Comfort module

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
a2briana2

18 nov 2011, 22:02 0 x

Onze comfortmodule is overleden, dat is niet zo prettig..
De benzineklep, achterklep, achterdeuren, passagiersdeur, binnenverlichting, ramen etc werken allemaal niet.

Nu zijn we op zoek naar een werkende module.
In onze speurtocht hebben we het volgende gevonden:

Wij hebben de module met het artikelnummer: 8Z0 959 433 C

Maar die is overgegaan naar de letter D later.
Nu heeft diezelfde module de letter N gekregen.

Als iemand een comfort module met een van deze artikelnummers heeft liggen, laat het weten!
Alvast bedankt.

Brian en Cindy
Gompie

18 nov 2011, 23:37 0 x

Hallo,
De letter aan het eind staat voor update versie. De N is dus een latere update versie
dan de vroege D. Dus moet het werken, beter zelfs dacht ik zo.
In andere post heb ik ook aangegeven dat het Duitse forumlid Lau op A2Freunde de comfortmodules repareert.
Je bent hem dan even kwijt, maar is vele malen goedkoper dan een nieuwe van de dealer.
Succes, Gompie
a2briana2

21 nov 2011, 13:23 0 x

Bedankt Gompie!

Ik ga me daar eens op inschrijven dan en een pm sturen, eens kijken hoe mn duits is gebleven.
ternede

21 nov 2011, 16:02 0 x

Hallo, met betrekking tot de comfort module heb ik ook nog een vraag;

de mijne hapert 's ochtends als ik de auto start, na een minuutje of 10 rijden doet alles het weer.
Als die auto wat langer stil heeft gestaan geeft hij deze problemen.

Houdt dus in dat alleen de bestuurderskant deur open gaat (met het omdraaien van het slot, want de centrale deurvergrendeling doet het dan ook niet), ik heb even geen ramen die naar beneden kunnen, leeslampjes en het ergste van alles is de tankklep die niet open kan. Centrale vergrendeling slaat dan ook vaak op hol, gevolg is een hoop geklik in alle 4 de deuren.

Kan het aan de accu of dynamo liggen? ik neem als de comfort module echt kapot is hij dan helemaal niks meer doet.. iemand tips?
a2briana2

21 nov 2011, 17:08 0 x

Hoi ternede, bij ons exact hetzelfde probleem.
Wij hadden ondertussen aan info bij elkaar dat het of een slechte accu is, dan moet de accu minder dan 12V hebben als hij het probleem heeft, dit dachten wij eerst omdat het vooral optreed als het kouder is, zodra de a2 op temperatuur was verdwenen ook langzaam de problemen.

Maar je zou ook eens moeten luisteren als je instapt met de sleutel (wanneer de cv niet werkt) en dan contact aan en uit zetten. Hoor jij dan ook een getik onder de vloermat bij de bestuurder vandaan komen. Bij ons is het hoofdzakelijk een relais in de comfortmodule dat blijft tikken.
Het is een zacht geluid, maar zodra de bekleding omhoog is en je tegen de plaat aankijkt waar de computers onder zitten was het aanzienlijk harder en luid te horen.
Ik stop er een foto bij van onze binnenkant van de comfortmodule, het relais dat ik open heb gemaakt is de boosdoener bij ons.
<!-- ia0 -->15112011248.jpg<!-- ia0 -->
Fietskoning

23 nov 2011, 23:35 0 x

Beste A2 rijders,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Waar zijn eventueel de onderdelen te koop zodat ik dit probleem kan oplossen.

Ik hoor graag van jullie.

groeten!
Fietskoning

13 dec 2011, 23:26 0 x

Beste A2 rijders,

Ik heb vandaag de Audi dealer gebeld met de vraag wat de prijs is van de comfort module. De prijs is wel schrikken. € 450,00 euro incl. Btw en montage.

Dit vind ik persoonlijk aardig aan de prijs. Kan iemand mij informeren of er een goedkopere oplossing bestaat.

Tot slot, weet iemand waar de comfort module zit.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten!
pier

14 dec 2011, 01:04 0 x

a2briana2

14 dec 2011, 10:15 0 x

De module vind je als je de bekleding op de vloer bij de bestuurders stoel loshaalt.
Je trekt hem los aan de kant van de stoel en dan richting het gas en rempedaal.
Daaronder zit een plaat die vast zit met 3 draaiklemmetjes, deze een kwart slag draaien dan kun je het deksel weghalen. De bovenste in de zwarte bak met computers is de comfort module, het staat er ook op dus kan niet missen.
Ik heb via onderdelenlijn een 2e hands exemplaar weten te bemachtigen, dus heb de mijne niet opgestuurd naar duitsland voor reparatie.
Als je een module hebt die eindigt op de letter C past ook module D of module N erop, de D is de update voor de C en de N de update voor de D.
Hij moet daarna nog wel ingeleerd worden.
Ik kon de oude nog wel benaderen met vag com. Heb de codering overgeschreven en daarna de nieuwe dezelfde codering meegegeven. Het meeste werkte toen weer, alleen sommige dingen duren even (inleertijd). Moest overigens wel de originele klapsleutels opnieuw inleren en de aangeleerde sleutels daarvoor eerst wissen.
j.hoeben1

14 dec 2011, 15:02 0 x

Hallo mede A2 bezitters,
Mijn zoon is 3e jaars student elektronica aan de hogeschool Eindhoven. Daarbij gaat hij in zijn vrije tijd (heeft hij wel niet zo veel) bij een bedrijf werken op de Hygh Tech Campus Eindhoven. Dit bedrijf is een zogenaamd ontwikkelingsbedrijf. Zij ontwikkelen de elektronica van een nieuw product en maken dan prototypes. Ik heb hem dit probleem eens voorgelegd of hij daar raad mee weet want €450,- is toch een flink bedrag als je het misschien voor een paar tientjes kan repareren. Hij is wel bereid hier naar te kijken en zo'n module eens te onderzoeken en als het kan natuurlijk repareren. Hij stelde voor als men hem die module toestuurt of brengt tegen een vergoeding van €15,- aan onderzoekskosten en het bedrag van het verzenden (terugsturen) wil hij daar wel eens voor gaan zitten. Mochten er componenten defect zijn en hij kan daar aan komen moeten deze natuurlijk wel betaald worden maar meestal zijn dat niet de kosten zo denkt hij. Je moet wel rekenen dat je de module wel minstens een week kwijt bent en als hij onderdelen nodig heeft nog wel wat langer. Mocht de module gerepareerd zijn wat natuurlijk zal blijken na het terugplaatsen verwacht hij wel een fooitje van pak weg €10,- want hij vind zich, zo zegt hij, maar een arm studentje :cry: . Dit geld natuurlijk voor alle op elektronica gerelateerde onderdelen. Het is maar een voorstel en ik denk niet geschoten is altijd mis!

Groetjes,
Sjors
Plaats reactie