APK afgekeurd op stuurhuis lekkage: vervangen dus, tips?!
- IbisA2
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Beste Forum leden,
Hoop dat jullie kunnen helpen. Mijn auto is vorige week APK afgekeurd op stuurhuis lekkage (en ook viergasmeting). Volgens de garage (WW Smit, Amsterdam) moet het stuurhuis vervangen worden en komt uit op EUR 1200 (!!!). Dit komt even heel slecht uit. Uit een eerder topic weet ik dat er drie opties zijn voor een vervangend stuurhuis:
- nieuwe
- gereviseerde (Van der Heiden AT, oud Gastel)
- gebruikte.
Van der Heiden heeft een gereviseerde voor 220 (ex btw), betreft MET sensor variant ...
Mijn vragen:
- heeft iemand hier ervaring mee, moet ik speciaal ergens op letten, is een gebruikt exemplaar een goede optie??
- heeft de A2 standaard een sensor? Of is het een optie?
- iemand een idee hoeveel uur het kost om een A2 stuurhuis te vervangen?
- iemand een tip voor iemand die deze reparatie kan doen (woon in buurt Utrecht)?
Alvast dank voor jullie reacties
Patrick
Hoop dat jullie kunnen helpen. Mijn auto is vorige week APK afgekeurd op stuurhuis lekkage (en ook viergasmeting). Volgens de garage (WW Smit, Amsterdam) moet het stuurhuis vervangen worden en komt uit op EUR 1200 (!!!). Dit komt even heel slecht uit. Uit een eerder topic weet ik dat er drie opties zijn voor een vervangend stuurhuis:
- nieuwe
- gereviseerde (Van der Heiden AT, oud Gastel)
- gebruikte.
Van der Heiden heeft een gereviseerde voor 220 (ex btw), betreft MET sensor variant ...
Mijn vragen:
- heeft iemand hier ervaring mee, moet ik speciaal ergens op letten, is een gebruikt exemplaar een goede optie??
- heeft de A2 standaard een sensor? Of is het een optie?
- iemand een idee hoeveel uur het kost om een A2 stuurhuis te vervangen?
- iemand een tip voor iemand die deze reparatie kan doen (woon in buurt Utrecht)?
Alvast dank voor jullie reacties
Patrick
- IbisA2
- Audi A2 clublid
Dank Paul. Klinkt goed. Heeft deze de/een sensor? Zal even proberen uit te zoeken of er de FSI verschilt van de mijne (1.4 benzine) ...Hoi Patrick,
Heb een stuurhuis liggen uit een 1.6 FSI uit 2002 met 165000km, zou hetzelfde moeten zijn als een 1.4. Kost 2 a 3 uur om het stuurhuis te vervangen.
Mvg,
Paul
Groet
Patrick
- IbisA2
- Audi A2 clublid
In een eerder topic lees ik dat de 2000/2001 modellen een sensor (G250) op het stuurhuis hebben die iets te maken heeft met de stuurbekrachtiging....Hoi Patrick,
Heb een stuurhuis liggen uit een 1.6 FSI uit 2002 met 165000km, zou hetzelfde moeten zijn als een 1.4. Kost 2 a 3 uur om het stuurhuis te vervangen
Mvg,
Paul
Volgens mij moet ik daar rekening mee houden bij het vervangen van het stuurhuis.
http://www.audi-a2.nl/discussion/1006/p ... rachtiging
- IbisA2
- Audi A2 clublid
Ter info nog de mailwisseling met Van der Heiden ...
Beste Patrick,
Blijft toch nog een vraag over;
Is jouw stuurhuis met of zonder sensor, wij kunnen dat nooit definitief vaststellen zonder het stuurhuis te zien.
Met sensor zit er bedrading die uit het stuurhuis komt bij de as die naar de kruiskoppeling gaat.
Zonder sensor is momenteel niet op voorraad.
Met sensor wel, kosten €230,—met inruil van de oude, statiegeld €150,—, verzenden €15,--
Alle bedragen zijn excl. BTW. en dienen vooraf te worden voldaan.
Groet,
Van der Heiden AT.
Beste Patrick,
Blijft toch nog een vraag over;
Is jouw stuurhuis met of zonder sensor, wij kunnen dat nooit definitief vaststellen zonder het stuurhuis te zien.
Met sensor zit er bedrading die uit het stuurhuis komt bij de as die naar de kruiskoppeling gaat.
Zonder sensor is momenteel niet op voorraad.
Met sensor wel, kosten €230,—met inruil van de oude, statiegeld €150,—, verzenden €15,--
Alle bedragen zijn excl. BTW. en dienen vooraf te worden voldaan.
Groet,
Van der Heiden AT.
- Gideon
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Of je een stuurhuis met draaihoeksensor hebt is lastig te bepalen, het makkelijkst is zelf even kijken. Ik kan het wel bepalen aan de hand van ETKA, maar dan moet ik weten of je PR-code 1N2 of 1N6 hebt (even kijken voorin boekje of bij accu), en binnen welk bereik je chassisnummer valt (bijvoorbeeld eerste 5 cijfers na 8Z.
- IbisA2
- Audi A2 clublid
Ik zie wel ergens 1N2 staan. Super als je het wil controleren. Heb even foto gemaakt. Hoop dat ik deze kan uploaden.Of je een stuurhuis met draaihoeksensor hebt is lastig te bepalen, het makkelijkst is zelf even kijken. Ik kan het wel bepalen aan de hand van ETKA, maar dan moet ik weten of je PR-code 1N2 of 1N6 hebt (even kijken voorin boekje of bij accu), en binnen welk bereik je chassisnummer valt (bijvoorbeeld eerste 5 cijfers na 8Z.