Even voorstellen , ben nieuw hier!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Roelof-AudiA2

21 okt 2014, 17:58 0 x

Hallo beste forumleden. Ik ben Roelof kom uit de buurt van Dr88 Friesland.
Ben een hele tijd op zoek geweest naar Audi A2 TDI . Vind de Audi A2 technologie al heel bijzonder en interessant en nog steeds ongeevenaard. Heb nu dus een Audi A2 1.4 TDI kleur Zilvergrijs met 16" Style velgen gekocht uit Duitsland. Auto komt uit Dortmund.
Eerste ervaringen. rijdt geweldig en veel ruimte!

Afbeelding
Afbeelding
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

21 okt 2014, 18:52 0 x

welkom roelof !
gefeliciteerd met je mooie diesel en veel rijplezier
als je evt interesse hebt in de historie van wat er allemaal gedaan is aan je auto bij de audi dealer in duitsland dan moet je me even een prive bericht sturen waarin je je chassisnummer meld en je mailadres.
Roelof-AudiA2

21 okt 2014, 19:06 0 x

Bedankt, heb het reeds gewijzigd in Style velgen.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 okt 2014, 19:23 0 x

Welkom op het forum en vele veilige km's met de A2 gewenst. Ik kan het niet goed zien, maar zit er een open dak in de A2?<div>Je hebt de auto zelf naar Nederland gehaald? </div>
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 okt 2014, 20:06 0 x

Hallo Roelof, hartelijk welkom geheten op dit forum waar A2 fanaten, liefhebbers, techneuten en gewoon prettig gestoorden elkaar regelmatig vinden.

Deze A2 ziet er erg netjes uit en ik ga mee met Peter_Audi_A2 dat deze vast met een OSS is uitgerust? Gezien de grille is de auto van 2003 of eerder, is het dak nog volledig functioneel? Er is een coulanceregeling van toepassing op auto's tot maximaal 10 jaar oud die een defect dak hebben. En kan je nog iets vertellen over de samenstelling, kilometerstand en eventuele modificaties die je nog wilt uitvoeren?

Forumlid @marco_a2 heeft zijn silver bullit recent nog voorzien van dagrijverlichting in de mistlampen, wellicht een leuke optie. Daar je al mistlampen hebt kan je die functie eenvoudig activeren op de lichtschakelaar.

Zomaar een idee, en er zijn er nog zoveel meer! Belangrijke tip die ik iedereen meegeef: vervang de schroeven in je houders van de kentekenplaatverlichting door RVS schroeven. De originele rotten snel waardoor ze makkelijk afbreken met alle gevolgen van dien. Eenvoudig maar effectief klusje. Check ook de rubberen doppen onder de motorkap op vuilophoping. Je wil de komende herfst geen water in je interieur ...

Hoe is het met de onderhoudshistorie gesteld? Heb je een volledig afgestempeld boekje en rekeningen? Interessant is tuning van de 1.4 TDI door JD Engineering. Zij zijn een begrip in de wereld van VAG tuning en hebben al menig A2 bezitter een brede grijns gegeven. :D

Staat de auto al op kenteken? Heel veel plezier van de 'Kügel' en veel veilige en probleemloze kilometers gewenst!

PS: echte S-Line velgen zijn nog mogelijk, zie mijn advertentie. Op mijn Style velgen heb ik winterbanden gelegd.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
foppe

21 okt 2014, 20:42 0 x

Roelof welkom hier,
Audi_gekkie

21 okt 2014, 21:09 0 x

Hoi Roelof uit Dr88. Leuke afkorting!
Keurige Kügel die er evenzo uitziet met leuke opties.
OSS, style velgen en mistlampen zijn te zien. Heeft hij/zij nog meer leuke gadgets?
De drl's kun je actieveren door de door mij geschreven How to: http://www.audi-a2.nl/discussion/2796/i ... drl#latest
Heb je verder nog plannen met de auto behalve rijden?

Veel plezier met je A2 en op dit forum.
TDI3

21 okt 2014, 22:37 0 x

Hoi Roelof ,
Ziet er strak uit je A2 . Grappig trouwens dat je hem uit Dortmund hebt. Heb ik de mijne ook vandaan gehaald. En net als jij erg tevreden hoe die rijdt . k zit regelmatig met een grijns achter het stuur . Wens jou er ook veel plezier mee.
Grt TDI3
Roelof-AudiA2

22 okt 2014, 10:07 0 x

Aanvulling de Audi A2 is van 2002.
Er zit inderdaad een OSS (deze is al vernieuwd) op,  een Audi radio cd concert. Style-pakket. De volledige historie is bekend met boekjes en facturen alles erbij.

Bedankt HansJan voor de tip van de rubberen doppen onder de motorkap die waren dus erg vervuild.
Zijn er nog meer tips die ik nog moet nagaan?
Roelof-AudiA2

22 okt 2014, 10:17 0 x

Gebruik de Ipad als navigatie, werkt perfect.
De Ipad hang ik aan de onderkant van het luchtrooster, hangt hij voor de radio maar je kunt hem zo omhoog draaien en dan kun je de radio bedienen, maakt nog wel een foto ervan.

Heb ook bij de firma Brodit gekeken maar dan zit de nav. aan de zijkant van de tunnel, vind ik niet mooi!
Vind dit de mooiste oplossing nog steeds.
Hoe hebben anderen dat opgelost met de navigatie.

PS. Weet niet of dit ook in een andere categorie hoort te staan, zoja dan deze verplaatsen moet even wennen.
Plaats reactie