rammel onder dashboard

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Rens 79

08 okt 2010, 02:47 0 x

Vanavond voor het eerst een flink stuk gereden en werd gek van een rammel van onder het dashboard niet dat het zo hard klonk maar wel irritant zelfs met de radio op 25 kon ik het nog horen
Er is hier op het forum al eens gesproken over een rammel onder het dashboard wat werd veroorzaakt door de motorkap en dit werd opgelost door een beetje vet op de geleiders van de motorkap te smeren.
Heb vanavond de jongens van Marja mijn probleem voor gelegd en die wisten mij te vertellen dat er een 1 of ander stangetje zo dicht langs het schutboard liep dat het tegen het schutboard aan kwam en daardoor mogelijk een rammel te weeg bracht.
Was een aantal jaren geleden wel een vaker voor komend probleem volgens hun.
Omdat ze niet meer precies wisten wat voor stangetje het was zouden ze dit nog aankaarten bij een collega die het zeker nog moest weten.
Als ik van hun een antwoord krijg laat ik het hier weten
RedSoxCoder

08 okt 2010, 22:57 0 x

Ik had het laatst ook.....een geluid alsof je ruitenwisser en je ruit los liggen. Vlak onder het dashboard.

Mijn dealer zei meteen "stabilisator stangen! Kun je mee doorrijden, maar is wel een dure grap, want het subframe moet er uit".
Hij belde later op dat de rubbers droog waren....dat was blijkbaar een bekende kwaal.

Maar uiteindelijk was het toch een of andere ring op de veer, die tegen de body sloeg :) Kosten ~200 euro.
Mijn a2 rijd ook veel strakker nu, dus het was al langer niet okay.

Succes! :)
Plaats reactie