Geen achteruit rij lampen
Verleden week bij het achteruit rijden mijn garage in dacht ik he geen achteruit rij verlichting ,nomaals op nieuw in zijn achteruit zetten en ja hoor het brande,ik dacht nog: zeker niet goed gekeken.
Maar vanmiddag dus weer hetzelfde probleem,de ene keer wel en dan weer niet,wie weet hoe die verlichting wordt aangestuurd.
Buiten de stroomdraadjes om dan,zeg het zelf maar vast ook de bolletjes zijn oke.
Maar vanmiddag dus weer hetzelfde probleem,de ene keer wel en dan weer niet,wie weet hoe die verlichting wordt aangestuurd.
Buiten de stroomdraadjes om dan,zeg het zelf maar vast ook de bolletjes zijn oke.
- jmkoole
- Berichten: 661
- Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:23
- Locatie: Sdwest-Frysln
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Achteruitrijschakelaar op de bak stuk?
Stekker of bedrading daarvan stuk?
Schakelaar zit voor op de bak... (bij de A2 1.2 TDI tenminste)
Stekker of bedrading daarvan stuk?
Schakelaar zit voor op de bak... (bij de A2 1.2 TDI tenminste)
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Rens,
Als je een beetje "rommelt"met je pook (dus in achteruit zetten en dan proberen aan de pook te rammelen waarbij hij wel in zijn achteruit blijft staan), gaat je achteruitrijlicht (leuk scrabble woord) dan aan en uit? Dan is het waarschijnlijk de schakelaar bij je bak.
Heb je in het achterlicht gekeken of de lamp nog wel goed contact maakt? contacten kunnen nog wel eens oxideren. Even licht over de contactjes heengaan met een heel fijn schuurpapiertje (of contact spray -> is geen garantie voor goede contact).
Misschien de stekker op het achterlicht? Schuif die anders ook eens een paar keer over de contacten heen.
Als je een beetje "rommelt"met je pook (dus in achteruit zetten en dan proberen aan de pook te rammelen waarbij hij wel in zijn achteruit blijft staan), gaat je achteruitrijlicht (leuk scrabble woord) dan aan en uit? Dan is het waarschijnlijk de schakelaar bij je bak.
Heb je in het achterlicht gekeken of de lamp nog wel goed contact maakt? contacten kunnen nog wel eens oxideren. Even licht over de contactjes heengaan met een heel fijn schuurpapiertje (of contact spray -> is geen garantie voor goede contact).
Misschien de stekker op het achterlicht? Schuif die anders ook eens een paar keer over de contacten heen.
[quote="pionok"]Hoe noemen ze zo'n bak dan? Er is wel verschil toch? Zo'n semi automaat ofzo?[/quote]
De 1.2 (3L) heeft een geautomatiseerde handbak, die koppelt en schakelt dus zelf, maar het is geen traditionele automaat of CVT.
Alle andere A2's hebben een gewone handbak met (ook) vijf versnellingen.
Rens, in deze thread staat een foto van de schakelaar in de bak. Die is m.i. ook de eerste verdachte. Op de foto kun je er prachtig bij. Let wel, de foto is genomen zonder onderafdekking en voorbumper... de schakelaar zit aan de voorzijde van de bak onder de startmotor.
De 1.2 (3L) heeft een geautomatiseerde handbak, die koppelt en schakelt dus zelf, maar het is geen traditionele automaat of CVT.
Alle andere A2's hebben een gewone handbak met (ook) vijf versnellingen.
Rens, in deze thread staat een foto van de schakelaar in de bak. Die is m.i. ook de eerste verdachte. Op de foto kun je er prachtig bij. Let wel, de foto is genomen zonder onderafdekking en voorbumper... de schakelaar zit aan de voorzijde van de bak onder de startmotor.
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
- Locatie: Roermond
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="lemoi"]Rens,
Als je een beetje "rommelt"met je pook (dus in achteruit zetten en dan proberen aan de pook te rammelen waarbij hij wel in zijn achteruit blijft staan), gaat je achteruitrijlicht (leuk scrabble woord) dan aan en uit? Dan is het waarschijnlijk de schakelaar bij je bak.
Heb je in het achterlicht gekeken of de lamp nog wel goed contact maakt? contacten kunnen nog wel eens oxideren. Even licht over de contactjes heengaan met een heel fijn schuurpapiertje (of contact spray -> is geen garantie voor goede contact).
Misschien de stekker op het achterlicht? Schuif die anders ook eens een paar keer over de contacten heen.[/quote]
Ik zou het ook eerst gaan zoeken in de contacten, zet er eens een ander lampje in. Ik heb het onlangs ook gehad met het remlicht, dan wel,dan niet, branden. De contacten van de lamp waren ingesleten, waardoor ?? weet ik niet, een andere lamp erin en geen problemen meer.
Als je een beetje "rommelt"met je pook (dus in achteruit zetten en dan proberen aan de pook te rammelen waarbij hij wel in zijn achteruit blijft staan), gaat je achteruitrijlicht (leuk scrabble woord) dan aan en uit? Dan is het waarschijnlijk de schakelaar bij je bak.
Heb je in het achterlicht gekeken of de lamp nog wel goed contact maakt? contacten kunnen nog wel eens oxideren. Even licht over de contactjes heengaan met een heel fijn schuurpapiertje (of contact spray -> is geen garantie voor goede contact).
Misschien de stekker op het achterlicht? Schuif die anders ook eens een paar keer over de contacten heen.[/quote]
Ik zou het ook eerst gaan zoeken in de contacten, zet er eens een ander lampje in. Ik heb het onlangs ook gehad met het remlicht, dan wel,dan niet, branden. De contacten van de lamp waren ingesleten, waardoor ?? weet ik niet, een andere lamp erin en geen problemen meer.
Heren allen bedankt voor het meedenken,
Heb hem verschijnende keren in en uit de versnelling gehaald maar geen licht gezien,
Had ook al een beetje zitten rommelen met de pook maar het licht bleef weg.(heb het ook niet uitgevonden)
Zal van de week (Zaterdag)eens goed naar het bolletje en de contacten kijken.
Ik dacht dat als het aan het bolletje zou liggen,er een waarschuwings lampje in het display ging branden?
groet Rens
Heb hem verschijnende keren in en uit de versnelling gehaald maar geen licht gezien,
Had ook al een beetje zitten rommelen met de pook maar het licht bleef weg.(heb het ook niet uitgevonden)
Zal van de week (Zaterdag)eens goed naar het bolletje en de contacten kijken.
Ik dacht dat als het aan het bolletje zou liggen,er een waarschuwings lampje in het display ging branden?
groet Rens