit en ook afgezekerd is, dan kan er toch niets mis gaan? Of heb je andere adviezen?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Pocoloco

29 okt 2013, 21:37 0 x

[quote="HansJan"][quote="pocoloco"]Ik heb even de duitse beschrijving bekeken , en zie ik afbeelding 2 dat rode verbindings klemmetje!
Ja, een doodordinaire kabelklem. Is er iets mis met die constructie? Als je zorgt dat het goed zit en ook afgezekerd is, dan kan er toch niets mis gaan? Of heb je andere adviezen?[/quote]

Ik volg dit verslag met bewondering en vraag me steeds af hoe ver ga je , overal info vandaan halen ,pinnetje zus pinnetje zo, echt ik vind het geweldig .
Maar als ik dan zie waar er mee gewerkt wordt ,met een doodordinaire je zegt het al klemmetje.
dit soort klemmetje is de grootste boosdoener van storing ,als je hem er op knijpt snij je al bijna de helft van je draad door.
Dit kan zeker anders ,oke iets meer werk maar wel storings vrij en kan nooit los komen.
A.S zaterdag ga ik pdc sensoren monteren voor en achter en zal dan even een foto maken van een dergelijke verbinding.
Deze zal ik wel plaatsen.
HansJan
Moderator

29 okt 2013, 21:58 0 x

[quote="pocoloco"]Ik volg dit verslag met bewondering en vraag me steeds af hoe ver ga je , overal info vandaan halen ,pinnetje zus pinnetje zo, echt ik vind het geweldig .
Maar als ik dan zie waar er mee gewerkt wordt ,met een doodordinaire je zegt het al klemmetje.
dit soort klemmetje is de grootste boosdoener van storing ,als je hem er op knijpt snij je al bijna de helft van je draad door.
Dit kan zeker anders ,oke iets meer werk maar wel storings vrij en kan nooit los komen.
A.S zaterdag ga ik pdc sensoren monteren voor en achter en zal dan even een foto maken van een dergelijke verbinding.
Deze zal ik wel plaatsen.[/quote]
Ach, natuurlijk, ik snap het al. Je doelt gewoon op professionele kroonsteentjes! :lol:
Ik snap wel waar je heen wilt. De beste manier is de kabelboom doorknippen, kabels aan beide uiteinden strippen, vertinnen, krimpkous over de kabels plaatsen, kabel voor aftakking vastsolderen, krimpkousen over de soldeerverbinding trekken en laten krimpen. Als dat het niet is ben ik benieuwd naar de door jou gebruikte techniek :!:
Pocoloco

29 okt 2013, 22:25 0 x

[quote="HansJan"][quote="pocoloco"]Ik volg dit verslag met bewondering en vraag me steeds af hoe ver ga je , overal info vandaan halen ,pinnetje zus pinnetje zo, echt ik vind het geweldig .
Deze zal ik wel plaatsen.[/quote]
Ach, natuurlijk, ik snap het al. Je doelt gewoon op professionele kroonsteentjes! :lol:
Ik snap wel waar je heen wilt. De beste manier is de kabelboom doorknippen, kabels aan beide uiteinden strippen, vertinnen, krimpkous over de kabels plaatsen, kabel voor aftakking vastsolderen, krimpkousen over de soldeerverbinding trekken en laten krimpen. Als dat het niet is ben ik benieuwd naar de door jou gebruikte techniek :!:[/quote]

Warm HansJan ,maar die methode die jij beschrijft is net zo oud als dat knijpklemmetje en is tijd rovend.
Zondag weet je meer. ;)
HansJan
Moderator

29 okt 2013, 23:19 0 x

[quote="pocoloco"]Warm HansJan ,maar die methode die jij beschrijft is net zo oud als dat knijpklemmetje en is tijd rovend.
Zondag weet je meer. ;) [/quote]
Eens, alhoewel ik niet bang ben voor een beetje solderen. Maar nu maak je me wel heel nieuwschierig! Ik (en de rest warschijnlijk ook) sta heel graag open voor suggesties! Ben zelf ook maar een hobbyist, maar wel een perfectionist op zijn tijd. En zeker dit soort zaken moeten inderdaad goed voor elkaar zijn. Is het al zondag? :mrgreen:
Audi_gekkie

30 okt 2013, 00:25 0 x

[quote="pocoloco"][quote="Audi-gekkie"]Drie manieren om drl te creëren.[/quote]

Ik heb even de duitse beschrijving bekeken , en zie ik afbeelding 2 dat rode verbindings klemmetje!

Dit zou ik zelf zeker niet gebruiken.
Mijn bedoeling was om pinstekkertje nummer 8, die in de behuizing van de zwarte stekker (die in de lichtschakelaar komt) zit te demonteren.
Vervolgens de extra draad, die de brug vormt, aan pinstekkertje nummer 8 monteren en deze weer in de zwarte stekker terug te plaatsen.
Zo'n zelfde pinstekkertje gebruik in dan ook voor nummer 3.

Excuses voor de Jip & Janneke taal, maar ik weet niet hoe ik het anders moet benoemen.

Pocoloco, als je het anders in gedachten had, wil je het dan deze week wel melden.
Dit weekend wil ik de drl's werkende hebben.
HansJan
Moderator

30 okt 2013, 02:09 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Pocoloco, als je het anders in gedachten had, wil je het dan deze week wel melden.
Dit weekend wil ik de drl's werkende hebben.[/quote]
Als je niet tot zondag kunt wachten, kijk dan eens naar onderstaand topic op het VW forum.
Hier wordt heel mooi beschreven én getoond hoe het echt moet (en ik ook in gedachten had).

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=88048

De wijze die pocoloco hanteert is anders, en daar ben ik ook erg benieuwd naar, maar als je kunt solderen dan is dit een prima alternatief!
Plaats reactie