Hallo allen,
Mijn A2 heeft nog de "ouderwetse" ruitenwisser (medio 2001). Ik wil eigelijk deze vervangen voor de aerotwin wisser maar die past niet p de huidige bevestingsbeugel. Ik kan mij echter voorstellen dat hiervoor een modificatiesetje in de handel is, mijn vraag is dan ook heeft iemand hier al ervaring mee of weet waar dit eventueel te krijgen is?
Theo
Ruitenwisser modificeren
- joris1980
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Hoi Theo (& alle A2-rijders),
Op mijn A2 zat ook n oud type wisser.
Wilde eerst alleen de wisser veranderen, gezocht & tot 2 maal
hock: een flatblade bij automaterialenzaak besteld.
Was steeds niet de goeie & paste voor geen meter (terwijl hij wel via de boeken besteld was :? ).
Het komt doordat de breedte van de haak afwijkt van de gebruikelijke maten.
Uiteindelijk heb ik een nieuw type wisserarm met origineel wisserblad besteld & gemonteerd.
Echt, ik wil nooit meer anders dan een flatblade hebben, wist perfect!
Maar naar jou vraag; ik heb int verleden wel iets gelezen op deze site over een adapterset op de oude arm, weet er niet t precieze van. Probeer te zoeken opd site. Suc6!
Vriendelijke Groet, Joris
Op mijn A2 zat ook n oud type wisser.
Wilde eerst alleen de wisser veranderen, gezocht & tot 2 maal

Was steeds niet de goeie & paste voor geen meter (terwijl hij wel via de boeken besteld was :? ).
Het komt doordat de breedte van de haak afwijkt van de gebruikelijke maten.

Uiteindelijk heb ik een nieuw type wisserarm met origineel wisserblad besteld & gemonteerd.
Echt, ik wil nooit meer anders dan een flatblade hebben, wist perfect!

Maar naar jou vraag; ik heb int verleden wel iets gelezen op deze site over een adapterset op de oude arm, weet er niet t precieze van. Probeer te zoeken opd site. Suc6!
Vriendelijke Groet, Joris
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hallo Joris , ik moet me aansluiten op jou reactie dat je geen andere wisser meer wil. Heb deze ruitewisser,Bosch Aerotwin, er nu een half jaar erop zitten en wil de oude ook niet meer terug. Ik heb dit item "ruitewisser" destijds al besproken. Heb er een handgemaakte adapter op zitten, gemaakt door iemand van de duitse A2club, heb hem een paar maanden geleden nog gevraagd of hij er nog had, antwoord was helaas negatief, misschien in het voorjaar. Nu heb ik onlangs op Ebay.de toch de nieuwe wisser ontdekt met geintegreerde adapter, ik zou daar eens effe kijken. een andere optie, is een gebruikte wisserarm nieuw model te kopen op de sloop €25,- of een nieuwe. Ik weet niet wat ze kosten. Wellicht kan jij dat vertellen ? gr eric
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik denk dat ik zelf iets ga maken waarmee de aerotwin gemonteerd kan worden, heel moeilijk kan dit niet zijn aangezien de aerotwin alleen met een klein rond stiftje gemonteerd zit.
Wordt vervolgd.
Theo
Wordt vervolgd.
Theo