olielek stuuras manchet
ik heb een audi a2 1.2 tdi uit 2001 (import). er lekt olie vanuit de linker stuuras manchet op de draagarm, nu heb ik gezien (elsawin) dat er onder de stuuras de keerring ook te vervangen is, heeft iemand hier ervaring mee? de manchetten heb ik al.
Is het dan ook mogelijk de stuurbekrachtiging gewoon op zijn plaats te laten zitten?
Is het dan ook mogelijk de stuurbekrachtiging gewoon op zijn plaats te laten zitten?
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik heb niet zo lang geleden bij mijn eigen A2 aan de linkerkant de spoorstang vervangen omdat deze teveel speling had daar waar hij in de tandheugel geschroeft zit (aan het draadeind zit ook een kogel.
Ik weet wel dat ik (onder de auto zonder hefbrug) behoorlijke moeite al had om bij moer te koemn waarmee het draadeind in de tandheugel zit geschroefd en vervolgens na vervanging was het ook redelijk moeizaam om die rubber hoes daar weer vast te zetten.
Je kunt er n.l. heel moeilijk bij doordat het net boven het "subframe" zit.
Uitgaande van wat ik toen heb ondervonden lijkt het mij heel moeilijk om zo die keerring te vervangen.
Theo
Ik weet wel dat ik (onder de auto zonder hefbrug) behoorlijke moeite al had om bij moer te koemn waarmee het draadeind in de tandheugel zit geschroefd en vervolgens na vervanging was het ook redelijk moeizaam om die rubber hoes daar weer vast te zetten.
Je kunt er n.l. heel moeilijk bij doordat het net boven het "subframe" zit.
Uitgaande van wat ik toen heb ondervonden lijkt het mij heel moeilijk om zo die keerring te vervangen.
Theo
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Het is zeker het proberen waard, ik weet wel dat je voor die grote borgmoer van de spoorstang (die moet los anders krijg je dat draadeind er niet uit) een behoorlijk grote steeksleutel nodig hebt.
Laat nog even weten of e.e.a. is gelukt.
Theo
Laat nog even weten of e.e.a. is gelukt.
Theo
heb onderhand de VAG dealer gesproken en die zeggen mij dat de aangewezen ring geen keerring is, zij vervangen (uiteraard) alleen het hele stuurhuis (kosten stuurhuis 548 ex btw). Ik ga dus een leverancier van de echte keerring zoeken, ofwel uit elkaar halen, opmeten en iemand zoeken die kan leveren...
iemand een idee?
iemand een idee?
Ik heb wel een idee waar je keerringen in alle soorten en maten kunt kopen.
Maar of de juiste er voor jou bijzit?
Als je hem eruit hebt staan er nummers op welke de diameters, dikte etc weergeven.
Hier in Den Haag zit een bedrijf dat is een SKF leverancier. Bernard Sanders genaamd.
Ik kon daar zelfs keerringen halen voor mijn andere hobby, mijn oude Vespa pk50.
Het is voor jou een eindje weg, maar als jij een duidelijke foto (of meerdere) kan maken van je keerring met de getallen erbij dan wil ik wel gaan vragen of zij hem voor je hebben.
zo ja dan stuur ik hem op naar je.
hoor t wel.
gr. rene
ps. er was toch iemand hier op t forum die een 1.2 tdi aan het strippen was voor verkoop. Heeft hij niet het juiste onderdeel?
Maar of de juiste er voor jou bijzit?
Als je hem eruit hebt staan er nummers op welke de diameters, dikte etc weergeven.
Hier in Den Haag zit een bedrijf dat is een SKF leverancier. Bernard Sanders genaamd.
Ik kon daar zelfs keerringen halen voor mijn andere hobby, mijn oude Vespa pk50.
Het is voor jou een eindje weg, maar als jij een duidelijke foto (of meerdere) kan maken van je keerring met de getallen erbij dan wil ik wel gaan vragen of zij hem voor je hebben.
zo ja dan stuur ik hem op naar je.
hoor t wel.
gr. rene
ps. er was toch iemand hier op t forum die een 1.2 tdi aan het strippen was voor verkoop. Heeft hij niet het juiste onderdeel?