probleem cilinder 2 misfire (shokt soms)
hello,
al een maand bezit van Audi A2 1.4 benzine motor AUA TYPE bj 2002.
auto gaat af en toe (ongeveer 1 keer pw) op 3 cilinders draaien bij het opstarten en gaat motor lampje ook branden op dashboard en als ik hem 2/3 keer aan/uit zet gaat t weer normaal draaien en laat gelijk uitlezen geeft aan misfire cilinder 2.
ik voel ook tijdens het rijden dat auto soms shokt/trilt.
auto laten na kijken op bougies+kabels was wel in orde bobine vervangen ook geen resultaat en nieuwe egr klep besteld misschien legt t daaraan?wordt van de week gemonteerd .
geen idee waar ik verder moet gaan zoeken ?
advies altijd welkom? of audi specialist hier in twente-
zal jullie laten weten of tog aan egr klep legt.
al een maand bezit van Audi A2 1.4 benzine motor AUA TYPE bj 2002.
auto gaat af en toe (ongeveer 1 keer pw) op 3 cilinders draaien bij het opstarten en gaat motor lampje ook branden op dashboard en als ik hem 2/3 keer aan/uit zet gaat t weer normaal draaien en laat gelijk uitlezen geeft aan misfire cilinder 2.
ik voel ook tijdens het rijden dat auto soms shokt/trilt.
auto laten na kijken op bougies+kabels was wel in orde bobine vervangen ook geen resultaat en nieuwe egr klep besteld misschien legt t daaraan?wordt van de week gemonteerd .
geen idee waar ik verder moet gaan zoeken ?
advies altijd welkom? of audi specialist hier in twente-
zal jullie laten weten of tog aan egr klep legt.
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Beste Arra.
Je komt met de deur in hus vallen.
Graag je even voor stellen. http://www.audi-a2.nl/categories/even-voorstellen
Keurig dat je je profiel alvast hebt ingevuld.
Bij Jan Los in Dedemsvaart kun je zeker terecht. Dat zijn Audi-vaklui.
Het kan bijv. de penbobine zijn, de bougikabels of slechte bougie.
Je komt met de deur in hus vallen.
Graag je even voor stellen. http://www.audi-a2.nl/categories/even-voorstellen
Keurig dat je je profiel alvast hebt ingevuld.
Bij Jan Los in Dedemsvaart kun je zeker terecht. Dat zijn Audi-vaklui.
Het kan bijv. de penbobine zijn, de bougikabels of slechte bougie.
Araa,_
Probeer eens injectorcleaner.
Laatst liep mijn A2 ook op drie cylinders, eerst haperde hij soms.
Penbobine was goed. Na het toevoegen van injectorcleaner was het euvel verholpen. Je kan ook de injectoren ultrasoon laten reinigen.
succes pier
Probeer eens injectorcleaner.
Laatst liep mijn A2 ook op drie cylinders, eerst haperde hij soms.
Penbobine was goed. Na het toevoegen van injectorcleaner was het euvel verholpen. Je kan ook de injectoren ultrasoon laten reinigen.
succes pier
Ja, de verdeler kap nog wegens geen pen bobine....
AUA is altijd nog met 4 kabels...
Maar ik denk aan injector maar naast verstopte kan er ook een vuiltje in de leiding zweven dus even die doorspoelen....
En ook de stekker of de kabel er naar toe kan een defect hebben, kabelbreuk of slechte stekker kan ook nog.
Dus de injector zelf hoeft niet perse stuk te zijn.
Ik had hetzelfde met beschadigde kabel naar cilinder 4....
AUA is altijd nog met 4 kabels...
Maar ik denk aan injector maar naast verstopte kan er ook een vuiltje in de leiding zweven dus even die doorspoelen....
En ook de stekker of de kabel er naar toe kan een defect hebben, kabelbreuk of slechte stekker kan ook nog.
Dus de injector zelf hoeft niet perse stuk te zijn.
Ik had hetzelfde met beschadigde kabel naar cilinder 4....
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik zou inderdaad even de verstuiver van 2 naar 3 wisselen, is niet veel werk.
Als het dan nog is denk ik aan een niet goed afsluitende in of uitlaat klep in de cilinderkop.
Dit is te controleren door compressie te meten maar nog beter; een cilinder lekkage test te doen.
Hier moet dan wat uit komen.
Als het dan nog is denk ik aan een niet goed afsluitende in of uitlaat klep in de cilinderkop.
Dit is te controleren door compressie te meten maar nog beter; een cilinder lekkage test te doen.
Hier moet dan wat uit komen.