Audi A2 start niet
-
Hallo,
Vorige week trip naar Zwitserland gemaakt. Op de terugweg gedurende het laatste uur zat er een vreemd geruis in de wagen, dacht aan de versnellingsbak oid. Toen ik zojuist de auto weer wilde gebruiken was het geruis er nog steeds. Starten ging probleemloos. Na een paar honderd meter gereden te hebben maakte de wagen een aantal verschillende geluiden. Even was het geruis zelfs weg. Moest stoppen voor het stoplicht, wagen sloeg af en ik kon hem niet meer starten, alleen maar een korte tik bij het omdraaien van de sleutel Op het dashboard is alles normaal, geen waarschuwingslichtjes. Omstanders hielpen me om de de wagen op de stoep te duwen.
Auto van 2002, 360.000 km, gereviseerde versnellingsbak.
Vraag: wat kan er aan de hand zijn?
Wat kan de oorzaak van het geruis zijn?
Waarom start de wagen niet, zonder dat er waarschuwing oplicht?
Bij voorbaat dank!
Vorige week trip naar Zwitserland gemaakt. Op de terugweg gedurende het laatste uur zat er een vreemd geruis in de wagen, dacht aan de versnellingsbak oid. Toen ik zojuist de auto weer wilde gebruiken was het geruis er nog steeds. Starten ging probleemloos. Na een paar honderd meter gereden te hebben maakte de wagen een aantal verschillende geluiden. Even was het geruis zelfs weg. Moest stoppen voor het stoplicht, wagen sloeg af en ik kon hem niet meer starten, alleen maar een korte tik bij het omdraaien van de sleutel Op het dashboard is alles normaal, geen waarschuwingslichtjes. Omstanders hielpen me om de de wagen op de stoep te duwen.
Auto van 2002, 360.000 km, gereviseerde versnellingsbak.
Vraag: wat kan er aan de hand zijn?
Wat kan de oorzaak van het geruis zijn?
Waarom start de wagen niet, zonder dat er waarschuwing oplicht?
Bij voorbaat dank!
-
Heb mijn profiel bijgewerkt. Niet zeker of dat ATL correct is.1.2 Tdi of 1.6 Fsi... graag iets meer over je auto...
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Als je alleen maar een tik hoort met starten hoop ik voor je dat de accu te leeg is en het b.v. een defecte dynamo of poelie is.
En anders..... haal de tandriemkap er eens af en bekijk de riem. X_X
En anders..... haal de tandriemkap er eens af en bekijk de riem. X_X
-
Accu is niet leeg.
Ik heb iemand die dinsdag met computer langs komt.
Meld me daarna.
Bedankt.
Ik heb iemand die dinsdag met computer langs komt.
Meld me daarna.
Bedankt.
Ik hoop dat ik verkeerd denk maar een oude uitgerekte riem die tand verspongen is komt ook voor gezien de tik.....
En gereviseerde bak, soms monteren ze een sloop deel en dat noem ik vervangen bak en geen revisie....
Dus is het echte revisie?
En gereviseerde bak, soms monteren ze een sloop deel en dat noem ik vervangen bak en geen revisie....
Dus is het echte revisie?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Gaat het om deze A2?
h[enter link description here](http://www.audi-a2.nl/discussion/2929/a ... ose#latest)
h[enter link description here](http://www.audi-a2.nl/discussion/2929/a ... ose#latest)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

-
Ja, dezelfde.Gaat het om deze A2?
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dan klopt je profiel niet? Daar staat immers 1.4TDI.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16