Iemand ervaring met autobedrijf J Welling?

Algemene discussie over de A2
Kogelman

25 feb 2012, 17:47 0 x

In mijn zoektocht naar een A2 ben ik o.a. bij Jeroen Wellink in Doetinchem terechtgekomen.
Hij voert A2's en Mini's in vanuit Duitsland, welke hij betrekt bij vaste Duitse Dealerbedrijven en heeft mooie auto's staan.
Is er hier iemand die ervaring heeft met hem/ zijn bedrijf?
Kogelman

27 feb 2012, 12:35 0 x

Mag een slotje op. Ik heb inmiddels een A2 gekocht.
Romulus

27 feb 2012, 12:55 0 x

Geen idee of Jeroen Welling vaker A2's verkoopt, maar misschien dat je zelf nog even in twee woorden kunt aangeven wat jouw ervaring was. Dan heeft de volgende er ook wat aan. ;)
Kogelman

27 feb 2012, 20:00 0 x

[quote="Romulus"]Geen idee of Jeroen Welling vaker A2's verkoopt, maar misschien dat je zelf nog even in twee woorden kunt aangeven wat jouw ervaring was. Dan heeft de volgende er ook wat aan. ;) [/quote]

Zal ik doen zodra de aflevering voltrokken is, dan kan ik rustig terugkijken of alles naar teveredenheid verlopen is.
Gompie

27 feb 2012, 21:58 0 x

Gelukkig heet de beste man niet Klaas of Kees, dan krijg je een kwelling: K.Welling...... :?
Romulus

28 feb 2012, 09:48 0 x

[quote="Gompie"]Gelukkig heet de beste man niet Klaas of Kees, dan krijg je een kwelling: K.Welling...... :?[/quote]Bedankt voor mijn glimlach deze morgen, Gompie. Jouw humor is zo heerlijk droog dat mijn ooghoeken er nat van worden... :lol:

Zo weet ik er nog wel een: als hij Otto-Pieter heet...
Gompie

28 feb 2012, 19:15 0 x

Bedankt Thijs, in een O.P.Welling dacht ik nog dat het
maar goed is dat ie niet ook Zacharius heet... :D
Overigens niet bedoeld om de naam Welling door het slijk te halen,
maar ik kon het gewoon niet laten. :mrgreen:
Dus als je dit leest Klaas Welling, trek het je niet aan, is gewoon
humor zoals in de Donald Duck. (Tandarts die Dr.I.L.Boor heet b.v.)
Gompie
Kogelman

