mijn A 2 heeft schakel problemen de eerste en de tweede versnelling gaat goed maar dan naar drie en vier gaat het zwaar en wil hij er niet in maar wel weer in vijf!
ik heb mij laten vertellen dat dit met kabels gaat en dat die misschien vervangen moeten worden , maar als het probleem naar de drie schakelen er is, moet het toch ook bij de vijfde versnelling doen .
heeft iemand van jullie dat ook al eens gehad zo ja hoor ik graag hoe het is opgeslost
gr: jan
mijn A2 heeft schakel problemen
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Wellicht heb je hier iets aan:
http://www.youtube.com/watch?v=tp9ggefOjAE
Beschrijft het afstellen van een VAG kabelgestuurde versnellingsbak.
met dank aan ons forumlid @rolf.
suc6.
met vriendelijke groet,
Peter_Audi_A2
http://www.youtube.com/watch?v=tp9ggefOjAE
Beschrijft het afstellen van een VAG kabelgestuurde versnellingsbak.
met dank aan ons forumlid @rolf.
suc6.
met vriendelijke groet,
Peter_Audi_A2
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Heb ik ook (gehad). De eerste keer was dat doordat de hefboom waar de kabels aan vastzitten (onder de motorkap, op de versnellingsbak) stuk was. Het asje van de hefboom zat los aan de hefboom. Bij de audi dealer een nieuwe hefboom gekocht voor 25 euri. Met de film uit voorgaande post moet het lukken om zelf de kabels weer af te stellen.
Nu heb ik weer het zelfde probleem. De hefboom is oké, de afstelling opnieuw doen helpt maar even. Er zit wel radiale speling op de schakelas (de as die je met je pook bediend). Mag dat?
Nu heb ik weer het zelfde probleem. De hefboom is oké, de afstelling opnieuw doen helpt maar even. Er zit wel radiale speling op de schakelas (de as die je met je pook bediend). Mag dat?
beste mensen ,
bedankt voor het advies ,het filmpje is duidelijk ik laat het mijn monteur zien ( deze kan veel het is een ex formule 3 monteur hij is nu zzp,er vraagt nooit geld voor aan de comtuper,dat is waar de meesten van jullie wel voor moeten betalen !) dus misschien een ritje naar schoonebeek waard!
hij heeft mij bij veel dingen goed geholpen .
ik geef hem deze twee dingen aan in de hoop dat hij het probleem kan verhelpen!
En nog even dit ik ben helemaal gek van de kleur geel dus als iemand een gele color storm zou weten voor mij ? dus als je iets weet laat het mij horen.
Maar niet 1 die al 13 eigennaren heeft gehad !!!
ps : het liefst wil ik een TT 1.8 t maar als oppas oma en opa ! er past geen kinderstoeltje achterin!
of er moet iemand zijn die er toch van af wil en hem wel voor een schappelijk prijs kwijt wil.
bedankt voor het advies ,het filmpje is duidelijk ik laat het mijn monteur zien ( deze kan veel het is een ex formule 3 monteur hij is nu zzp,er vraagt nooit geld voor aan de comtuper,dat is waar de meesten van jullie wel voor moeten betalen !) dus misschien een ritje naar schoonebeek waard!
hij heeft mij bij veel dingen goed geholpen .
ik geef hem deze twee dingen aan in de hoop dat hij het probleem kan verhelpen!
En nog even dit ik ben helemaal gek van de kleur geel dus als iemand een gele color storm zou weten voor mij ? dus als je iets weet laat het mij horen.
Maar niet 1 die al 13 eigennaren heeft gehad !!!
ps : het liefst wil ik een TT 1.8 t maar als oppas oma en opa ! er past geen kinderstoeltje achterin!
of er moet iemand zijn die er toch van af wil en hem wel voor een schappelijk prijs kwijt wil.
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hierbij op je wenken bediend, geen 13 maar 4 eigenaren, heel jonge voor een A2 (een van de laatste) en NAP aanwezig. ook de KM-stand is best nog redelijk.En nog even dit ik ben helemaal gek van de kleur geel dus als iemand een gele color storm zou weten voor mij ? dus als je iets weet laat het mij horen.
Staat al langer te koop dus wie weet met een goed bod :!: :?:
http://link.marktplaats.nl/567137519
volgens zomoto heeft deze 12 eigenaren gehad deze bedoelde ik ook bij mijn vraag om een geleThck schreef:Hierbij op je wenken bediend, geen 13 maar 4 eigenaren, heel jonge voor een A2 (een van de laatste) en NAP aanwezig. ook de KM-stand is best nog redelijk.En nog even dit ik ben helemaal gek van de kleur geel dus als iemand een gele color storm zou weten voor mij ? dus als je iets weet laat het mij horen.
Staat al langer te koop dus wie weet met een goed bod :!: :?:
http://link.marktplaats.nl/567137519
- Audi_gekkie
[quote="jan"]En nog even dit ik ben helemaal gek van de kleur geel dus als iemand een gele color storm zou weten voor mij ? dus als je iets weet laat het mij horen.
gr: jan[/quote]
Ik heb je een PB gestuurd
gr: jan[/quote]
Ik heb je een PB gestuurd