Vervangen knipperlichtrelais 8ZO 941 509 B (ervaring?)
-
Beste,
Wie heeft er ervaring met het vervangen van het knipperlichtrelais.
Het relais zit achter het klimaatcontrolepaneel in het middelconsole.
Als je het bakje onder het klimaatcontrolepaneel eruit haalt, kijk je op dit relais.
Ik krijg het relais er niet uit. Weet iemand (of kan iemand nakijken in een handboek) hoe je dit relais eruit kunt krijgen.
In het relais zit een 6 polige stekker die er waarschijnlijk eerst uit moet.
Tips zijn altijd welkom.
gr. Sander
Wie heeft er ervaring met het vervangen van het knipperlichtrelais.
Het relais zit achter het klimaatcontrolepaneel in het middelconsole.
Als je het bakje onder het klimaatcontrolepaneel eruit haalt, kijk je op dit relais.
Ik krijg het relais er niet uit. Weet iemand (of kan iemand nakijken in een handboek) hoe je dit relais eruit kunt krijgen.
In het relais zit een 6 polige stekker die er waarschijnlijk eerst uit moet.
Tips zijn altijd welkom.
gr. Sander
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Je zult de stekker idd moeten losmaken en dan schuiven, ik dacht te herinneren naar rechts. Ik hoop voor jou dat je niet al te grote handen hebt.
Heb je de asbak verwijdert en het lege opbergvak ? dan zie je ook duidelijk hoe hij vastzit. Wat is het probleem dat je hem eruit wilt hebben ?

-
mijn richtingaanwijzer doet het niet meer. (beide kanten)
Als ik hem aanzet knippert hij soms 1 keer vervolgens houd hij ermee op.
na onderzoeken ben ik zover dat als ik tegen het relais aantik dat de richtingaanwijzer weer knippert.
mijn alarmlichten doen het wel. dus waarschijnlijk is een aansluiting van mijn relais kapot.
of zijn er mensen die nog een ander idee hebben.
nog andere ervaringen om de ralais te vervangen?
gr. Sander
na onderzoeken ben ik zover dat als ik tegen het relais aantik dat de richtingaanwijzer weer knippert.
mijn alarmlichten doen het wel. dus waarschijnlijk is een aansluiting van mijn relais kapot.
gr. Sander
Hallo Sander,
Ik heb die van mij een keer gerepareerd door met een tangetje voorzichtig het relais wat in te knijpen.
Hij moet er toch uit om te vervangen (gefriemel dat wel), dus kun je net zo goed even proberen of hij nog te redden is.
Je moet even hier of op Duitse forum zoeken. Heb hier meen ik foto's geplaatst van reparatie.
Na 2 jaar nog geen probleem weer mee gehad.
Probleem komt vaker voor en dan doen de alarmlichten het nog wel. Ook is het goed om de handle van de richting
aanwijzer met contactspray in te spuiten in de stuurkolom. Als het opbergvakje er niet makkelijk uit gaat, even
twee handen er in en flink kracht zetten.
Succes, Gompie
Ik heb die van mij een keer gerepareerd door met een tangetje voorzichtig het relais wat in te knijpen.
Hij moet er toch uit om te vervangen (gefriemel dat wel), dus kun je net zo goed even proberen of hij nog te redden is.
Je moet even hier of op Duitse forum zoeken. Heb hier meen ik foto's geplaatst van reparatie.
Na 2 jaar nog geen probleem weer mee gehad.
Probleem komt vaker voor en dan doen de alarmlichten het nog wel. Ook is het goed om de handle van de richting
aanwijzer met contactspray in te spuiten in de stuurkolom. Als het opbergvakje er niet makkelijk uit gaat, even
twee handen er in en flink kracht zetten.
Succes, Gompie
Die van mij is toevalling ook laatst vervangen. Zelfde probleem. Soms 1 keer knipperen, vaak helemaal niet, alarmlichten deden het wel. Vanaf de asbak naar boven (al het tussenliggende eruit of los laten hangen) en je kan er net bij. Paar tientjes voor het relais (dealer) en je kan je knippers weer meer waarderen dan je ooit hebt gedacht
Vergeet de stekkers op de terugweg weer niet allemaal vast te drukken anders doet bv de airo ineens niets meer Succes

- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="Sander van Asten"]mijn richtingaanwijzer doet het niet meer. (beide kanten)
gr. Sander[/quote]
Ik zou net als Gompie al aangeeft eerst de contacten van de knipperlichthandle met contactspray inspuiten Was bij mij ook het geval
gr. Sander[/quote]
Ik zou net als Gompie al aangeeft eerst de contacten van de knipperlichthandle met contactspray inspuiten Was bij mij ook het geval
-
Inspuiten met contactspray heb ik al gedaan.
Als ik tegen het relais aantik doet ie het weer één tot een paar keer.
Gelukkig dat meerdere mensen dit probleem herkennen.
Bart, Weet jij nog hoe je het relais eruit hebt gekregen. ik heb het bakje er al uit en kijk nu tegen de realais.
Aan de linkse kant zit de stekker. Welke kant in moet de relais er worden uitgehaald?
gr. Sander
Als ik tegen het relais aantik doet ie het weer één tot een paar keer.
Gelukkig dat meerdere mensen dit probleem herkennen.
Bart, Weet jij nog hoe je het relais eruit hebt gekregen. ik heb het bakje er al uit en kijk nu tegen de realais.
Aan de linkse kant zit de stekker. Welke kant in moet de relais er worden uitgehaald?
gr. Sander
Hoi Sander, sorry voor de late reactie. Ik heb hem laten vervangen (kwam zo uit). Is iig dusdanig weinig werk dat ik voor het vervangen zelf niets betaald heb. kan niet moeilijk zijn dus. Ik hoop dat je meer aan het pbje van thck heb gehad.......