10 mar 2012, 13:32 0 x

Ik zou t.z.t. nog terugkomen op mijn ervaring met autobedrijf J Welling in Doetinchem, waar ik onlangs onze A2 gekocht heb:
Over het algemeen is mijn ervaring positief. Jeroen Welling is een eenmansbedrijf. Hij verkoopt met name Mini's en A2's. Deze haalt hij via een eigen netwerk van zo'n 16 dealerbedrijven uit Duitsland. Hij vertelde dat hij nu in totaal zo'n 48 auto's ingevoerd en verkocht heeft, o.a. aan een klant in Arnhem waarna vervolgens ook nog 3 vrienden van die Arnhemmer bij hem een A2 gekocht hebben. Deze mensen komen ook wel eens op dit forum, vertelde hij mij.
Hij is kritisch op zijn inkoop en zoekt de krenten uit de pap. Soms voldoen er auto's niet aan zijn criteria deze koopt hij dan ook niet in. Hij koopt en verkoopt alleen A2's met boekjes en service historie (en bij mij ook enkele nota's van de vorige eigenaar) waaraan de km-stand te herleiden valt. Ik heb via een stempel in het serviceboekje de dealer in Duitsland gebeld waar onze auto een nieuwe distributie gekregen zou hebben in 2009. Dit klopte inderdaad. Ik heb de Werkstatt-Leiter aan de telefoon gehad die mij vertelde dat alles vervangen was en mij nog meer kon vertellen over de servicehistorie. Hij kende de eigenaar goed en hij kon zich de auto nog herinneren en vertelde dat de Duitse eigenaar destijds zijn auto Pico Bello onderhouden liet.
Dat is leuk om te horen.
Jeroen Welling kent de A2 goed en weet wat de zwakke punten zijn. Een eventuele hangende startmotor wordt voor de verkoop gewoon vervangen (en niet de gerepareerd), want zoiets past niet bij een (prijzige) Audi zo vertelde hij mij. Hij wil ook geen gezeur achteraf met klanten, de auto moet gewoon goed zijn bij aflevering en daarna trekt hij zijn handen er van af.
Hij kijkt goed naar eventuele kapotte ashoesjes, draagarmrubbers en knikkende deurscharnieren, vocht in de koplampen etc. Als er iets aan mankeert wordt dat vervangen voor de auto te koop wordt gezet. De A2's die hij verkoopt worden in zijn advertentie realistisch beschreven. Als hij zegt dat de auto geen knikkende deurscharnieren of vocht in de koplampen heeft dan is dat ook zo, is mijn ervaring.
Jeroen is goed (telefonisch) bereikbaar en is flexibel in zijn openingstijden. Hij is niet de goedkoopste en geeft geen garantie. Hij is een autohandelaar en geen Bovag garagebedrijf.
Daar staat tegenover dat je een auto goed kunt bekijken en berijden en dat hij bij mij een faire inruilprijs bood voor mijn A3. Over de prijs valt te praten, maar de onderhandelingsruimte is niet erg ruim. Onze A2 werd afgeleverd conform afspraak met nieuwe APK en afleverbeurt zodat je er een jaar tegenaan kunt. Mocht je na aankoop toch tegen iets aanlopen dan is Jeroen best bereid mee te denken, maar garantie geeft hij niet op het product. Bij mij bleek na aankoop de tweede klapsleutel niet goed te werken met de sleutel de portieren op afstand openen/sluiten lukt niet (deze sleutel was al jaren ongebruikt geweest) ook niet na vervanging van de batterij. Toen ik dat meldde kwam hij mij tegemoet (hij wist dit ook niet,omdat hij deze sleutel ook nooit gebruikt had) en mocht ik op zijn kosten de sleutel opnieuw laten inleren bij de dealer. Deze vorm van coulance siert hem. Helaas lukte dit de dealer niet en dan houdt het qua nazorg wel op. Kies je er dan voor om kosten te maken om je comfort module te laten vervangen is dat je eigen verantwoordelijkheid en valt dit niet te verhalen op de verkoper. Ook dit weet je van te voren.
Kortom: Ik had me goed ingelezen in de A2 en had er meerdere bekeken. Daarnaast heb ik regelmatig auto's gekocht en weet ik waar ik op moet letten en volg mijn "gevoel". De A2 die hij te koop had staan heb ik ook kritisch bekeken het voelde goed en ik heb geen spijt van de aankoop. Autobedrijf J. Welling is in mijn ogen een betrouwbare aanbieder die waarmaakt wat hij belooft, maar dit ontneemt je niet van de consumentenplicht om altijd kritisch te blijven en eventuele zaken voor onderhandeling/afhandeling te bespreken, want eenmaal gekocht krijg je wat je ziet.
Romulus

10 mar 2012, 23:05 0 x

Bedankt Kogelman voor je uitgebreide feedback. Zeker gezien de aantallen A2's die Welling kennelijk verkoopt, zal er vast deze of gene geholpen zijn met jouw toelichting.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

11 mar 2012, 12:20 0 x

Hoi, kun je even het adres van J. Welling geven, ik woon n.l. vlak bij Doetinchem en kom daar dus met enige regelmaat. Ik wil er wle eens langs rijden om te zien wat hij zoal heeft staan.
heeft hij ook een site?
Plaats reactie