EPC problem

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Remi
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 jul 2023, 15:34 0 x

Bedankt dat je me in de groep hebt opgenomen Ik krijg een foutmelding epc auto verliest stroom -Gasklep regeleenheid, blok 1: basisinstelling niet uitgevoerd - Permanent
17582
Hoe deze fout te verwijderen of wat de oorzaak zou kunnen zijn Help alstublieft
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 jul 2023, 20:35 0 x

Je schrijft het zelf al: basisinstelling gasklephuis (laten) doen. Dat kan iedereen die VCDS heeft (uit mijn hoofd: basisinstelling 60).
Tip: maak eerst het gasklephuis eens goed schoon (roetaanslag verwijderen)

En als basisinstelling niet lukt: hier zijn nog wat tips: https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17582.html
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

23 jul 2023, 08:12 2 x

Beste Remi.

Welkom in deze groep.
Als je twijfelde en weinig ervaring hebt, een afspaakje met de A2 Dokter in Waalwijk en die kan dit prima oplossen.
Wel moet je stukje rijden en op afspraak, vaak erg druk daar.

En als je slim bent, laat je gehele A2 even nalopen, ietsje duurder uurloon maar na uurtje weet hij of er nog meer ellende aankomt of kan verhelpen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
wouterduijndam
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 jul 2023, 10:06 1 x

Ik heb twee jaar geleden het probleem gehad nadat ik met een universeel uitleesapparaat de basis instelling uitgevoerd had.

Mijn gasklep reageerde ontzettend traag, motor liep 1100 / 1200 rpm stationair en het EPC lampje brandde.

Ik heb toen van alles geprobeerd. Nieuwe gasklep, nieuwe MAP sensor en uiteindelijk heb ik al mijn originele onderdelen kunnen gebruiken.

De basis instelling van het universele apparaat had niet de juiste kenveld waarden.

Nadat ik de ECU met een VAG com geprogrammeerd had was er niets meer aan de hand.
Plaats reactie