Zoemend geluid na aanzetten koplampen?!

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
ternede

01 jan 2012, 14:06 0 x

hallo allemaal, als eerste allemaal de beste wensen voor 2012 en bedankt voor al jullie snelle en heldere reacties!

even een vraag, vannacht een maat naar huis gebracht en bij het aanzetten van de koplampen kreeg ik irritant zoemend hard geluid, nog steeds trouwens!

heb van de week een lampje moeten vervangen, dat ging allemaal goed lampje doet het nog, verder is gister door buitenlands knalvuurwerk mijn plastic kapje van de leeslampjes voor los gekomen, weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben?

iemand een idee wat ik moet doen, durf er niet mee te rijden met lampen aan. half jaar geleden kortsluiting bij de koplampen gekregen en uit een brandende auto kunnen springen! :cry: (was wel een bmw overigens..) ;)
sanders

01 jan 2012, 15:14 0 x

Aller eerst de beste wensen voor het nieuwe jaar.

En voor je zoemend geluid, denk ik dat tijdens verwisseling van je lamp de motor van de hoogteverstelling van je koplamp los geraakt is. Die moet je weer goed plaatsen en je gezoem is weg. Heb dat zelf ook een keer gehad motortje zit dan niet goed en dan blijft die draaien.

Gr. Sander
Romulus

01 jan 2012, 15:18 0 x

Moderator: topic verplaatst naar juiste rubriek.

Waar zoemt het? Bij de koplamp of binnen in het dashboard?

Samenhang met de leeslampjes zie ik niet. Bedoel je trouwens niet de mistlampen? Ik kan me er even geen beeld bij vormen hoe vuurwerk de leeslampjes kan vernielen.
ternede

31 jan 2012, 08:15 0 x

probleem is inmiddels opgelost, was inderdaad het motortje dat niet goed zat. dankjewel voor de reacties.
ternede

31 jan 2012, 13:10 0 x

[quote="Romulus"]Moderator: topic verplaatst naar juiste rubriek.

Waar zoemt het? Bij de koplamp of binnen in het dashboard?

Samenhang met de leeslampjes zie ik niet. Bedoel je trouwens niet de mistlampen? Ik kan me er even geen beeld bij vormen hoe vuurwerk de leeslampjes kan vernielen.[/quote]

Ik bedoelde wel de leeslampjes in het midden, mocht je het je nog afvragen..
Door de enorme knallen in de straat (nogmaals: buitenlands vuurwerk) is daarmee dat plastic kapje naar beneden gevallen en waarschijnlijk dus ook dat motortje bij de koplamp los komen te zitten.
...even ter aanvulling, er zijn die oudjaarsavond zelfs op mijn badkamer twee parfumflessen van dicht bij het raam spontaan op de grond kapot gevallen door de druk van datzelfde (knal)vuurwerk. mijn oren piepen nog steeds :lol:
Wederom bedankt voor jullie hulp in ieder geval!
Gompie

31 jan 2012, 19:00 0 x

[quote="ternede"]Door de enorme knallen in de straat (nogmaals: buitenlands vuurwerk) is daarmee dat plastic kapje naar beneden gevallen en waarschijnlijk dus ook dat motortje bij de koplamp los komen te zitten.
[/quote]
Alleen al daar om moet er een verbod op consumentenvuurwerk komen, onze A2's
dienen beschermd erfgoed te worden! ;)
Plaats reactie