Nou… ik ben aan de beurt blijkbaar. Onder mijn blauwe wordt ondertussen een gereviseerde versnellingsbak aangebracht; denkt mijn zilveren: “dat kan ik ook!”, en laat pardoes het motor managementlampje branden. Ik ben een stresskip (los daarvan ook een stoere hunk, dat dan weer wel) maar ik zit dan voor 7:00 op de Ring in de hoofdstad in het donker en regen en moet naar een belangrijke afspraak dus zit niet op lampjes te wachten.
Oké, oké… oranje en knippert niet dus: doorrijden Veertienmeizeventien! Ik kom op mijn werk (Delft) en heb het stuur in mijn handen afgedrukt staan.
In de pauze naar KwikFit, hoewel ik dat fietsenmakers vind hebben ze voorbeeldig geholpen. Ere wie ere toekomt. Uitgelezen en lampje uitgedaan en geadviseerd het even aan te zien.
Nou… 300KM later brandt het lampje weer triomfantelijk, kan ik jullie verzekeren. Het Forum maar eens nagelezen maar ik snap d’r vaak geen zak van dus hierbij een adviesvraag,
Uitgelezen: “J338”. Gasklep. Doorrijden? Ik merk d’r niks van. Of toch maar alvast een afspraak maken met monteur die tegenwoordig mij emotioneel staat op te wachten bij de entree van zijn garage. Hij is inmiddels een hechte huisvriend geworden, terwijl ik dat niet wou, maar dat geheel terzijde.
Of alles negeren en strak voor me uit blijven kijken?
J338 gasklep motormanagement
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
betutteling is zinloos; passie is Goud
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
J338 is geen foutmelding maar een stuurapparaat in de auto. Ik vermoed dat je foutmelding P1581 hebt.
Info: https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17989.html
Het klinkt alsof de gasklep zijn basisinstelling is kwijt geraakt, wat op zich apart is. Met vcds is die basisinstelling in een paar minuten gedaan. Dan fout wissen en hopelijk blijft ie dan weg. Als de fout blijft terugkomen, zou ik een nieuw (ander) gasklephuis monteren (half uurtje werk).
Info: https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17989.html
Het klinkt alsof de gasklep zijn basisinstelling is kwijt geraakt, wat op zich apart is. Met vcds is die basisinstelling in een paar minuten gedaan. Dan fout wissen en hopelijk blijft ie dan weg. Als de fout blijft terugkomen, zou ik een nieuw (ander) gasklephuis monteren (half uurtje werk).