€90 materiaalkosten voor twee remslangen voorzijde. Redelijk?
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Mijn lokale garagist rekent €90,- voor twee remslangen voor. Natuurlijk ex remolie en arbeidsuren. Het artikelnummer op de factuur is SL5571.
Redelijke prijs of niet?
Redelijke prijs of niet?
- Bijlagen
-
- reml 2.jpg (220.57 KiB) 745 keer bekeken
-
- reml 1.jpg (211.17 KiB) 745 keer bekeken
Sorry daar kan je toch niets mee wat iets bij winparts kost allie express waarschijnlijk nog minder.
Het is een garage daar moet gewoon wat verdient worden dat is geen vies woord, de monteur wil ook zijn gezin voeden .
Ik zou tevreden zijn als het werkt goed uitgevoerd word .
heb jij geen prijs opgave vooraf gehad , dat hoor ik je niet over.
Het is een garage daar moet gewoon wat verdient worden dat is geen vies woord, de monteur wil ook zijn gezin voeden .
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
Prijsopgave vooraf (de baas was op vakantie) was 'ongeveer 15 euro per slang. Ik neem aan ex BTW. Totaal incl BTW dus €36,30. Een groei van 250% dus.
Kan iemand zien welk merk slang er gemonteerd is?
- toutdroit
- Audi A2 clublid
Deze ?
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
-
- Audi A2 clublid
audiJan schreef: ↑07 sep 2023, 23:14Sorry daar kan je toch niets mee wat iets bij winparts kost allie express waarschijnlijk nog minder.
Tuurlijk kan je daar wat mee, geeft een heel goed beeld van wat zo'n onderdeel kost. Je kan 'm daar gewoon bestellen en is hetzelfde onderdeel als je bij je garage krijgt.
Er staat alleen de onderdelen en dat is juist perfect voor de vergelijking. Er staan idd nog goedkopere van andere merken.
Ben je zelf monteur ofzo dat je direct zo heftig op die prijs en verdienen reageert? Daar heb ik het namelijk helemaal niet over

-
- Audi A2 clublid
Typenummer geeft ABS als merk. Vandaar ook de mooie vergelijkingBlauwbaard schreef: ↑08 sep 2023, 07:15Prijsopgave vooraf (de baas was op vakantie) was 'ongeveer 15 euro per slang. Ik neem aan ex BTW. Totaal incl BTW dus €36,30. Een groei van 250% dus.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Online zie je andere prijzen dan de regionale groothandel die ze ook binnen 24 uren of soms zelfde dag nog leverde.
Mijn Poolse leverancier is voordeliger dan plaatselijke die heel veel op voorraad met renteverlies heeft of spoed elke dag laat leveren!
Vandaag vragen en morgen bezorgen is duurder dan mijn Poolse soms binnen 2 weken, vaak ietsje langer onderweg!
Ik heb voor zelfdzame oudere voertuigen nog wel eens boven €100,- per stuk zien langs komen, zoek ik wel iets Elders!
Maar als ik een voertuig voor Huwelijks ritje gereserveerd heb moet ik afbericht en boos echtpaar spreken of toch maar kopen als nodig.
Een andere DKW Cabrio is lastig in hun gewenste kleur te vinden.
Mijn Poolse leverancier is voordeliger dan plaatselijke die heel veel op voorraad met renteverlies heeft of spoed elke dag laat leveren!
Vandaag vragen en morgen bezorgen is duurder dan mijn Poolse soms binnen 2 weken, vaak ietsje langer onderweg!
Ik heb voor zelfdzame oudere voertuigen nog wel eens boven €100,- per stuk zien langs komen, zoek ik wel iets Elders!
Maar als ik een voertuig voor Huwelijks ritje gereserveerd heb moet ik afbericht en boos echtpaar spreken of toch maar kopen als nodig.
Een andere DKW Cabrio is lastig in hun gewenste kleur te vinden.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- HansJan
- Moderator
Ik begrijp de reactie van audiJan wel inzake het verdienmodel. Webshops verzieken de markt voor de ondernemers met een bedrijf, showroom, werkplaats, etc. Die kosten moeten ook ergens gedekt worden.
Echter, je spreekt vooraf een prijs af en later wordt deze met 250% verhoogd. Dan bespreek.je dat toch met de garage ipv hier de dialoog aan te gaan of het redelijk is? Je kunt dan wachten op een hoop reacties die je niet zullen helpen de lucht met de garage te klaren.
Echter, je spreekt vooraf een prijs af en later wordt deze met 250% verhoogd. Dan bespreek.je dat toch met de garage ipv hier de dialoog aan te gaan of het redelijk is? Je kunt dan wachten op een hoop reacties die je niet zullen helpen de lucht met de garage te klaren.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
Dat is precies wat ik gedaan heb @HansJan.
Ik vind prima dat een garagist een meerprijs rekent en dat ook in de mail gezet. De service van de monteur was gewoon goed. Ik heb de monteur per telefoon gevraagd wat de materialen gingen kosten en kreeg de genoemde richtprijs. Daarmee ben ik akkoord gegaan. Ik heb ze daarna zelfs op gebak getrakteerd (de gele was immers jarig die dag) en dat dezelfde dag afgegeven.
De 250% stijging kwam pas van de baas die een week later terug van vakantie was en de rekening opmaakte. Ik vertelde dat ik schrok van het verschil tussen offerte en factuur. Eerst was het doordat er een 'langere slang' gemonteerd moest worden die dus veel duurder was, daarna zegt men ineens vooraf helemaal geen prijs genoemd te hebben.
Ik heb geen behoefte iemand verder te veroordelen op zijn bedrijfsvoering maar als het verschil tussen offerte en factuur meer dan 10% bedraagt ben je gewoon verplicht je klant te informeren. Ik heb offerte plus 10% plus BTW overgemaakt en zie het als afgehandeld. Ik postte de foto's hier omdat ik nieuwsgierig was of het dure OEM slangen zijn.
Ik vind prima dat een garagist een meerprijs rekent en dat ook in de mail gezet. De service van de monteur was gewoon goed. Ik heb de monteur per telefoon gevraagd wat de materialen gingen kosten en kreeg de genoemde richtprijs. Daarmee ben ik akkoord gegaan. Ik heb ze daarna zelfs op gebak getrakteerd (de gele was immers jarig die dag) en dat dezelfde dag afgegeven.
De 250% stijging kwam pas van de baas die een week later terug van vakantie was en de rekening opmaakte. Ik vertelde dat ik schrok van het verschil tussen offerte en factuur. Eerst was het doordat er een 'langere slang' gemonteerd moest worden die dus veel duurder was, daarna zegt men ineens vooraf helemaal geen prijs genoemd te hebben.
Ik heb geen behoefte iemand verder te veroordelen op zijn bedrijfsvoering maar als het verschil tussen offerte en factuur meer dan 10% bedraagt ben je gewoon verplicht je klant te informeren. Ik heb offerte plus 10% plus BTW overgemaakt en zie het als afgehandeld. Ik postte de foto's hier omdat ik nieuwsgierig was of het dure OEM slangen zijn.